Info cagiva w16?

Hambeer

MF veteraan
21 nov 2002
8.713
863
Vechtdal
Kan een cagiva w16 kopen uit '98 met 3100km op de teller, wil hem gaan gebruiken voor woon/werk verkeer.

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die deze motor kennen en er wat meer info over hebben kwa onderhouds kosten, degelijkheid etc. Kan er zelf namelijk niet echt veel info over vinden.
Alvast mijn dank.

full


Om deze motor gaat het :)
 
Is dat niet die moto waarmee James Bond in Golden Eye achter een vliegtuigje aanspringt waar hij uitgevallen was ? :+

Is dat een 600, ik dacht dat cagiva een 500 had ? :?
 
Laatst bewerkt:
Het enige dat ik ervan afweet is dat ze moeilijk te verkopen zijn. Enkele jaren geleden waren er regelmatig veilingen, en altijd kwam ik dezelfde Cagiva W16 tegen. Minder dan 1000 km op de teller en heel ruim onder nieuwprijs...
 
daar sluit ik me bij aan. Bij kalsbeek in Zwolle staat exact dezelfde al.. ehmmm ANDERHALF JAAR??? op ze minst in ieder geval! Ik zou trouwens niet weten waar t aan ligt. Het lijkt me namelijk best een mooie brommer. Misschien omdat veel mensen niet eens weten hoe ze cagiva uit moeten spreken??? :P
 
Ih heb er bij zo 1 gestaan op de motorbeurs in Utrecht. Wat me opviel was de slechte afwerking van veel onderdelen. Knalhard zadel, slecht weggewerkte bedrading en de bediening op het stuur was ook niet mooi. Voorbeeldje, de dodemansknop, het puntje waarmee hij aangeeft of hij op off of run staat, lijkt gewoon een gietfout, of verkeerd afgesneden. De voorkap is ook niet echt bijtijds vind ik. Al met al gewoon geen mooie motor voor de prijs die ze er vaak voor vragen.
 
hmmm, aan de reactie's te zien kunnen we beter ff naar wat anders gaan kijken.
Hoorde vandaag trouwens ook dat die blokken ook niet al te betrouwbaar zijn.
 
Het blok is op zich redelijk betrouwbaar, alleen ik heb gehoord dat er een aantal gevoellige onderdelen zijn,, maar dat heb je meet vele andere motoren ook.

Op zich is het een leuke fiets maar als je toch zoiets wil; dan zou ik gaan kijken voor een(ik wil het niet uitspreken maar het moet) :X Yamaha XT600.

een maat van mij heeft er een. een lekkere stoere fiets. Bovendien rijdt het erg lekker.(het is alleen geen Italiaan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan