Hyosung RX450

Hambeer

MF veteraan
21 nov 2002
8.713
863
Vechtdal
Ook Hyosung probeert mee te profiteren van de SM hype....
Vind hem zelf niet zo geslaagd :N

04.jpg


05.jpg


07.jpg
 
De Hyosung Enduro/supermotard 450 is een volledig nieuwe motorfiets, waarvoor de eencilinder met ruim 50 pk uit de ATV Rapier quad gebruikt is. De motor is geschikt gemaakt voor de euro 3 norm met behoud van de carburateur en de upside down voorvork is 50mm dik. De motor is leverbaar in twee uitvoeringen, de enduro en supermotard uitvoering.

bron: http://www.motornieuws.nl
 
Dit is wel de meest slechte imitatie van Husqvarna...

Hij lijkt er sterk op ja.
De kleur is ook niet zo fantastisch. Zwart zou hem wel goed staan.Ik heb geen weet van problemen met Hyosung. Kwaliteit-prijs verhoudingsgewijs misschien interessanter dan Husky ???
Om te posen naast een Husky val je dan weer een beetje door de mand.
 
kwa vering en power ed zou ik er niks van verwachten, maar voor een hyosung smoelt ie wel aardig. er rijden lelijkere sm's rond.
 
Laatst bewerkt:
52,3 pk bij 8500 rpm
48 Nm bij 7000 rpm
120 kg droog

Misschien dat de achteruit nog plaats heeft kunnen maken voor een 6e versnelling?

Kan best een geinig dingetje zijn en zal toch niet meer kosten dan die 450 Quad van ze denk?

Als dat ding betrouwbaar blijkt kan het misschien nog wel eens een DRZ400 "killer" zijn?

HyosungRX450SM_800.jpg


Bron: motorcyclenews.com




[EDIT]

Zie je trouwens dat oliefilter?
Lijkt wel hetzelfde principe als bij een... KOEKBLIK!

[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Ander voorkapje en uitlaatje en het is opzich niet verkeerd. Ben benieuwd wat het gaat kosten. Die Hyosungs worden toch min of meer onder bewind van Suzuki gemaakt? Het vermogen valt opzich ook niet tegen.
 
lijkt wel een brommer man,

allemaal dezelfde goedkope zooi van hyosung....
alleen die uitlaat al, overal op bezuinigd

goedkoop goedkoper hyosung
 
Ik moet toegeven, het ziet er misschien wat goedkoop uit maar dat kun je ook zeggen van een bijvoorbeeld een XT660 en dat is toch ook een prima motorfiets?

Vreemde merken worden nooit direct voor vol gezien maar dat kan veranderen, is in het verleden al vaker voorgekomen.

Denk dat hyosung het nog ver gaat schoppen.



smerig!

Appie, Husky mengelmoes

stalen achterbrug... Bahh, echt net helemaal niet!!

Weet je dat zeker van die stalen achterbrug? Is dat subframe dan ook van staal?

120 kilogram is echt niet zo veel voor een straatmotor volgens mij, dat relatief lage gewicht moet toch ergens vandaan komen?
 
Laatst bewerkt:
Nee dat zeker niet, maar de xt660 OOGT op een zelfde manier goedkoop als deze specifieke Hyosung.

Die prijsen van Hyosung gaan in de toekomst ook wel omhoog hoor. Wacht maar af!
 
Ik krijg net een ideetje voor een topic..."raad het merk"...maar niet spieken dan...
En de uitlaat...lijkt qua materialen wel op de uitlaat van een XR...en was die dan niet Japans ?
 
Ook Hyosung probeert mee te profiteren van de SM hype....
Vind hem zelf niet zo geslaagd :N

Ow... wat is het verschil met al die wel geslaagde modellen dan... :?
Of is het gewoon het feit dat het een voor jou onbekende Hyosung is, die je nog niet vertrouwd... ;)
 
Als dat ding 5K gaat kosten (zal wel zoiets zijn) dan vind ik het een heel net ding hoor! En 120kg is minder dan alle KTM-SM's! De SMC die ik had (2004) woog al 135kg als ik het goed heb.
 
Ow... wat is het verschil met al die wel geslaagde modellen dan... :?
Of is het gewoon het feit dat het een voor jou onbekende Hyosung is, die je nog niet vertrouwd... ;)
Heb idd (nog) niet echt vertrouwen in Hyosung, misschien komt dat nog wel ;)
 
Ze spreken in verschillende buitenlandse fora over Öhlins schokdemper, brembo remklauw en 6 versnellingen (geruchten). Ik kan het niet bespeuren aan de foto's.

Hier hebben ze een aantal hogere resolutie foto's, misschien dat iemand er nog iets uit kan halen. Achterremvloeistof reservoir lijkt direct aan de rempomp te zitten bijvoorbeeld.


Hyosung RX 450 e Z6 2008 » 1/9

Klik Foto successiva voor volgende foto :+


New RX450SM

For the first time, Hyosung is bringing a single cylinder, 450cc bike to the range. The new RX450SM is unashamedly a supermotard-style bike, designed for serious fun, but it would also make a great city commuter bike. It was designed using Hyosung’s ‘form follows function’ philosophy; it has a simple, elegant line, yet looks very purposeful.

The engine is a liquid-cooled DOHC four valve single cylinder, with an aluminium silicon (Si) sleeve for more power and durability. The aluminium alloy comprises over 30 per cent Si and is the only alloy of its type currently in production. A PF die-cast piston is more durable and exhibits less thermal expansion than normal cast and applied steel (FE) pistons. Vibration is reduced by counter-balancing. Power output is 50bhp at 8,500rpm.

The frame uses CrMo steel for lightness with rigidity. The down tube of the main frame acts as the oil reservoir and the aluminium sub-frame is a separate section for easier maintenance. The aluminium swing arm is light, but rigid enough for the most demanding conditions. The wheelbase is 1,486mm with a ground clearance of 278mm.

The 45mm upside down front fork is fully adjustable and has 250mm of wheel travel. The rear suspension features a 50mm fully adjustable damper and has 280mm of travel. Brakes are by Brembo with the wavy front disc 260mm diameter, and the rear 250mm.

The digital speedometer includes a stopwatch function. The dry weight of the Hyosung RX450SM is 120kg.

Bron: http://195.224.59.217/news/archives_2000/news_details.asp?id=5548
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan