kalender SBK 2011

Voorlopige kalender SBK 2011:

27 Februari Philip Island Australie

3 April Aragon Spanje

17 April Assen Nederland

8 Mei Monza Italie

30 Mei Salt Lake Amerika

12 Juni Sepang Maleisie

26 Juni Misano Italie

10 Juli Brno Tsjechie

31 Juli Silverstone Engeland

4 September Nurburgring Duitsland

25 September Imola Italie

2 Oktober Magny Cours Frankrijk

16 Oktober Portimao Portugal
 
Imola of Monza wordt hoogstwaarschijnlijk verruild voor Mugello. Heb het verhaal vluchtig gelezen en de veiligheid op een van de circuits liet te wensen over. Volgens de organisatie " de MotoGP wil hier niet rijden vanwege veiligheids eisen, waarom zou het WSBK er dan wel gaan rijden" bron moet ik vooralsnog schuldig blijven daarvoor zou ik het een en ander bij thuiskomst na moeten kijken. Afgelopen weekend las ik het middels een link op twitter.
 
Imola of Monza wordt hoogstwaarschijnlijk verruild voor Mugello. Heb het verhaal vluchtig gelezen en de veiligheid op een van de circuits liet te wensen over. Volgens de organisatie " de MotoGP wil hier niet rijden vanwege veiligheids eisen, waarom zou het WSBK er dan wel gaan rijden" bron moet ik vooralsnog schuldig blijven daarvoor zou ik het een en ander bij thuiskomst na moeten kijken. Afgelopen weekend las ik het middels een link op twitter.

Ik zou de Motogp graag terug zien op Imola :]
 
welk circuit is welke ook alweer? Is monza of imola nou die ene met die lange rechte stukken en 3 chicanes? Die mag van mij geruild worden voor mugello. :Y
 
volgens mij ist hetzelfde weekend of eentje eerder. Was dit jaar ook bijna gelijk met m'n verjaardag en volgend jaar ook. Ja, lekker boeiend he :P
Vond t beter toen het nog in september was, waarom is dat niet meer eigenlijk?
 
Het is een weekje eerder volgend jaar...........als de kalender klopt.

Vond t beter toen het nog in september was, waarom is dat niet meer eigenlijk?
Volgens mij hadden de vierwielers het circuit nodig in september.
 
Bron: www.racesport.nl

FIM komt met voorlopige Kalender WK Superbike 2011

Nadat we vorige week kennis konden maken met de voorlopige MotoGP kalender komt de Federation Internationale de Motocyclisme nu met de voorlopige kalender voor het WK Superbike seizoen 2011.

De kalender voor het komende seizoen verschilt niet eens zo heel veel van die van het vorige week in Magny-Cours afgesloten seizoen. Het meest opvallende is het feit dat de race in Portimão weer naar het einde van het jaar is verplaats en dat de race op Valencia ontbreekt maar die is zoals bekend vervangen door die op Motorland Aragon maar die wordt in juni en niet in april verreden waardoor er nog een gat in kalender zit.

Verder lijkt Imola ook niet zo zeker meer te zijn, er gingen recentelijk al geruchten dat volgend jaar in Mugello gereden zal gaan worden maar voorlopig staat er een tba (to be announced) achter de derde Italiaanse datum waarbij voor het gemak de race in Misano ook als Italiaans wordt bestempeld.

De voorlopige kalender zoals deze door de FIM is vrijgegeven:

27 februari Australië Phillip Island
27 maart Europa tba
17 april Nederland TT Circuit Assen
8 mei Italië Monza
30 mei Verenigde Staten Miller Motorsports Park*
12 juni San Marino Misano
19 juni Spanje Motorland Aragon
10 juli Tsjechië Brno
31 juli Engeland Silverstone
4 september Duitsland Nürburgring
25 september Italië tba
2 oktober Frankrijk Magny-Cours
16 oktober Portugal Portimão

* race op maandag

------------

Races die ik volgend jaar live ga bijwonen:

17 april Nederland TT Circuit Assen
8 mei Italië Monza
30 mei Verenigde Staten Miller Motorsports Park
19 juni Spanje Motorland Aragon
10 juli Tsjechië Brno
31 juli Engeland Silverstone
4 september Duitsland Nürburgring
2 oktober Frankrijk Magny-Cours
16 oktober Portugal Portimão

Genoeg leuks voor de boeg lijkt mij *O* *O*
 
Bron: www.racesport.nl

FIM komt met voorlopige Kalender WK Superbike 2011

Nadat we vorige week kennis konden maken met de voorlopige MotoGP kalender komt de Federation Internationale de Motocyclisme nu met de voorlopige kalender voor het WK Superbike seizoen 2011.

De kalender voor het komende seizoen verschilt niet eens zo heel veel van die van het vorige week in Magny-Cours afgesloten seizoen. Het meest opvallende is het feit dat de race in Portimão weer naar het einde van het jaar is verplaats en dat de race op Valencia ontbreekt maar die is zoals bekend vervangen door die op Motorland Aragon maar die wordt in juni en niet in april verreden waardoor er nog een gat in kalender zit.

Verder lijkt Imola ook niet zo zeker meer te zijn, er gingen recentelijk al geruchten dat volgend jaar in Mugello gereden zal gaan worden maar voorlopig staat er een tba (to be announced) achter de derde Italiaanse datum waarbij voor het gemak de race in Misano ook als Italiaans wordt bestempeld.

De voorlopige kalender zoals deze door de FIM is vrijgegeven:

27 februari Australië Phillip Island
27 maart Europa tba
17 april Nederland TT Circuit Assen
8 mei Italië Monza
30 mei Verenigde Staten Miller Motorsports Park*
12 juni San Marino Misano
19 juni Spanje Motorland Aragon
10 juli Tsjechië Brno
31 juli Engeland Silverstone
4 september Duitsland Nürburgring
25 september Italië tba
2 oktober Frankrijk Magny-Cours
16 oktober Portugal Portimão

* race op maandag

------------

Races die ik volgend jaar live ga bijwonen:

17 april Nederland TT Circuit Assen
8 mei Italië Monza
30 mei Verenigde Staten Miller Motorsports Park
19 juni Spanje Motorland Aragon
10 juli Tsjechië Brno
31 juli Engeland Silverstone
4 september Duitsland Nürburgring
2 oktober Frankrijk Magny-Cours
16 oktober Portugal Portimão

Genoeg leuks voor de boeg lijkt mij *O* *O*
Kijk , dat bedoel ik nou geniet van het leven ik ga er volgend jaar ook een berg zien en Motogp's waaronder als uitschieter Laguna Seca, we wilden eerst Phillip Island maar dat word 2012 gelijk koppelen aan vakantie.
 
Volgend jaar in ieder geval Assen, Portimao staat ook weer hoog op het lijstje en wellicht nog Silverstone.
 
In Assen ben ik sowieso aanwezig! *O* Ik denk dan niet dat ik al mijn rijbewijs heb. Staat wel voor 2011 gepland, dus hopelijk in september op mijn eigen motor naar de Nürburgring!
 
Mugello wellicht? --> Zo ja dan ben ik zeker daar van de partij! Dat schijnt echt een supergave ervaring te zijn (mooie baan, sfeer en omgeving)

Wel 14 uur rijden dus dat wordt ff vliegen...
 
Hier ook even een voorlopig WSBK-lijstje neergooien..

Aprilia Alitalia:
Max Biaggi
Leon Camier

Suzuki Alstare:
Michel Fabrizio

Yamaha Sterilgarda:
Eugene Laverty
Marco Melandri

Ten Kate Honda:
Jonathan Rea

BMW Motorrad:
Leon Haslam
Troy Corser

Kawasaki SRT:
Chris Vermeulen
Tom Sykes
Joan Lascorz

Althea Ducati:
Carlos Checa

PATA Aprilia:
Noriyuki Haga:

Liberty Ducati:
Sylvain Guintoli
Jakub Smrz

Iemand vergeten :?
 
Laatst bewerkt:
Hm, een beetje 'vergeten' dit topic lijkt het wel. Volgend weekend is de eerste race en kunnen we ons opmaken voor een spannend SBK seizoen *D

Domper..Vermeulen is niet fit genoeg B| ..maar, hij zal - zo goed als zeker - worden vervangen door good old 'Ninja' Akira Yanagawa! 8-)
Ik verwacht geen wonderen maar vind het wel tof dat Akira weer op het wereldtoneel optreed :}
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan dit jaar Magny Cours te bezoeken. Wie heeft tips voor een simpel hotel op loop afstand van het circuit. Dit IVM de te nuttigen drankjes.
 
Ik ben van plan dit jaar Magny Cours te bezoeken. Wie heeft tips voor een simpel hotel op loop afstand van het circuit. Dit IVM de te nuttigen drankjes.

Ik heb gehoord dat het circuit in de middel of nergens licht, en dat er rond om het circuit weinig valt te vinden/doen. Hoe het zit met met hotels, geen idee!

EDIT: Op Google maps zie je inderdaad geen enkele grote stad in de omgeving
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat het circuit in de middel of nergens licht, en dat er rond om het circuit weinig valt te vinden/doen. Hoe het zit met met hotels, geen idee!

EDIT: Op Google maps zie je inderdaad geen enkele grote stad in de omgeving
klopt,

wij hebben er 50 km vandaan in een soort van formule 1 hotel gezeten en in het stadje waar dat was een biertje wezen doen
dag erna naar de race wezen kijken :)

wel een mooi circuit om te kijken, ben er nu 2x geweest maar beviel wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan