Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is ook de bedoeling dat de rij-eigenschappen totaal veranderen.Die pols platen of veranderde voorvork is gemaakt voor jouw zelf
Wel apart gezicht en verandert dan niet totaal je rijeigenschappen nu je voorwiel heel anderen hoek en plaats heeft
Ook misschien gedaan of zo omdat je zijspan maakt
Het is ook de bedoeling dat de rij-eigenschappen totaal veranderen.
Mooi spul
Meer heb je eigenlijk niet nodig. (ik zou wel graag een kleiner voorwiel hebben) Maar een zijspan is toch nooit af.
Mis jij je rechter been? Ik zie helemaal geen steppie en rempedaal.
Ik ben erg gecharmeerd van de stijfheid die een klein voorwiel heeft. Daarnaast heb ik graag een lage motor. Met Uniroyal zou ik niet willen rijden. Ik hou het op de lage, stijve Smarties.
Daarnaast heb ik niet zo'n vertrouwen in BMW gietwielen. Ik wil graag een beetje boenderen, dan wil ik niet geremd worden door angst voor een brekend voorwiel. Een driftend voorwiel heb ik daarentegen wel graag. ~
Een klein voorwiel houdt meestal in een autoband (er zijn er die met scooterbanden rijden)
en de breedte hiervan veroorzaakt heb ik begrepen (en ervaren) weer spoorgevoeligheid.
De hoogte van de motor wordt bepaald door het achterwiel en voor is de hoogte makkelijk aan te passen, bij mij door de voorvorkbuizen verder in de platen te schuiven.
Ik herinner mij een terugroepactie van BMW uit de jaren '80 betreffende brekende gietwielen, dat was een fabricagefout.
Weet jij van meer problemen met de BMW wielen? als ik ze bekijk ogen ze niet veel anders dan het Smart gietwiel dat ik achter gemonteerd heb.
Dat wiel is TÜV geprüft
Of het wiel buigt durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat een groter wiel, doordat het meer moment heeft de vorkpoten makkelijker tordeerd. Omdat jij met Pols platen rijdt zal dat meevallen, maar ik heb zonder gereden, dan wijst onder belasting je stuur echt een andere kant op als het wiel.Hoe verhoudt de stijfheid van een 18" gietwiel zich t.o.v. een 15"wiel? zijn daar testgegevens van?
Een klein voorwiel houdt meestal in een autoband (er zijn er die met scooterbanden rijden)
en de breedte hiervan veroorzaakt heb ik begrepen (en ervaren) weer spoorgevoeligheid.
De hoogte van de motor wordt bepaald door het achterwiel en voor is de hoogte makkelijk aan te passen, bij mij door de voorvorkbuizen verder in de platen te schuiven.
Ik herinner mij een terugroepactie van BMW uit de jaren '80 betreffende brekende gietwielen, dat was een fabricagefout.
Weet jij van meer problemen met de BMW wielen? als ik ze bekijk ogen ze niet veel anders dan het Smart gietwiel dat ik achter gemonteerd heb.
Dat wiel is TÜV geprüft
Bij de weg: hoe heb je de 41mm gaten in de pols platen gemaakt?
Bedanktik citeer ,
"Ik bestelde via internet twee op maakt gezaagde platen van 6082 aluminium en ik vond een draaier die er voor mij keurig 4 gaten in kotterde."...
Of het wiel buigt durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat een groter wiel, doordat het meer moment heeft de vorkpoten makkelijker tordeerd. Omdat jij met Pols platen rijdt zal dat meevallen, maar ik heb zonder gereden, dan wijst onder belasting je stuur echt een andere kant op als het wiel.
In Duitsland is het vrijwel onmogelijk om een zijspan met gietwielen gekeurd te krijgen. Dat is inderdaad het gevolg van de brekende BMW wielen uit begin jaren '80. Overigens geen fabricagefout, maar een ontwerpfout.
En zoals aangegeven, met scooterbanden heb je geen last van spoorvorming.
De spoorgevoeligheid ontstaat doordat in een spoor de zijkant van het loopvlak de kracht opvangt. Er ontstaat dan een draaimoment wat je in het stuur voelt.
Een band met ronde doorsnede draagt altijd midden onder het balhoofd en dus heb je geen spoorgevoeligheid.
Zo simpel is het.
Welkom trouwens en nog een vraagje
Je zijspanframe is toch geen triptec?
Of hebben ze het model gewijzigd?