Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Assen was mooi hoor trouwens! Ben je nog geweest?ja ik was bijna zeker dat ik ging rijden... valt toch beetje tegen. Degene waar ik misschien rit van kon kopen heeft ze aan iemand anders verkocht (hij had er 3 te koop, wij zouden er maar 2 over kunnen kopen wou ze alle 3 tegelijk verkopen). Nu dus hopen dat ik nog wat kan krijgen, gewoon op de bonnevoui (ofzo) ernaar toe.
Vooral doen, en die van mij staat de koop!Nog niet in bezit van een ER-5 (ben zelfs nog aan het lessen..) maar ik zit er wel aan te denken om deze motor aan te schaffen.
Schijnt ideaal te zijn als beginnersmotor.
Nu heb ik rondgekeken op wat occasion site's en marktplaats en is mijn oog gevallen op een model uit 2001(37kw) met 31.000 km op de teller.
Heeft altijd binnen gestaan, wel 1 x omgevallen door de wind. Vandaar deuk in tank.
Kost ong. 1600 EUR
Nu zal ik eerlijk zijn: ik heb echt totaal geen verstand van technische specificaties en van motoren zelf..
Als ik een 2e hands motor koop: waar moet ik dan echt op letten (bv specifiek voor dit model) en wat zijn reële prijzen? Misschien is 1600 EUR wel té goedkoop..
Ik heb nu 4 lessen gehad en alleen nog maar een aantal bijzondere verrichtingen gedaan (ook op ER-5) maar het begint steeds meer te jeuken!!
Alvast bedankt voor eventueel antwoord.
Hoi!Hoi,
Ik heb zelf ook een ER5 (2003). Vorig jaar gekocht als eerste motor.
Wat volgens mij ook belangrijk is om bij de aankoop op te letten is (verhoogde) roestvorming. Vooral op en in de buurt van de achterbrug. Kijk ook eens naar de voorste vorkpoten. Als hier veel aanslag en steenslag op zit zou dit kunnen betekenen dat er vaker harder mee wordt gereden, wat vaak als nadelig kan worden gezien. Dit zijn mijn ervaringen.
PS. ik zal binnenkort een fototje van mijn ER5 uplaoden
Hmm oke, lijkt mij een beetje een broodje aapverhaal.Ik heb me eens laten vertellen dat zulke aanslag op de zijde van de vorkpoten die vol in de rijwind staat (voorkant dus) duid op hard rijden. Ik vond dit zelf vrij logisch, als je bedenkt dat op hogere snelheden opspattende steentjes en andere troep met een hogere snelheid het frontale oppervlak van de motor raken. En omdat de vorkpoten het dichtst van al dat oppervlak bij het asfalt zitten, het meeste te verduren krijgen.
En dit is mijn ER5
[afbeelding]
Heb je misschien wat foto's?Wanneer moet ik me zorgen gaan maken over roest op mijn achterbrug? Er zit nu op het overstekende middendeel wat plekken en naast de bevestiging van de linker schokdemper.
Goedhart zegt, laat maar zitten, kosten wegen niet op tegen de baten, Voor het doorgeroest is, heb je de motor al weer verkocht.
Wat doen jullie er aan? Gewoon vet houden
of in de Hammerite
of laten stralen en opnieuw spuiten?
Wat is jullie ervaring?
Hmm oke, lijkt mij een beetje een broodje aapverhaal.
Mooie ER5!!! Ziet er prachtig uit
Leuk ding hoor!! De aanpassingen staan duidelijk vet! (Ik blijf zo'n hekel hebben aan de originele spiegels!)En dit is mijn ER5
[afbeelding]
Met welke tips ben je het niet eens dan?Aanslag op de voorvork komt vaker door pekel dan door hard rijden lijkt me. Hard rijden op de snelweg veroorzaakt overigens minder steenslag dan normaal rijden in de polder...
Ik zie hier een hoop tips staan waar ik het niet mee eens ben, dus mijn enige tip blijft: neem iemand mee die er verstand van heeft; die ziet/voelt gebreken als het goed is zo. (Ik heb destijds mijn rij-instructeur meegevraagd.)
Ik heb trouwens wat nieuwe accessoires voor de ER-5 gekocht:
[afbeelding][afbeelding]