Is overschrijven op afstand mogelijk?

Want

Die hard MF'er
29 dec 2019
757
977
Dordrecht
Als dit al mf is behandelt, slot erop. Ben slecht in zoeken. 😩
Mijn vraag is dat ik nu n motor heb verkocht maar de de koper vanwege corona niet kan ophalen. Nu zit ik in weze met extra kosten zoals wegenbelasting en verzekering. Kan ik op reëel manier tot overschrijven gaan nu zonder beide partijen te benadelen?
 
Laatst bewerkt:
Denk even met je mee misschien een motorzaak vragen het voor je te doen met de id papieren van de koper ??? .Je hebt de papieren nog van je motor
 
Als je t vertrouwt kan je je pas en papier opsturen naar de koper, kan ie m zelf overschrijven maar heb jij de motor nog wel staan.

Zou er niet zo 123 aan beginnen. Bij wie liggen de risico’s als er wat gebeurt...
 
Als je t vertrouwt kan je je pas en papier opsturen naar de koper, kan ie m zelf overschrijven maar heb jij de motor nog wel staan.

Zou er niet zo 123 aan beginnen. Bij wie liggen de risico’s als er wat gebeurt...
Dat is naar mijn idee voor de nieuwe eigenaar nadeliger dan voor de topicstarter.
 
10 euro geloof ik daar ga je ook niet dood van toch ??. Maar wat je er ook van maakt ik zou er mee oppassen je zal niet de eerste of de laatste zijn die voorschut gaat


En zo besmettelijk is Corona nou ook weer niet gewoon samen overschrijven dat ding gas geven daar
 
Als 'tie 100% betaald is papieren/pasje op de post (aangetekend)
Kan hij overschrijven, na overschrijven desnoods sleutels opsturen (zodat jij niet kan rijden) of foto van de teller stand appen, beetje vertrouwen.
Of eventueel een klein contractje opstellen
 
Hoe is de koop tot stand gekomen dan?
Via speurders, telefoon en app. Ze doen een aanbetaling maar mogen of kunnen de motor nog niet ophalen. Dus loopt mijn wegenbelasting en verzekering gewoon door. Zijn geen wereld bedragen. Maar voor mij telt elke euro. En kenteken schorsen kost ook geld.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt alles zelf online zelfs op je telefoon doen. Heel makkelijk.

Dit inderdaad!

Jje kan online heel makkelijk overschrijven. Je moet wel NFC hebben op je telefoon en een NFC chip op je ID-cars/Rijbewijs. Staat online aangegeven bij RDW. Je moet met een app op je telefoon jezelf identificeren maar werkt prima.

Ik heb een motor op een zondagmorgen in Groningen opgehaald en met de laptop en telefoon erbij overgeschreven :Y
 
Dit inderdaad!

Jje kan online heel makkelijk overschrijven. Je moet wel NFC hebben op je telefoon en een NFC chip op je ID-cars/Rijbewijs. Staat online aangegeven bij RDW. Je moet met een app op je telefoon jezelf identificeren maar werkt prima.

Ik heb een motor op een zondagmorgen in Groningen opgehaald en met de laptop en telefoon erbij overgeschreven :Y
Ja oké. Denk dat mijn telefoon niet toereikend is hiervoor. Maar het is dus mogelijk.
 
Kan inderdaad, heb ik ook op de laptop via RDW gedaan.. wel een ID/rijbewijs/paspoort middels NFC gekoppeld hebben aan je DigiD.
 
Via speurders, telefoon en app. Ze doen een aanbetaling maar mogen of kunnen de motor nog niet ophalen. Dus loopt mijn wegenbelasting en verzekering gewoon door. Zijn geen wereld bedragen. Maar voor mij telt elke euro. En kenteken schorsen kost ook geld.
Dus ze hebben de motor nog nooit gezien?

Lijkt mij wat gek, maargoed.

Zorg dat ze gewoon alles over maken en geef ze daarna de overschrijvingsspullen. Kunnen ze zelf naar het postkantoor etc. Dat is nog gewoon open.
 
Vraag me even af waarom dit niet kan ?

Zolang je op 1,5 meter afstand van elkaar blijft. Dus je gaat naar het overschrijf kantoor. Legt je spullen op de balie, doet 2 stappen opzij en laat de koper betalen.

Wat is dan het probleem ?
 
Dat, of de koper regelt inderdaad dat hij online kan overschrijven (je kunt alleen online overschrijven op je eigen naam, niet naar iemand anders naam, dus alleen interessant voor de koper), dan kan het zelfs aan de keukentafel of buiten.
 
Een aanbetaling, en de motor al op hun naam?

Het klinkt als een rare scam.
 
Vaag... Op één na zijn al mijn motorfietsen op basis van vertrouwen en mooie blauwe ogen gekocht. en dat is al 10 keer goed gegaan.
die ene van fakebook die ik kocht is ook op de fakebook manier gegaan, ik kreeg zoveel wantrouwen toebedeeld dat ik niet eens een meldcode kreeg om het ding te verzekeren. Maar met een beetje vertrouwen, wil ik zeggen, kom je een heel eind. Je hebt een adres, telefoonnummer? Je hebt 'm aan de telefoon gehad, op Maps gekeken hoe die er bij zit???

Anekdote: De laatste die ik kocht loopt niet dus kon ik niet mee rijden maar hij kon wel op woensdags met het busje gebracht worden. Heb ik de huissleutel gegeven, papieren mee genomen, en toen ik na een week thuis kwam stond die in de gang, de deur weer netjes op slot en de huissleutel door de bus gegooid. Zo kan het dus wel, met een beetje vertrouwen. Ik had effe de helft van het geld maar op voorhand, na de vakantie de rest overgemaakt en geen kwaad word gewisseld. Keek ik in de admin bleek ik 25 euro te weinig overgemaakt te hebben. Niks van gehoord dus ik app 'm of dat klopte. Hij zegt: kan best, maar ik weet dat het goedkomt dus ik heb niks gecontroleerd...
 
Laatst bewerkt:
Je kan je pas opsturen, met de overschrijfcode er bij. Meld dan de koper dat je op RDW-OVI de boel in de gaten houdt, geef 'm 2 of 3 dagen om over te schrijven. Dat zie je meteen bij RDW-OVI. Is die niet overgeschreven bij de RDW vraag je een nieuwe kentekcard en overschrijfcode aan, daarmee is de oude meteen ongeldig en stuur je desnoods via de deurwaarder de kosten door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan