Inrijden enduro

DBR

Die hard MF'er
7 feb 2012
671
0
Droegeham
Hallo hallo,

Ik kan aankomende week m'n cilinder met nieuw wandje terug verwachten bij Powerseal vandaan maar nu zit ik eigenlijk met een vraag met betrekking tot het inrijden van een 2t enduro.

Altijd met een brommertje heb ik het inrijden nooit zo nauw genomen, ff goed opwarmen, een keer afkoelen en dan een tijdje rustig rijden en als ie dan op temperatuur is knallen.

Nu wil ik geen risico nemen met m'n KDX200 aangezien een cilinderwandje + zuiger niet het goedkoopste is.

Dus de vraag :
Hoe kan ik hem het beste inrijden zodat hij het het langste uithoud?
Het ding zelf maakt ongeveer 9000/10000 toeren op top dus dat valt opzich nog wel een slag mee.
 
Ik zou de hem eerste twee a drie keer rustig op laten warmen en niet veel vermogen laten leveren. Beetje toeren mag best, als je hem maar niet zwaar belast door veel gas te geven. Daarna misschien ook nog een keer of twee normaal rijden alleen niet volgas een mul maisveld door of doolhof sectie waar iedereen vast staat in de blubber.
 
Het meest belangrijke is dat je motorblok goed op bedrijfstemperatuur is.
Dit is niet na 5min, je koelvoeistof is dan warm, maar het motorblok nog niet volledig.
Wanneer het motorblok op bedrijfstemperatuur is kan er weinig meer fout gaan.
 
Een a twee tankjes rustig rijden dus niet te snel in toerental stijgen en niet teveel gas voor de rest hoeft een 2t amper ingereden te worden
 
Mijn dealer zei tegen mij: warm rijden, afkoelen, warm rijden, knallen!

Precies wat jij zegt dus.

Inrijden is nog uit de tijd dat de scooterboer garantie moet geven _O-

Als je serieus 2 tanken rustig aan gaat rijden = zowat 300km word ie zo sloom als dikke poep door n hele smalle trechter :+


Edit: en idd wat Barry zegt: warm rijden is geen 10 minuutjes! Je olie komt later op temperatuur dan je koelvloeistof.
 
Laatst bewerkt:
De KDX200.
Wellicht heb ik er volgende week ook 1tje..een zwart/oranje 2003 versie.

Hallo hallo,

Ik kan aankomende week m'n cilinder met nieuw wandje terug verwachten bij Powerseal vandaan maar nu zit ik eigenlijk met een vraag met betrekking tot het inrijden van een 2t enduro.

Altijd met een brommertje heb ik het inrijden nooit zo nauw genomen, ff goed opwarmen, een keer afkoelen en dan een tijdje rustig rijden en als ie dan op temperatuur is knallen.

Nu wil ik geen risico nemen met m'n KDX200 aangezien een cilinderwandje + zuiger niet het goedkoopste is.

Dus de vraag :
Hoe kan ik hem het beste inrijden zodat hij het het langste uithoud?
Het ding zelf maakt ongeveer 9000/10000 toeren op top dus dat valt opzich nog wel een slag mee.
 
Laatst bewerkt:
De KDX200.
Wellicht heb ik er volgende week ook 1tje..een zwart/oranje 2003 versie.

Danku heren, dus ik heb het op puur geluk altijd goed gedaan :+


oeeehh een 2003 versie, vraag me altijd al af hoe zo'n H-series rijd :)
 
Wel goed denk ik.
Het verschil zal meer optisch zijn denk ik, want aan het frame veranderde Kawasaki nooit veel
In ieder geval zit er al een FMF pijp op.
Dan nog een KX USD voorvork en als het uitkomt een grotere tank.
69 is een mooi nummer...
Kawasaki KDX 200 - Motorcycle Philippines Classifieds


Danku heren, dus ik heb het op puur geluk altijd goed gedaan :+


oeeehh een 2003 versie, vraag me altijd al af hoe zo'n H-series rijd :)
 
Laatst bewerkt:
Wist ik niet.
Nou ja, ik heb weinig keuze dus..elke goede/voordelige kdx is ok voor mij.
zou de H serie juist een verbetering zijn of een fail? -O-

Frame tussen de E en H series verschilt juist gigantisch:|
 
Laatst bewerkt:
Op dat niveau van ons zijn wij een motor altijd aan het inrijden... Gewoon niet als ie koud is hoog in toeren gaan knallen. Maar dat moet je met een 'ingereden' motor ook niet doen. Klaar.
 
Ik kreeg spontane hoofdpijn met de schade van die huur Honda XR, afgelopen keer.
De KDX wordt de vakantie enduro voor de Filippijnen, maar met die afstanden daar is het lastig om er 1 te kopen en naar de juiste plek te brengen.
De KDX200 heeft een veel gunstigere frame geometrie, gewicht en vering dan de XR.
Hij kan zowel het extremere korte werk als het iets snellere werk doen.
De ts'er DBR hier, heeft trouwens best wel een puntje met z'n KDXje.
Ik denk dat zoiets met een NL OTR rit rijdens de "kruip door sluip door" en smalle paadjes moeilijk bij te houden is.



_O-



Ja, aan mij! Klaar terwijl u wacht. Geen punt bij karwei!


@Deanevo: huh? jij had toch een husq? Hoezo "geen keus" dan?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan