Ik wilde aanvankelijk geen topic openen omdat er al zoveel zijn, alles lijkt gezegd.
Ik ben er ook wel uit, ik ga mijn nieuwe motor netjes inrijden en heb geduld, wel zegt mijn dealer dat ik meer toeren mag maken dan het boekje stelt, mits warm.
Maar waarom ik toch dit aan de orde stel voor de monteurs onder ons: als ik pas na 1600 km vol toeren draai tot 10.000, terwijl ik bij 1000 km de oliewissel van de inrijolie heb. Dan heb ik toch tot de 6000 km beurt allerlei slijpsel in mijn motorblok die opgedaan is doordat ik niet eerder tussen de 6000 en 10.000 toeren gemaakt heb? Bij hogere toeren heb je toch pas het BDP? Die zou ik bereikt willen hebben voordat de inrijolie eruit gaat.
Het leek mij goed dat alle toeren zijn doorlopen voor de wissel van olie en filter volgt bij 1000 km..
Ik ben er ook wel uit, ik ga mijn nieuwe motor netjes inrijden en heb geduld, wel zegt mijn dealer dat ik meer toeren mag maken dan het boekje stelt, mits warm.
Maar waarom ik toch dit aan de orde stel voor de monteurs onder ons: als ik pas na 1600 km vol toeren draai tot 10.000, terwijl ik bij 1000 km de oliewissel van de inrijolie heb. Dan heb ik toch tot de 6000 km beurt allerlei slijpsel in mijn motorblok die opgedaan is doordat ik niet eerder tussen de 6000 en 10.000 toeren gemaakt heb? Bij hogere toeren heb je toch pas het BDP? Die zou ik bereikt willen hebben voordat de inrijolie eruit gaat.
Het leek mij goed dat alle toeren zijn doorlopen voor de wissel van olie en filter volgt bij 1000 km..
Laatst bewerkt: