hotel/overnachtingplek

Boudtje

Die hard MF'er
27 dec 2008
386
0
Maastricht
Hallo allemaal,

In een andere topic hier op het forum had ik jullie hulp/meningen gevraagd omtrent het vervoer van motoren, nu wil ik jullie vragen of er iemand is die eventueel een goed hotelletje weet of iets anders waar we een paar nachten zouden kunnen overnachten.

We zijn er nog niet helemaal uit waar we precies naar toe willen daarom dat ik nu een paar gebieden ga noemen waar jullie misschien ook geweest zijn en daar goede ervaringen hebben opgedaan bij de een of andere hotelier of iemand anders.

Wij hebben de volgende gebieden op het oog;

Lombardije
Dolemieten
Emilia-Romagna
Toscane

Aangezien wij best wel vroeg in het jaar willen gaan is het volgens mij niet zo bevordelijk om in de meer noordelijke tourgebieden te gaan zoals de Vogezen en het Zwarte Woud.
Dat gezegd hebbende; de Dolemieten en Lombardije moet je dus ook niet al te vroeg komen lijkt mij zo....
Maar goed, de preciese datum weten we nog niet en dat zouden we altijd wel kunnen aanpassen, nietwaar?

Alvast bedankt....
 
Wat bedoel je precies met "vroeg in het jaar"? Als je in bijvoorbeeld april gaat heb je in het hooggebergte kans dat er nog wel eens een pas gesloten kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Lomdardije/Dolomieten :

hotel Da Remo in Tenna, vlakbij het lago di Caldonazzo of Hotel Lory in Molveno.

Allebei goeie hotels als uitvalsbasis voor een weekje in de Dolomieten, allebei gerund door Nederlanders wat wel zo makkelijk is in de communicatie.
Beide heb ik bezocht en zijn me prima bevallen.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je precies met "vroeg in het jaar"? Als je in bijvoorbeeld april gaat heb je in het hooggebergte kans dat er nog wel eens een pas gesloten kan zijn.

In april naar het hooggebergte is een kanslose missie, met zekerheid zijn de passen nog dicht. Zelfs tot half juni heb je de kans dat de hoge passen nog dicht zijn.
 
Het is de bedoeling dat we ergens in Mei of begin Juni willen gaan.
Zijn dan de meeste (hoge) passen dicht? Als dat zo is is het misschien handiger om juist Lombardije en de Dolemieten te mijden, 200 km. door te rijden om te gaan spelen in Emilia-Romagna. Volgens mij zijn daar de passen niet zo hoog én aangezien je toch wat zuidelijker zit is de sneeuwgrens ook wat opgetrokken, niet?
Ik hoor het wel....
 
Het is de bedoeling dat we ergens in Mei of begin Juni willen gaan.
Zijn dan de meeste (hoge) passen dicht? Als dat zo is is het misschien handiger om juist Lombardije en de Dolemieten te mijden, 200 km. door te rijden om te gaan spelen in Emilia-Romagna. Volgens mij zijn daar de passen niet zo hoog én aangezien je toch wat zuidelijker zit is de sneeuwgrens ook wat opgetrokken, niet?
Ik hoor het wel....


Wij waren eind Mei/begin Juni in Italie en toen waren nog steeds diverse passen dicht(2006)
Een paar jaar later in Oostenrijk zelfde tijd ongeveer, toen was alles open.
Kortom het blijft een gok om al zo vroeg tegaan, maar het is een stuk rustiger en daar hou ik dan weer van.
Verder is het natuurlijk spannend om de stelvio en andere passen een keer te rijden, persoonlijk vind ik de mooie stuur wegen iets lager mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan