Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Een vraagje voor de kenners!

Ik ben geïnteresseerd in een z1000 uit 2004. Op de fotos's van de motor is het koppelingsdeksel rood. Zadel is zwart en de tekst kawasaki op de tank is wit. De meeste die ik via google tegen kom met een rode afdek kap hebben een rood zadel en vaak ook de tekst op d 2005e tank in het rood.

Ik vraag me dus af of dit klopt of dat er mogelijk wat onderdelen uitgewisseld zijn?


Hmmm de zwarte 2005 heeft een zwart zadel en witte (zilveren?) letters op de tank.....
wat is de kleur van de velgen?
 
Een vraagje voor de kenners!

Ik ben geïnteresseerd in een z1000 uit 2004. Op de fotos's van de motor is het koppelingsdeksel rood. Zadel is zwart en de tekst kawasaki op de tank is wit. De meeste die ik via google tegen kom met een rode afdek kap hebben een rood zadel en vaak ook de tekst op de tank in het rood.

Ik vraag me dus af of dit klopt of dat er mogelijk wat onderdelen uitgewisseld zijn?

Deel de foto anders even, is misschien wat makkelijker.
 
Valt reuze mee volgens mij. Misschien ben ik ook wel iets te kritisch want kom van andere kettingsprays foto's tegen dat de hele achterkant onder de smeer zit, zelfs op de kappen.. zo erg is het bij mij weer niet. Afijn dan blijf ik mooi met deze smeren, zo erg is die nog niet blijkbaar ;)

Ja van de action kettingspray zat het tot aan het achterlicht op de kappen..

Paar spetters houd je denk ik altijd....
 


Velgen en tank tonen een 2004(alles zwart) model, kontdeel en blokdeksels geven aan dat het een model 2003 (rode velgen, zadel en blokdeksels) is.

Als je een foto van de cockpit met contactslot kan vinden weet je het zeker, want het 2005 model en later is uitgevoerd met een startonderbreker.
 
Laatst bewerkt:
Velgen en tank tonen een 2005(alles zwart) model, kontdeel en blokdeksels geven aan dat het een model 2003 (rode velgen, zadel en blokdeksels) is.
Als je een foto van de cockpit met contactslot kan vinden weet je het zeker, want het 2006 model en later is uitgevoerd met een startonderbreker.
Het kan dus zo zijn dat het schade fiets is, standaard is het in ieder geval niet.
2006! Weet je nog :P



:+
 
Laatst bewerkt:


Dit is een 2004 kleurstelling met een blokbeschermer van een 2003. Dit is in tegenstelling tot mijn eerdere post een standaard kleurstelling behoudens de rode blokbeschermer.

Aangeboden versie is "kaal" en met zeer weinig km. Met een gemiddelde van 1150 km per jaar zou ik erg nieuwsgierig zijn naar de onderhoudshistorie. Dit omdat het zomaar kan zijn dat de fiets afgelopen jaren stil heeft gestaan. De term nieuwe banden zou ik persoonlijk eerst controleren aan de hand van de dotcode.
 
Bedankt voor je antwoord. Helaas is de afstand van mij tot dit bedrijf te ver om "even" te gaan kijken. Hopelijk kan ik binnenkort eens langs om te kijken.
 
Ik las net op de vorige pagina iets over de geringe ruimte onder de buddyseat van een z800. Is het echt zo erg dat alleen een normaal schijfremslot er geeneens onder past?
 
Ik las net op de vorige pagina iets over de geringe ruimte onder de buddyseat van een z800. Is het echt zo erg dat alleen een normaal schijfremslot er geeneens onder past?

Ik heb zelf een Z750R uit 2013, hier gaat alleen een heel klein compact schijfremslot onder. 2 andere sloten die ik ook heb liggen die passen er sowieso niet onder! Mocht je een motor zonder ABS hebben dan zou je onder het bestuurders zitje wat ruimte over hebben maar dat is bij mij niet het geval..

Kijkend naar de Z800 denk ik niet dat je veel meer ruimte onder het zitje hebt dan bij het nieuwe model van de Z750 :(


\
Tis dat ik er al één heb.............
(zit bij mij om de hoek

Is het een betrouwbare zaak en dus de moeite om eens langs te gaan?

Ik vind een klein 5k stevig aan de prijs als ik eerlijk ben. Voor dat geld (of een klein beetje meer) kan je met goed zoeken ook wel het nieuwere model vinden?

Tenzij je dit model mooier vind natuurlijk dan heb ik niks gezegd :)
 
Laatst bewerkt:
Ik las net op de vorige pagina iets over de geringe ruimte onder de buddyseat van een z800. Is het echt zo erg dat alleen een normaal schijfremslot er geeneens onder past?

Ik heb de Z800 met een duo seat cover en hier is niet echt heel veel ruimte. Er zit een klein gereedschapssetje onder en je houd dan nog een klein beetje ruimte over. In combinatie met de Abus Sledg 77 kan het net passen maar niet echt lekker.
 
Dat is wel jammer dat ze niet iets meer ruimte hebben ontwikkeld haha. Dat gereedschapssetje kan ik er eventueel wel uithalen als men slot maar past. Als ik echt echt ver ga neem ik wel een tas mee maar het is vooral voor de kleine stukjes dat ik een schijfremslot toch wel mee wil nemen.. Ik heb ook geen plat slot zoals jou abus maar meer rond.
 
Wat voor banden hebben jullie e ronder liggen?
ik heb momenteel michelin pilot power sports, de originele single compound versie.
Op mijn vorige motor had ik de 2ct versie.

Ik ben benieuwd naar goede alternatieven in de sport band richting.
 
Voor dat geld (of een klein beetje meer) kan je met goed zoeken ook wel het nieuwere model vinden?

Tenzij je dit model mooier vind natuurlijk dan heb ik niks gezegd :)

Als je budget beperkt is, is dit de vetste fiets die je kopen kan. Hier is alles mee begonnen in 2003..........
Voor mij de tofste.
En vind maar eens een nette met die km stand..........
 
Wat voor banden hebben jullie e ronder liggen?
ik heb momenteel michelin pilot power sports, de originele single compound versie.
Op mijn vorige motor had ik de 2ct versie.

Ik ben benieuwd naar goede alternatieven in de sport band richting.
Ik ben van de pilot power 2ct naar de pilot road 4 gegaan, veel snellere opwarm tijd en vooral bij wat natter wegdek ook nog grip, ik had na een ritje van 30km over 80 wegen(recht toe recht aan) een bochtje over vochtig wegdek en de 2ct stapte telkens opzij. met de MPR4 nergens last van, de MPR4 is trouwens een 2ct dus met de zachtere zijkanten.

Wellicht eens een kijkje nemen in " het grote motorbanden topic" ?
 
Vandaag een afspraak gemaakt om zaterdag bij een Z1000 uit 2004 te gaan kijken. Motor is van eerste eigenaar en volledige onderhoudshistorie is bekend, dat stelt me erg gerust.

Ik zie wel wat dingen die ik vrij snel zou willen aanpassen (mits we een deal kunnen sluiten natuurlijk). Zo zit er een verhoogd kuipruitje op wat naar mijn idee zo klein mogelijk moet (het is immers een naked bike :? ) en er moeten echt andere dempers op :]

Ik ben erg benieuwd :9
 
Leuk! Ik zie je naam al regelmatig langskomen in het Nijmegen topic, binnenkort dus misschien wel als mede z1000'er in de buurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan