Een paar maanden terug een GSX-R 1000 uit 2001 aangeschaft. Na 10 jaar op een V-max wil de ik toch een motor hebben die wat makkelijker stuurt.
Het moet een project fiets worden, zonder dat de fiets lange tijd niet rijdbaar is.
Tevens is het mijn 1e echte sleutel project, dus mijn planning is om de verbouwing op te delen in kleine stappen.
De volgende punten wil ik gaan verbouwen:
- duc 999 marchesini wielen (reeds in bezit )
- aprilia RSV achterbrug 2004 model (reeds in bezit )
- LSL kroonplaat superbike kroonplaat. (kroonplaat reeds in bezit )
- Korte GP uitlaat (Akrapovic voor een R6 gekocht via Ebay, maar nog niet ontvangen (oops!? !) )
- demonteren kuip. Ik zit er nog aan te denken om de onderkuip te laten zitten. Dit heb ik een paar keer gezien in van die stunt filmpjes en ik vond het er wel dik uitzien.
- nieuw koplamp. Ik heb een simpel streetfighter kapje met 2 lampjes. Deze heb ik altijd de mooiste gevonden omdat het zo kort tegen de vork gemonteerd kan worden. Het nadeel is echter dat je met de lampjes niet echt over motor verlichting kunt spreken.
Hier moet dus nog iets anders voor komen. Mijn 1e optie is om te proberen fatsoenlijk lampen in het kuipje te verwerken en als dit niet lukt, misschien een standaard koplamp van een fazer 600 of van een V-rod.
- kontje vervangen. Ik zit hierbij te denken aan een DUC 1098 kontje in carbon of iets in die lijn. Dus geen duitse look.
- vervangen van de completekoppeling en remhendels, ISR of iets dergelijks (wie weet er mooie voor weinig?)
- vervangen teller unit door iets exotisch (misschien meteen een navi in de koplamp integreren)
De 1e stap die ik wil doen is het voorwiel uit de duc monteren.
Na het meten van blijkt het allemaal redelijk te gaan passen.
De as diameter komt overeen. Het voorwiel van de duc is echter 119,8 mm breed t.o.v. 130,2 van het originele wiel. Tevens is de diameter van de kering in het duc wiel groter.
Is het mogelijk om de 5,2 mm per zijde op te vullen met bussen?
Of moet er een as komen die het verschil in de breedte tussen de wielen opvangt, en de keringen vervangen zodat deze aansluiten op de originele diameter van de as?
Alle info/tips zijn welkom.
Ik zal foto's maken.
Jeroen5
Het moet een project fiets worden, zonder dat de fiets lange tijd niet rijdbaar is.
Tevens is het mijn 1e echte sleutel project, dus mijn planning is om de verbouwing op te delen in kleine stappen.
De volgende punten wil ik gaan verbouwen:
- duc 999 marchesini wielen (reeds in bezit )
- aprilia RSV achterbrug 2004 model (reeds in bezit )
- LSL kroonplaat superbike kroonplaat. (kroonplaat reeds in bezit )
- Korte GP uitlaat (Akrapovic voor een R6 gekocht via Ebay, maar nog niet ontvangen (oops!? !) )
- demonteren kuip. Ik zit er nog aan te denken om de onderkuip te laten zitten. Dit heb ik een paar keer gezien in van die stunt filmpjes en ik vond het er wel dik uitzien.
- nieuw koplamp. Ik heb een simpel streetfighter kapje met 2 lampjes. Deze heb ik altijd de mooiste gevonden omdat het zo kort tegen de vork gemonteerd kan worden. Het nadeel is echter dat je met de lampjes niet echt over motor verlichting kunt spreken.
Hier moet dus nog iets anders voor komen. Mijn 1e optie is om te proberen fatsoenlijk lampen in het kuipje te verwerken en als dit niet lukt, misschien een standaard koplamp van een fazer 600 of van een V-rod.
- kontje vervangen. Ik zit hierbij te denken aan een DUC 1098 kontje in carbon of iets in die lijn. Dus geen duitse look.
- vervangen van de completekoppeling en remhendels, ISR of iets dergelijks (wie weet er mooie voor weinig?)
- vervangen teller unit door iets exotisch (misschien meteen een navi in de koplamp integreren)
De 1e stap die ik wil doen is het voorwiel uit de duc monteren.
Na het meten van blijkt het allemaal redelijk te gaan passen.
De as diameter komt overeen. Het voorwiel van de duc is echter 119,8 mm breed t.o.v. 130,2 van het originele wiel. Tevens is de diameter van de kering in het duc wiel groter.
Is het mogelijk om de 5,2 mm per zijde op te vullen met bussen?
Of moet er een as komen die het verschil in de breedte tussen de wielen opvangt, en de keringen vervangen zodat deze aansluiten op de originele diameter van de as?
Alle info/tips zijn welkom.
Ik zal foto's maken.
Jeroen5