classic biker
MF'er
gewist
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De waarde van zo'n verbouwproject bepalen is altijd lastig, en vaak wordt er geprobeerd een hoge prijs voor te krijgen om zo wat van de uren terug te verdienen.
Want als je die mee moet tellen is zo'n project al snel 'onbetaalbaar'.
Maar wat maakt nu iets geld waard;
- dure onderdelen; liefst met bon. is het een nieuwe dure schokdemper, of een nette van de sloop?
wielen, remmen, zadels, uitlaten.. laagje verf of echt iets nieuws en aparts?
- aantoonbare historie? foto's van verbouwing, km standen, rekeningen van onderhoud
- revisie; is het technische deel mooi gemaakt of ook 'vernieuwd'
probeer het vooral technisch te bekijken en niet teveel met de emotie. Tenminste als je jezelf een goede koop gunt waar je lang blij mee blijft. Laat hem staan als de prijs niet wordt wat hij waard is.
ik 'zit' zelf in de Yamaha Xs'en.
Deze motor zag ik op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-oldtimers/m1137730648-yamaha-xs-750-c-bj-1979.html
deze stond tot een week geleden voor 9,999,- op Marktplaats
Nu ineens voor 1/3e: kennelijk toch geen animo.
technische waarde van die fiets: misschien 1500??
Redelijke verkoopprijs voor iemand die het werk er zelf niet in wil steken? Roep het maar.
ik denk dat 2000-2500 (voor de Yamaha) redelijk is, maar de markt bepaalt
De K75; ik vind hem wel leuk. is hij echt mooi in het echt en technisch in orde, denk ik dat je voor 3500-4000 max moet proberen te gaan. Er zit in elk geval een hoop moeite in om er wat leuks van te maken, of je er van houdt of niet.
Een originele voor de helft is leuk, als je die wil, maar niet als je er dan nog zo iets van moet gaan maken.
Ik snap het dilemma wel. Als je veel zelf kan is een verbouwde motor van een ander al snel te duur. Maar als je veel moet laten doen loopt het financieel al snel op. Als je zelf een motor helemaal verbouwt moet je bij verkoop maar net iemand treffen die jouw smaak kan waarderen. Dat valt vaak tegen waardoor bij verkoop de investering er vrijwel nooit uit komt.
Ik heb vorig jaar een standaard K75S verkocht voor zo'n € 2.300,=. De motor had 46.000km op de teller en was in nieuwstaat. Persoonlijk betaal ik liever € 2.300 voor een hele mooie dan € 1.300 voor een lelijke. Frame, wielen, blok, alles is goed en ziet er goed uit. Als je zo'n motor laat verbouwen ga je toch al snel naar de € 4.000 toe. En als je hem dan later gaat verkopen krijg je dat er niet voor. Ik vind € 4.900 daarom ook erg veel. Als de motor echt naar jou smaak is en goed is dan zou ik er wel € 3.500 - € 3.700 aan uit durven geven, er vanuit gaande dat zelf bouwen geen optie is.
De K75 in goede staat is een dijk van een motor. En de S uitvoering heeft nog wel een markant design, volgens mij een klassieker voor de toekomst. Ik vond alleen de zitpositie te sportief en oncomfortabel. Ik zou best weer een K75 willen, maar dan met hoog stuur. Maar dat moet dan wel een verbouwde zijn, want de standaard K75 vind ik er echt niet uit zien.
[afbeelding]
Shit, dan had ik iets eerder moeten zijn Maar waarom verkocht dan? Voldeed de fiets toch niet?
hallo mannen,
ik heb nog wat spulletjes over en heb dit op marktplaats gezet.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=23
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=6
bij een goed bod kan mijn r65 uit 1979 ook weg !
er is veel gereviseerd waaronder:
*nieuwe kruaslagers/distributie ketting
*nicasiel cilinders met nieuwe zuigerveren
*complete kop revisie inc naaldlagers/klepzitting ect
*electronische beks ontsteking
en nog meer
ik heb er al een jaar niet meer op gereden en mijn schuur staat vol !
Kogel door de kerk! Ga het afzeggen Thanks mensen! Eerst maar even wat goedkopers.
Ga voor een mooie boxer ipv. Zo'n saaie lelijke k75 die nooit wat waard worden.
Heel verstandig!!!Kogel door de kerk! Ga het afzeggen Thanks mensen! Eerst maar even wat goedkopers.
Zo'n R65 is veel leuker dan een K mja da's mijn mening
Mocht je al ervaring hebben met een R65 dan is dat er wel één geweest die niet los was.Een R65 is nog trager dan Koos Alberts met een lekke band, en ouderwetser dan een houten koffiemolen met een handzwengel.
Een K75 is een hypermoderne motor vergeleken met een R65.
Een R65 is leuk voor erbij, niet als je op zoek bent naar iets dat je eindeloos en probleemloos kunt gebruiken in het moderne verkeer zonder dat je bij hoeft te steppen om weg te komen bij een stoplicht.
Zeer waar. Sommige mensen doen zichzelf tekort.Gewoon kopen/doen/maken waar je zelf gelukkig van word. Niet alles is in geld uit te drukken. En soms betaal je nou eenmaal teveel geld. Je kunt het ook in de kroeg opzuipen.
Ik vermoed dat je op een Duitse 27PS versie gereden hebt. Een R65 trekt niet de tegels uit de straat, maar is niet sloom. Hij zal niet onderdoen voor een lomp zware K75 met het dubbele vermogen. Zeker de oude R65 met de ATE voorrem is heel leuk. En een LS is tegenwoordig al een collectorsfiets, mocht je daarom geven.Een R65 is nog trager dan Koos Alberts met een lekke band, en ouderwetser dan een houten koffiemolen met een handzwengel.
Een K75 is een hypermoderne motor vergeleken met een R65.
Een R65 is leuk voor erbij, niet als je op zoek bent naar iets dat je eindeloos en probleemloos kunt gebruiken in het moderne verkeer zonder dat je bij hoeft te steppen om weg te komen bij een stoplicht.
Ik heb de zaak bedankt en ga dus op zoek naar iets anders. Het mooie weer komt eraan dus ik moet opschieten
K75S voor rond en in de stad schijnt perfect te zijn. Ben verliefd op BMW en deze is precies ook hoe ik hem zou willen hebben.. Ik ben niet heel handig dus wil het liefst zo weinig mogelijk onderhoud..Maar idd veel negatieve reacties. Wat vind jij?
Mooie BMW
Je bedoelt die RT?
Je bedoelt die RT?