Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Ik zit er aan te denken om een andere demper te installeren op mijn z750 van 2008. Wat zijn jullie ervaringen met niet-orginele dempers?

En hoe zit dat met de klep in de uitlaat? Moet je hierdoor weer het e.e.a. afstellen? Bedankt!

De klep in de uitlaat kun je gewoon laten vervallen, houdt er alleen rekening bij dat je bij de 2007-2008 Z750 (bijna) altijd een FI (Fault Indicator) melding krijgt omdat de servomotor de klep niet meer voelt.
De klep in de uitlaat is niet het grootste punt in je afweging om al of niet opnieuw af te stellen, het is altijd aan te raden (maar niet noodzakelijk) om de afstelling aan te passen als je wijzigingen doet aan het in- of uitlaattraject.

Voor uitgebreide toelichting kun je me altijd bellen, dat maakt het makkelijker om in detail te treden.
 
Even een vraagje hoe groot is de moer van de knippers van een 750 uit 2005?


1 van mijn led knippers is kapot en moet dus op zoek naar een nieuw setje
Zitten nu baracuda futura's op maar wil kijken naar iets anders.
Ze zijn mooi maar mij geen 65 euro waard :')

En de weerstand(en) kunnen gewoon blijven zitten neem ik aan of moet die ook nieuw besteld worden.
Het is ook alleen links voor die kapot is rest werkt.

Hij moet binnenkort toch weg voor onderhoud kan het het in 1 keer.
Maar dan is het wel handig om alles voor elkaar te hebben.

En nee zelf doen heb ik en geen zin in en geen geduld voor dus dat word hem niet O-)
 
Even een vraagje hoe groot is de moer van de knippers van een 750 uit 2005?


1 van mijn led knippers is kapot en moet dus op zoek naar een nieuw setje
Zitten nu baracuda futura's op maar wil kijken naar iets anders.
Ze zijn mooi maar mij geen 65 euro waard :')

En de weerstand(en) kunnen gewoon blijven zitten neem ik aan of moet die ook nieuw besteld worden.
Het is ook alleen links voor die kapot is rest werkt.
O-)
Laat gelijk bij het onderhoud een knipperlicht relais plaatsen dan heb je helemaal geen weerstanden meer nodig en kan je alles wat je mooi vind gewoon aansluiten zonder dat je knipperlichten op hol vliegen
 
De klep in de uitlaat kun je gewoon laten vervallen, houdt er alleen rekening bij dat je bij de 2007-2008 Z750 (bijna) altijd een FI (Fault Indicator) melding krijgt omdat de servomotor de klep niet meer voelt.
Nou nou bijna altijd, zolang je niet aan die servo motor gaat zitten trekken gaat die echt niet zo snel codes geven al 3x gedaan ( eigen motor en 2x bij vrienden) en wij rijden allemaal zonder codes, maar mocht iemand er wel aan gaan zitten rukken en beunen dan kunnen ze het beste jouw wel bellen om het op te lossen met een mooi kastje en goede service :+
 
Laat gelijk bij het onderhoud een knipperlicht relais plaatsen dan heb je helemaal geen weerstanden meer nodig en kan je alles wat je mooi vind gewoon aansluiten zonder dat je knipperlichten op hol vliegen
Dat is ook een optie.
Zal eens even gaan rond kijken bedankt voor de tip. *D
 
Nee helaas niet wel op een nieuwe z800 aangezien ik nog A2 heb
Mwha helaas :+

Vind de 800 wel mooier eerlijk gezegd.
Moet zeggen de midden klas qua cc's heb ik net zoveel lol mee als met een 1100.

Het is wel mijn eerste naked bike ( z750)en bevalt mij naar 1,5 nog steeds heel goed.

Het gevoel van snelheid is gewoon anders.
Met kuip rij je sneller te hard voor mijn gevoel.
 
Laatst bewerkt:
de helaas komt vooral doordat ik nog met de 35kw kit erin rij en dus redelijk wat kracht mis ;(
Mwha helaas :+

Vind de 800 wel mooier eerlijk gezegd.
Moet zeggen de midden klas qua cc's heb ik net zoveel lol mee als met een 1100.

Het is wel mijn eerste naked bike en bevalt mij naar 1,5 nog steeds heel goed.

Het gevoel van snelheid is gewoon anders.
Met kuip rij je sneller te hard voor mijn gevoel.
 
de helaas komt vooral doordat ik nog met de 35kw kit erin rij en dus redelijk wat kracht mis ;(
Als dat het ergste is ;)
Vind het opnieuw examen moeten doen voor je volle A een groter punt van frustratie.
Die restricties prima maar het opnieuw moeten betalen van je a examen mwha beetje melkkoe constructie zullen we maar zeggen. :X
 
Ja daar heb je ook wel een goed punt haha al duurt dat voor mij nog anderhalf jaar
Als dat het ergste is ;)
Vind het opnieuw examen moeten doen voor je volle A een groter punt van frustratie.
Die restricties prima maar het opnieuw moeten betalen van je a examen mwha beetje melkkoe constructie zullen we maar zeggen. :X
 
na 13 jaar 2 zetjes en 130000 km. heb ik vandaag afscheid genomen van mijn trouwe zetje.
ik ben dus nu z-ettertje af.
ik zal hier af en toe best nog wel eens mee lezen ,terwijl ik nu een soez gekocht hebt.
het gaat jullie allemaal goed en veel plezier op het zetje.

:W :W
WAT KRIJGEN WE NOU KNUTSEL
 
Even een vraagje.

Ik wil een led koplamp in mijn z1000 '08 zetten, maar is heel de koplamp demonteren echt de enige manier om een lampje te vervangen?

Zo ja, welke schroeven moeten er allemaal los? Wil niks vergeten zodat er straks wat afbreekt..

Ps. Heb voor de liefhebber nog een nieuwe instelbare dubbellicht module liggen.
 
Goedendag,
Welke temp geeft jullie z1000 aan van 2003-2006
Als je normaal rijdt?
Mijne zakt helemaal terug naar 64-66.
Sta ik bij het stoplicht, loopt ie snel op richting en soms boven de 90.
Zou mijn thermostaat kapot zijn? Of is dit normaal
 
@ pravia,

64-66 graden is bij deze temperaturen normaal. In de zomer kan dat wat hoger zijn. Dat hij bij het stoplicht oploopt is ook normaal aangezien je dan geen rijwind hebt. Ik weet niet precies de temperatuur wanneer je fan aan gaat maar dat zal rond de 100 zijn.
 
Goedendag,
Welke temp geeft jullie z1000 aan van 2003-2006
Als je normaal rijdt?
Mijne zakt helemaal terug naar 64-66.
Sta ik bij het stoplicht, loopt ie snel op richting en soms boven de 90.
Zou mijn thermostaat kapot zijn? Of is dit normaal
Dat is normaal mijn z750 doet het zelfde.
Die loopt bij stoplicht met dit weer op tot soms 103 (krijg je als een stoplicht je niet ziet :') )
Zodra je rijd zakt het terug naar rond de 70.

Kortom niks ongewoons. :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met een quickshifter voor op de Z1000? Ik heb sinds augustus een Z1000 uit 2014 en schakel me helemaal rot :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan