Iemand ervaring met snelgas op moto guzzi v35 Imola

23 feb 2009
240
0
Is er iemand toevallig met ervaring met snelgas bouwen op een v35
Weet niet of spec merk is wat goed past bij de guzzi
Of heeft iemand nog een systeem liggen wat past en over te nemen
 
iedere willekeurige snelgashandel met 1 trekkende kabel (2 zijn zeldzaam en lastig te vinden) en een kabelsplitter onder de tank. Domino gashandle gebruikte ik vroeger altijd.
of ik nog iets heb zou ik even na moeten kijken; zou zomaar kunnen
 
Nou alvast bedankt voor de snelle reactie zou geweldig zijn als je er evt nog 1 had liggen. Wil de guzzi namelijk volgende weekend gaan gebruiken om de 3u van Oss te rijden. En bleef met test gisteren dat we gas redelijk ver steeds moesten open draaien om gang erin te houden. Misschien dat dit iets handiger is voor ons.
 
dit heb ik voor je liggen

full


t.e.a.b.

is domino 2 standen snelgas handle voor 1 trekkende kabel, met haakse uitvoer waardoor de gaskabel mooi strak langs het stuur richting stroomlijn of koplamp kan in plaats dattie eerst 20 cm naar beneden moet om een beetje fatsoenlijk gelegd te kunnen worden
 
met 2 standen bedoel ik uiteraard niet open en dicht........

full


maar het feit dat de gaskabel op 2 manieren aangesloten kan worden (om het onderste gat te gebruiken moet je de schijf alleen even omdraaien in het handle
 
deze foto is welliswaar een beetje wazig..............

full


maar je kunt toch redelijk zien dat de bovenste aansluiting lineair snelgas is, terwijl de onderste aansluiting zorgt voor progresief snelgas.
De onderste heb ik zelf nooit kunnen gebruiken omdat de handle dan niet genoeg slag heeft voor de 38mm Dell Orto's van mijn 1000, op een V35 kun je experimenteren wat je het lekkerst vindt rijden.

hou er alleen wel rekening mee dat het als je kiest voor lineair het behoorlijk wat oefening gaat vergen om fatsoenlijk weg te komen; een V35 (vermits voorzien van de originele carburateurs) heeft geen acceleratie-pomp en als je dan teveel gas in 1 keer geeft valt het vacuum teveel weg en gaat de motor inhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan