Over deze ondergewaardeerd choppertje is maar weinig te vinden? Terecht? Denk van niet. Aangezien zo'n motor veel te klein is voor mij zal ik er zelf niet veel op rijden. Een jaar of 2 kocht ik een 454 ltd uit 1986. Als eerste motor voor mijn vrouw die nogal klein van stuk is. Ik betaalde slechts 300 euro, volgens de verkoper waren de carburateurs vies en liep hij daarom niet goed. Zag er verder prima uit. Het bleek bij nader inzien de cdi te zijn. Voor 25 euro een gebruikte cdi en het ding liep weer als een tierelier. Ik moet zeggen dat ik verrast was hoe snel dat kleine choppertje is, maar ja, 50 pk en net 200 kg, 6 versnellingen, dat gaat als de brandweer.
Volgende probleem.....Vrouwtje vond het helemaal niks. Het jaren 80 uiterlijk vond ze verschrikkelijk. Omdat ie er nog zo goed uit zag dacht ik dat ik hem wel even kon verkopen en er nog een paar honderd euro op kon verdienen. Helaas, ik kon er met moeite hetzelfde voor krijgen als wat ik er zelf voor betaald had.
Na wat Google zoekopdrachten wat voorbeeldjes te hebben bekeken dacht ik, paar busjes matzwart en het een en ander aan kleine aanpassingen en het ding is misschien wel verkoopbaar. Echter viel het choppertje nu wel in de smaak bij mn vrouw en heeft ze er een heel seizoen op rond geknetterd.
Ik kreeg op een zeker moment een leuk bod terwijl hij niet eens meer te koop stond, dus verkocht ik het en verblijde de vrouw met haar huidige motor, een vulcan 800.
Leuke basis voor een bobbertje of choppertje blijft natuurlijk een yamaha xs650 of een shadow 600 maar die worden steeds duurder. Ook de intruder 700 750 en 800 staan vaak te koop maar vind ik naar verhouding best duur (1700 eu voor een 86er)
Pasgeleden kocht ik een EN500 om weer wat aan te passen, technisch gezien vrijwel hetzelfde als de 454 ltd. De bedoeling is om een smal choppertje te maken, soort van lanesplitter.
Heb je ook een leuk verbouwde 454 LTD of EN500? Ben benieuwd, laat maar eens een foto zien
Volgende probleem.....Vrouwtje vond het helemaal niks. Het jaren 80 uiterlijk vond ze verschrikkelijk. Omdat ie er nog zo goed uit zag dacht ik dat ik hem wel even kon verkopen en er nog een paar honderd euro op kon verdienen. Helaas, ik kon er met moeite hetzelfde voor krijgen als wat ik er zelf voor betaald had.
Na wat Google zoekopdrachten wat voorbeeldjes te hebben bekeken dacht ik, paar busjes matzwart en het een en ander aan kleine aanpassingen en het ding is misschien wel verkoopbaar. Echter viel het choppertje nu wel in de smaak bij mn vrouw en heeft ze er een heel seizoen op rond geknetterd.
Ik kreeg op een zeker moment een leuk bod terwijl hij niet eens meer te koop stond, dus verkocht ik het en verblijde de vrouw met haar huidige motor, een vulcan 800.
Leuke basis voor een bobbertje of choppertje blijft natuurlijk een yamaha xs650 of een shadow 600 maar die worden steeds duurder. Ook de intruder 700 750 en 800 staan vaak te koop maar vind ik naar verhouding best duur (1700 eu voor een 86er)
Pasgeleden kocht ik een EN500 om weer wat aan te passen, technisch gezien vrijwel hetzelfde als de 454 ltd. De bedoeling is om een smal choppertje te maken, soort van lanesplitter.
Heb je ook een leuk verbouwde 454 LTD of EN500? Ben benieuwd, laat maar eens een foto zien