- Onderwerp starter
- #1.276
75 pk is voor mij genoeg. 6e versnelling en jiffy aan de andere kant (of blok en aandrijving spiegelen) en ik zou er zelfs een nieuwe van kopen
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
75 pk is voor mij genoeg. 6e versnelling en jiffy aan de andere kant (of blok en aandrijving spiegelen) en ik zou er zelfs een nieuwe van kopen
Wat zou daar het voordeel van moeten zijn????
Oh, je wil een soort Sunbeam S7 of een Triumph Rocket3. Ik heb helemaal geen moeite met rook. Ik vind het zwaartepunt van het liggende K75 blok wel ideaal. Lekker laten liggen dus.6 bak = makkelijker om gewenst toerental te laten draaien en toch ruime keuze te hebben als je toch haast heb, en zuinig rijden is makkelijker.
als het blok gedraaid zou worden heb je niet meer olie die in de verbrandings kamer loopt en dat ie dan blauw rook als je hem daar na start.
trouwens een moderne 3 cilinder van 750 cc moet makkelijk een 90 pk kunnen leveren, al heb ik het liefst koppel maar daar heb je cc's voor nodig.
maar je kan met de moderne techniek wel een vreselijk mooi en soepel lopend blok maken 750 cc 3 cilinders en een 75 a 95 pk terwijl sportblokken zomaar 1/3 meer doen. ( maar dat boeit me niet )
Wat zou daar het voordeel van moeten zijn????
Oh, je wil een soort Sunbeam S7 of een Triumph Rocket3. Ik heb helemaal geen moeite met rook. Ik vind het zwaartepunt van het liggende K75 blok wel ideaal. Lekker laten liggen dus.
Meer vermogen, koppel is inderdaad wel leuk. Dat had BMW makkelijk kunnen doen door de zuigers en koppen van de K1100 in driecilinder vorm te geven. Helaas, dat vonden ze niet nodig. Dan was 90pk of 90 NM makkelijk haalbaar.
Een zesde versnelling heb ik nooit gemist, misschien aardig op de autobahn maar met Nederlandse snelheden kom ik wel uit met een vijf.
Ik ken iemand die K1100 eindaandrijving in een K75 sleutelt, maar dat levert niet echt een brandstofbesparing op, het is voornamelijk rustiger toeren.
Als je na een dagje sturen je eigen CBF weer pakt zal je hem lomp zwaar vinden ondanks dat dit op papier niet zo is.
Ik gok op een defecte bougie.2 maanden en 10 dagen nadat ik op een rotonde over het hoofd werd gezien, met als resultaat 3 gebroken ribben, dacht ik vandaag weer eens een stukje te gaan rijden. In de tussentijd heb ik de motor stukje bij beetje opgelapt, waarbij ik hem een paar keer stationair heb laten lopen tot hij warm was, ook vanmiddag nog. Geen enkel probleem. Toen ik vanavond een stukje ging rijden (joepie, eindelijk weer enzo) bleek ik na 2 kilometer plotseling een 2 cilinder te rijden... Wtf! Heeft iemand misschien enig idee waar ik moet beginnen met zoeken?