Ik ga misschien een xb12 x Ulysses aanschaffen

waver1971

Die hard MF'er
4 okt 2014
557
38
Groningen
Hallo ervaren buell mannen. Ik vind de Buell al jaren een gave fiets. Heb een paar keer op het punt gestaan 1 aan te schaffen maar dat ging IOM verschillende redenen niet door. Ik sta nu enorm in dubio.

Ik rijd momenteel op een Aprillia caponord ETV 1000 uit 2002 en overweeg over te stappen op een Ulysses uit 2005 met aardig wat kilometers..
De Aprillia is een geweldige motor en blijkt super betrouwbaar maar een beetje aan de saaie kant. Ik maak veel motorkilometers en daarom heb ik tot wat vragen over de betrouwbaarheid. Ik las dat de oudere buells niet best waren maar dat de XB’s redelijk bullitproof zijn.

Graag wat input om het dubbeltje richting Buell te laten vallen. :)
 
Heb je al eens gereden met een Buell? Los van de betrouwbaarheid is het wel echt een bijzondere motor om te rijden volgens mij, waarbij niet iedereen gecharmeerd zal zijn van het getril.

Ik weet ook niet zo goed welk element aan de Buell je aanspreekt. Zijn het de bijzondere looks of de lompe V-Twin? Anders zou je ook nog eens kunnen kijken naar een MT-01...
 
Je hebt hier ook een buell forum,moet je alleen even bij oudere onderwerpen gaan spitten.
Daar staat een hoop informatie.

Na div.japanners en 2 ducati's heb ik een paar maanden geleden een xb9sx uit 2009 aangeschaft
en er nog geen seconde spijt van gehad,een buell is niet met een andere motor te vergelijken.
En dat alleen maakt hem de moeite al waard....[maar dat is mijn bescheiden mening]
Je moet van dat karakter houden anders moet je er niet aan beginnen.

Sterkte met je zoektocht
 
heb je al eens proef gereden met een buell??
het leek mij ook prachtig!!
maar na een proefrit vond ik het helemaal niks!!
de motor wil geen toeren maken
schakelen gaat lomp
en de wendbaarheid valt tegen
wat ik zoek heb ik in een ktm 690 duke gevonden
ook geen allemans vriend
maar in het korte ritje wat ik er mee gemaakt heb was ik er al wel
achter dat dit een motor is waar je echt verliefd op moet worden en dan
vergeef je hem\haar alle minpunten
en als je voor "apart" gaat ben je bij buell aan het goede adres
 
Bedankt voor de adviezen en tips. Ik hou persoonlijk wel van afwijkend en de Ulesys vind ik te gek maar ik moet er idd eerst maar eens op rijden
 
En als het om de oranje met 80.000 km op de klok gaat, hij staat volgens mij al een flinke tijd te koop, dus check even goed =)
 
Je hoeft inderdaad geen soepel blok te verwachten want die is van een sportster en dat schakeld rauw en trilt als een malle.

Maar daar in tegen lijkt mij dit een erg gave motor om te hebben :]

Heeft veel karakter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een aprillia Caponord. Prima motor maar een beetje braaf. Mis gewoon wat beleving. Misschien ben ik zo’n Buell wel snel weer zat maar dan heb ik het in elke geval een geprobeerd 😜
 
Ik heb nu een aprillia Caponord. Prima motor maar een beetje braaf. Mis gewoon wat beleving. Misschien ben ik zo’n Buell wel snel weer zat maar dan heb ik het in elke geval een geprobeerd 😜


Je kunt ook eens kijken voor een moto morini corsaro 1200 :P
Die is alles,behalve echt braaf })
 
Laatst bewerkt:
Belangrijk is het proefrijden. Het is een tweecilinder die behalve koppel ook redelijk snel in de toeren klimt. Niet veel zoals oa een Japanse viercilinder.
De buell heeft wat bekende aandachtspunten. Echter goed onderhouden en goed warmgereden en de vering goed afgesteld op je gewicht en rijstijl een prima motor. Die zo ongewoon is, dat er weinig Nederlanders er voor vallen.
Ik heb een aantal jaren op een xb12ss gereden en qua rijden mis ik hem nog steeds.
 
Ik rij nu ook een v twin. Aprillia rijdt met rotaxblokken die toch wat anders zijn dan de Sportsterblokken in de Buell.
Ik begreep trouwen dat in de nieuwst motoren van Eric Buell ook Rotaxblokken liggen. Het teleurstellende aan de capo vind ik dat het allemaal zo rustig gaat. De acceleratie is niet om over naar huis te schrijven. Maar we gaan het zien. Ga eerst eens proefrijden op zo’n apparaat. Volgens mij vind je het niets of geweldig met niets daartussen
 
Laatst bewerkt:
6izMmT86ANdKx4or2
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan