Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boy
Ja dan lekker rijdenJa, Ed. Maar dan:
Ik zit nog steeds te wachtenneuh laten doen door Brouwer, maar is gewoon klein gaatje door carbon, niets bijzonders.
zonder db killer is op randje van fatsoen, maar daar is het wel de motor naar..
blij dat ik nog op 2017 heb gewacht
Zit er ook aan te denken eentje te kopen maar nog weinig sm rijders op de straat in Zeeuws vlaanderen en belgie
het witgespoten 690 topic
het witgespoten 690 topic
Nare man die rené. Heb je hem ook weer
1. Met name het tweede gedeelte van dit jaar heb ik nog lekker wat km’s kunnen maken, maar voor nu is de vaart er wel zo’n beetje uit. De beste dagen (voor wat betreft het recreatierijden) van 2016 liggen achter ons. Echter; de voorpret voor jou, alsmede Monster Ed en Zen zijn voor 2017 natuurlijk des te groter. Heeft u al wel de inrijperiode van 1000 km aangetikt?BoyTDR licht aankoop toe:
1. Ik heb de 701SM nog niet zo lang en doordat er de nodige pekel ligt/lag ook nog niet veel kunnen rijden.
2. Wel voelde ik op de paar ietwat koude ritjes dat ik er van overtuigd ben dat de 701SM en ik goede vriendjes gaan worden.
3. Had tot voor kort een Duke 3 welke me goed beviel, maar toen ik een goede prijs voor de 3 kreeg en de 2016 701 flink werd afgeprijsd, hoefde ik niet lang na te denken.
Ja ik wacht nog ongeduldig af zou hem al graag in de garage hebben al is het alleenMooie brommer jongens!
1. Met name het tweede gedeelte van dit jaar heb ik nog lekker wat km’s kunnen maken, maar voor nu is de vaart er wel zo’n beetje uit. De beste dagen (voor wat betreft het recreatierijden) van 2016 liggen achter ons. Echter; de voorpret voor jou, alsmede Monster Ed en Zen zijn voor 2017 natuurlijk des te groter. Heeft u al wel de inrijperiode van 1000 km aangetikt?
2. Zeker, zeker. Kan niet anders zeggen dat (ook) deze Husqvarna een zéér gebruiksvriendelijke motorfiets is, om mee te recreëren. Daarbij hebben mij drie zaken aangenaam verrast. Zoals Zen reeds eerder terecht aanhaalde; de wendbaarheid van deze fiets. Een feest om mee te sturen, zo kunnen we thans constateren.
Tweede punt, de versnellingsbak. Het is werkelijk-waar-fantastisch, hoe lichtvoetig je zelfs met lompe schoenen deze bak kunt beroeren. Bij geen enkele versnelling hoeft er geharkt, geschoffelt en/of grof geweld worden gebruikt, om op het juiste moment in het goede verzet te komen.
And last but not least het oliegebruik. Of olieverbruik zo u wilt. Welnu; daar kunnen we – in mijn specifieke geval – kort over zijn. Dat is er namelijk niet. En met name dit laatste was voor mij toch wel een klein puntje van zorg bij aanschaf van deze 701. Volkomen onterecht, zo blijkt nu.
3. Mooi toch? Hoe of het leven soms kan lopen. Had u waarschijnlijk aan het begin van dit jaar ook niet gedacht, ergens in november/december 2016 met een 701 SuperMoto huiswaarts te keren.
——
Mijn verhaal zit iets anders in elkaar. Daarvoor maak ik even een kleine sprong terug in de tijd.
We schrijven februari 2015, wanneer ik voor het eerst in real life wordt geconfronteerd met de nieuwe Husqvarna 701 SuperMoto op de Utrechtse Motorbeurs. De verkoopprijs is dán nog niet bekend, maar dat boeit me allemaal niet zoveel. Nee, feitelijk ben ik aangenaam verrast bij het zien van deze Husky.
De Zweedse kleurencombinatie van weleer – vormgeving van het zadel – kleine pinkers, gepositioneerd op de juiste plaats – het in ’t oog springende LED-achterlicht – de knipoog naar het verleden, vormgegeven door de fors uitgevallen kunststof kappenset aan beide zijden van de motorfiets – materiaalkeuze – enz., enz. Ik maak uit de losse pols wat foto’s en neem rustig de tijd om de gehele fiets goed in mij op te nemen. Later die dag verlaat ik de beursvloer met een voldaan gevoel hetgeen er allemaal te zien is geweest.
November 2015. Via diverse media-kanalen wordt melding gemaakt van het feit dat er bij een aantal – nieuw aangestelde - Husqvarna-dealers in het land de nieuwe 701 Enduro en SuperMoto’s zijn gearriveerd.
December 2015. Ná een winkelsessie, tijdens de laatstgenoten kerstvakantie, besluit ik (samen met mijn vrouw), tóch nog “even” een Husqvarna-dealer (die “toevallig” op de route lag) een subtiele kerstgroet te brengen.
Januari 2016. Nieuwjaar en goede voornemens, wieheeftkent ze niet.
Ik op mijn beurt had er ook 1. Een 701 om precies te zijn.
Een aangenaam gesprek en uitermate sympathiek voorstel van de dienstdoende Husqvarnaverkoper deden mij in deze maand besluiten om tot aanschaf van de bewuste motorfiets over te gaan.
Tot op de dag van vandaag geen spijt van deze aankoop. Ik kijk dan ook – evenals Monster Ed, Zen en uw personage – met veel plezier uit naar het nieuwe motorseizoen van 2017.
Dank u.Bolski kan schoonheid waarderen:
Mooie brommer jongens!
Goedenavond Ed,Vooralsnog dient monster ed nog héél even in de wachtkamer plaats te nemen:
Ja ik wacht nog ongeduldig af zou hem al graag in de garage hebben al is het alleen
om naar te kijken.
Goedenavond zen,zen geeft opening van zaken:
1. Mijn motorseizoen is van december tot en met december, ik vermaak me prima!
2. Ben goed te spreken over de 701; hij laat zich zeer makkelijke en beheerst op 1 oor leggen, trekt leuk op (niet zo spectaculair als gehoopt, maar ik ben verwend) trilt niet of nauwelijks (ik ben wel erg gewend, voor de 4 cilinder jongens waarschijnlijk wel) (en ik heb 2017 model met ander motorblok en extra balansas) en is uitermate geschikt voor allround gebruik. Woon-werk, snelweg, dijkjes maar vooral in de stad helemaal top.
3. Bizar benzineverbruik, dat haalde al mijn KTM's bij lange na niet. 180 km op een tankje? Met mijn pittige rijstijl? Bizar.
4. Nadelen ?
5. Spiegels zijn echt te treurig. Lelijk, slecht zicht, lelijk, trillen erg, lelijk. 0,0 aandacht in gestoken, zonde.
6. Enduro zadel is niet voor iedereen, ik vind het heerlijk. Zal wennen zijn voor de jongens die van racers afkomen.
7.Snel en superwendbaar, maar niet supersnel en superwendbaar. Nogmaals, ik ben (te) verwend, misschien niet realistisch.
8. Gele velgstickers hadden naar mijn mening wel gespoten mogen zijn of onder de blanke lak, laten nu al bijna los. Is op te lossen, maar ik heb liever dat de fabriek dat doet.
9. Zoals met alle Oostenrijkers (en ja, daar reken ik deze witte KTM ook bij )
10. gevaarlijk voor je rijbewijs