Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Zelf vind ik het er vaak niet uit zien, maar wel erg praktisch: (zij)koffers op de motor. Ik heb vorig jaar op vakantie met textiel-tassen gereden die dan onder het zadel en met spanbanden vast zitten. Reed niet zo heel lekker en het is toch best een gedoe iedere ochtend.

Ik overweeg nu voor dit jaar om er toch een rek voor stevige (harde) koffers op te laten zetten. En dan in ieder geval zijkoffers voor de kampeerspullen / kleren.

Op een motor die er niet echt voor gemaakt is worden zijkoffers wel heel erg breed en is het een inefficiente manier van spullen meenemen. Ik nam op de ZR7 mijn bagage mee in een 90 liter bagagerol, de tent daar nog los bovenopgebonden en een tanktas voor wat andere spullen. Daar ben ik 5 weken mee op vakantie geweest naar Portugal en ik had alles bij me wat ik maar nodig kon hebben.

full


Het was elke morgen eenvoudig inpakken en met een paar kruisling geplaatste spanbanden zit zo'n bagagerol ontzettend stevig en schuift niet. Prettiger dan koffers op een ZR7 ben ik van overtuigd.
 
Op een motor die er niet echt voor gemaakt is worden zijkoffers wel heel erg breed en is het een inefficiente manier van spullen meenemen. Ik nam op de ZR7 mijn bagage mee in een 90 liter bagagerol, de tent daar nog los bovenopgebonden en een tanktas voor wat andere spullen. Daar ben ik 5 weken mee op vakantie geweest naar Portugal en ik had alles bij me wat ik maar nodig kon hebben.

@ Mike: dat is ook zeker een optie. Ik ben nog eens langs de dealer geweest, maar die heeft me ook niet overtuigt wat betreft de koffers. Veels te duur ook in mijn ogen, of het zou 2e hands moeten gaan.

Dus waarschijnlijk dit jaar weer zoals de vorige keer: wat kleine zijtassen, tanktas en de tent etc. in een rol achterop. Een grotere rol is zeker een goed idee, want daar kun je een hoop spul in kwijt.
 
@ Mike: dat is ook zeker een optie. Ik ben nog eens langs de dealer geweest, maar die heeft me ook niet overtuigt wat betreft de koffers. Veels te duur ook in mijn ogen, of het zou 2e hands moeten gaan.

Ik heb er toendertijd ook lang over lopen twijfelen, kofferrek leek me een goede oplossing maar toen ik het zag vond ik het toch wel erg een gedrocht worden. Over zijtassen heb ik nog getwijfeld en uiteindelijk toch die ene grote rol gekocht.

En daar heb ik erg veel plezier van gehad, zeker toen ik na een dag stromende regen in Noord-Spanje op de camping in Laredo naast een Italiaan stond die wel zijtassen had en werkelijk niets droogs meer bij zich had. Kun je natuurlijk wel weer oplossen door alles in de zijtassen waterdicht te verpakken.
 
Dit topic ook nog een beetje in leven houden :+

Ik heb dit weekend gehaald voor mijn ZR7:
*bugspoiler (via Ebay Duitsland, was 19euro). Zit er nog niet op, moet zelf de montage-beugels maken. Heeft iemand hier een bugspoiler en/of kan mij vertellen hoe hij vast zit?

*zwart alu superbike stuur (motorzaak 45euro). Zit er al op..en staat & rijd erg goed!

*2e hands ruitje..helemaal ingekort zoals ik hem zou willen hebben..helaas kapot geknapt bij het monteren. Zoek nog een andere dus.

*spuitbussen champagne gold metallic & antraciet (frame-kleur) gekocht..om wat plekjes bij te werken + de bugspoiler te spuiten.

*nieuwe buddy cover besteld (30 euro op Ebay)

*daarnaast heb ik de heelplates, de duo steunen en de stuurklemmen gepolijst.

*mailcontact gezocht met diverse mensen die zxr 750- sportdempers verkopen..er gaat in ieder geval iets luids op komen.

p7190463medium.jpg

p7190467medium.jpg

p7190478medium.jpg


~[edit] Totaalplaatje voor het monteren van het nieuwe stuur:
photoshootpark12medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tis hier echt druk :o

Ik heb een gloednieuwe demper besteld, de Bos alu. E-keur, db-killer, 3kg lichter en 2.5pk winst (met afstellen, denk ik). Hopelijk in een paar dagen binnen *O*
 
he kiwi, je bent wel goed bezig zeg met je fiets.

Ik begin ook heel enthousiast te worden als ik het resultaat zie van je poets/polijst werk. en je blijft maar bezig. heb je je nieuwe buddy ookal binnen? waarom wou je eigenlijk een nieuwe?

ik zit er ook aan te denken om maar weer eens te gaan poetsen, maar eerst maar eens een mooi ritje maken door de eifel.

weet iemand hoeveel speling ik in mijn ketting mag hebben, mijn plaatje is niet meer leesbaar en ik wil alles tip top in orde hebben.
heb al een liter olie bij moeten vullen en de ketting gesmeerd, nu nog netjes afstellen.
 
Natuurlijk blijf ik bezig...zo'n motor is natuurlijk nooit af he?

De buddy heeft 4 beschadigingen: 6cm lange snee midden op bestuurderzit - links en rechts slijtage bij de tank en een klein haakje op de duo. Gewoon tijd voor een nieuwe dus. De cover is nog niet binnen nee :N

Heb er trouwens ook een nieuw ruitje bij besteld, was maar 19euro bij Louis.de. Misschien een beetje saai model, maar ik ga hem zelf weer inkorten en aanpassen.

Met betrekking tot je ketting: normaal moet dit 1.5 a 2cm zijn (2 vingers breed wordt ook wel genoemd) als je op je motor zit. Natuurlijk is zoiets ook wel aan te passen onderweg naar de Eifel.

Een LITER bijvullen :/ Hoe krijg je dat voor elkaar? Niet lullig bedoeld, maar: vaker controleren is een must
 
Laatst bewerkt:
Met betrekking tot je ketting: normaal moet dit 1.5 a 2cm zijn (2 vingers breed wordt ook wel genoemd) als je op je motor zit. Natuurlijk is zoiets ook wel aan te passen onderweg naar de Eifel.

1,5 cm vind ik al aan de krappe kant. Hoe verder de motor inveert, hoe strakker de ketting komt te staan. Ik hou het veiligheidshalve toch altijd bij een cm of 2-3 want je moet echt voorkomen dat je ketting onder spanning komt te staan als je eens flink inveert door een lekkere hobbel.

Ik zie veel mensen met een echt te strakke ketting rondrijden en daarmee mol je niet alleen je ketting maar ook je wiellagers en lagers van de aandrijfas.
 
jep dat wil ik je vertellen ook, (staat in het boekje)......
op je middenbok...het strakste punt in de ketting opzoeken...op-neer speling opmeten...moet zijn tussen de 30 ~ 50 mm

Dat zal voor de ZR7 op zich inderdaad een goede spanning zijn. Maar ik ben er zelf toch meer voor de ketting onder belasting te spannen, dat werkt namelijk op elke motor en je hoeft nooit meer in het boekje te kijken :+
 
thanks voor de tips. als ik het goed begrijp kan je het dus op 2 manieren opmeten.

1. je gaat eropzitten en dan meet je de speling van de keting (moet ongv 1,5 - 3cm zijn)
2. zet hem op de middenbok en dan moet de speling 3 tot 5 cm zijn.

ok top ga ik morgen ff checken en eventueel aanspannen.

Heb er trouwens ook een nieuw ruitje bij besteld, was maar 19euro bij Louis.de. Misschien een beetje saai model, maar ik ga hem zelf weer inkorten en aanpassen.
foto? ik heb gewoon het standaard ruitje er op zitten maar vind hem niet zo eigenlijk. ben benieuwd wat voor ruitje jij er op hebt gezet.

Een LITER bijvullen :/ Hoe krijg je dat voor elkaar? Niet lullig bedoeld, maar: vaker controleren is een must
ja je hebt helemaal gelijk, had aardig wat km gemaakt en was het stomweg vergeten.. nu weer netjes op peil. hoevaak check jij je olie pijl dan? na hoeveel km?



Ik heb er vandaag weer lekker een stukkie mee gereden. heerlijk weertje, super :)
 
thanks voor de tips. als ik het goed begrijp kan je het dus op 2 manieren opmeten.

1. je gaat eropzitten en dan meet je de speling van de keting (moet ongv 1,5 - 3cm zijn)
2. zet hem op de middenbok en dan moet de speling 3 tot 5 cm zijn.

ok top ga ik morgen ff checken en eventueel aanspannen.

Ja, kan allebei. Maar, check als je eenmaal gespannen hebt ook echt even of de ketting niet strak komt te staan als je een paar keer de motor achter flink in zijn veren laat zakken. Het handigste doe je dat door er zelf op te gaan zitten en te "deinen" en een tweede iemand laten checken.

Een ketting staat eerder te strak dan te slap.
 
Kiwi is weer even verder gegaan met klussen:

*Gloednieuwe Bos alu demper gekocht en gemonteerd (db killer er uit :9~ )
*Klein ruitje smoke gekocht (nog niet op foto)
*zijbeugels oliekoeler gepolijst
*duo steunen antraciet gespoten (niet tevreden, gaat nog een andere kleur worden)
*koelribben blok zwart geverft met hamerite (ze waren namelijk wit-grijs uitgeslagen)
*zelf uit carbonfolie een kroonplaat cover gesneden (gaat door echt carbon vervangen worden)

full


En we gaan vrolijk door...nog niet aan bugspoiler of buddy toe gekomen. Wil nog nieuwe stickers voor op de tank en enkele carbon delen - maar was daar eerst een paypal account voor nodig (alles komt uit duitsland&uk)
 
Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Daarnaast hoop ik dat zoiets lekker rijdt...want door de slicks was er geen proefrit mogelijk.
Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
:?

'k heb al héél véél van je voorbij zien komen, maar het aller belangrijkste niet (voor mij !!)
.....
Het ZR-7 volk is nogal een stil volk .... })

:]
 
:?

'k heb al héél véél van je voorbij zien komen, maar het aller belangrijkste niet (voor mij !!)
.....

Eemh,...ik ben sportiever gewend en in het sportieve rijden is de ZR7 niet altijd geweldig. Met de andere demper klinkt het in ieder geval lekker racy. Ik rijd nu op Michelin Pilot Road2 2CT's (dual compound) en ik heb nog 5mm rand over aan de zijkanten. Door de minder sportieve balhoofdshoek en wat minder gevoel bochten als je met supersports mee probeert te komen - heb ik nog niet genoeg vertrouwen er in om nog sneller te gaan.

Met een duo erbij is het wel heerlijk, want dan doe je automatisch rustiger aan. De zit heb ik iets verder voorover gebracht door een superbike stuur. En wat me op valt is dat deze motor je echt schakel-lui maakt, want het is gewoon mogelijk :}

Het ZR-7 volk is nogal een stil volk .... })

:]
Dat was mij ook al opgevallen. Er zijn er ook niet heel veel in NL denk ik zo. Als ik onderdelen wil bestellen moet ik vooral in UK zijn, daar is hij heel wat populairder. Hij is daar namelijk met de komst van de Z750 goedkoper geprijsd geweest, namelijk 3500 pond nieuw. Als je dat vergelijkt met de Bandit die rond de 4500 pond nieuw zat, kozen veel mensen voor een ZR7.

Als ik trouwens wat tests lees, waar de ZR7 tegenover Fazers, Hornets, Bandits (gehad) SV650's (gehad) echt geen kans maakt qua ..eigenlijk alles: remmen antiek, vering te soft, 78pk voor 740cc (Fazer600 heeft er 100pk?). Ik zie het zo: als allround motor doet hij het best goed - en hij is niet bepaald traag.
 
Laatst bewerkt:
De ZR-7(S) is ook 2ehands goedkoper. Dat was voor mij een reden om te kopen. De pers was niet erg enthousiast, wat niet goed is voor de verkoop denk ik. Ik ben wel heel tevreden. Zeker voor woon-werk verkeer voldoet die prima. Ik hoef niet te scheuren en in de winter is extra vermogen volstrekt zinloos, sterker nog een extra risico. Het vermogen van de ZR-7S was voldoende om bij een snelheid van 60km/u het achterwiel te laten doorslaan, toen ik het gas opendraaide.
 
De ZR-7(S) is ook 2ehands goedkoper. Dat was voor mij een reden om te kopen. De pers was niet erg enthousiast, wat niet goed is voor de verkoop denk ik. Ik ben wel heel tevreden. Zeker voor woon-werk verkeer voldoet die prima. Ik hoef niet te scheuren en in de winter is extra vermogen volstrekt zinloos, sterker nog een extra risico. Het vermogen van de ZR-7S was voldoende om bij een snelheid van 60km/u het achterwiel te laten doorslaan, toen ik het gas opendraaide.

Voor de winter heb ik een auto. Voor eigenlijk al het praktische vervoer heb ik een auto.
Motor is voor mij puur hobby. Het opknappen en optisch 'tunen' is voor mij eigenlijk de grootste hobby.

Vind het wel jammer dat er zo weinig van zijn - geen ZR-7 meetings, geen onderdelen op marktplaats te vinden. Als ik ze goedkoop kan vinden, zou ik de donkerblauwe zijkappen (die onder de tank/zadel) dubbel kopen en de extra set schuren en zwart spuiten.
 
Heb ook een ZR-7 gehad... nieuw gekocht in het blauw en me best bevallen.. miste alleen power want ik kwam van een GPZ900R.
Daarna ook maar een ZRX1200R gekocht maar deze Kawa was zeker niet tegen gevallen.
Geen enkel probleem en bijna 18.000 km gereden in 1 jaar.
 
Oi , dacht dat je dat al had gedaan :+
k heb m'n fiets nooit meer gezien, alleen op foto's.
zadel wel vuil , niet kapot. zijkappen ook zoiets.
Er zitten ook zwaardere voorveren in :]
 
Laatst bewerkt:
Oi , dacht dat je dat al had gedaan :+
k heb m'n fiets nooit meer gezien, alleen op foto's.
zadel wel vuil , niet kapot. zijkappen ook zoiets.
Er zitten ook zwaardere voorveren in :]
Nope, de verkoper van de hoes accepteerde alleen paypal..dus eerst dat even aanmelden.

Op de foto's is het zadel wel gescheurd...staat alleen niet bij of ik moet denken aan 1cm of 10cm. Nouja misschien is het zelf bekleden toch handiger (en goedkoper).

Zwaardere voorveren lijkt me wel wat :Y

Gisteravond trouwens aangehouden door de politie - mijn uitlaat maakte teveel herrie...ze hadden me al een paar keer gespot (gehoord) in de regio..en nu er dus achteraan.
Heb de dB killer er in gedaan, maar volgens de agent is dat niet voldoende en moet ik terug naar de originele demper. :W
 
Huh?!? Is een goedgekeurde demper met DB killer niet genoeg?
 
Terug
Bovenaan Onderaan