Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet zelf zo ervaren (6N ABS '09).Hi ER6N-ers, ik heb een vraagje. Is het normaal dat de voorrem van de er6n vrij ‘abrupt’ is? Dus dat je bij weinig inknijpen heel veel remkracht hebt? Dit viel mij op en is niet altijd prettig, vooral niet met lage snelheden. Is dit een eigenschap of is er dan iets mis? Het betreft een 2008 model zonder abs.
Niet zelf zo ervaren (6N ABS '09).
Probeer anders eens met 1 of 2 vingers te remmen ipv een hele hand. En de rem altijd eerst "aanleggen" alvorens door te remmen.
Kan je de hendel afstellen bij de 2008? Anders kan je 'm wat dichterbij zetten, dan moet je verder knijpen voor je hetzelfde bereikt als in standje 1.
Het kan zijn dat er bijv gesinterde remblokken op zitten, die zijn remmen wat feller dan organische. Verglaasde remblokken nemen eerder in remkracht af.Bedankt voor jullie reacties. Het zit hem niet in de knijpafstand, maar het erge ‘aan-uit’ gedrag. Er zit geen opbouw in.
Met minder vingers remmen is het proberen waard inderdaad, maar ik dacht misschien is het een technisch probleem. Keihard geworden remblokken of iets dergelijks.
@NLBUURMAN Dat is even wat anders dan een Virago!
Met mijn 2016 model doe ik ook 1 op 20 met vlotte rijstijl. Heb 'm deze maand al weer 4 jaar.. tijd voor wat nieuws.
Onlangs wel op de nieuwe 2020 Z650 gereden met TFT-scherm... dat is best een fijne machine. Vond het eerdere model van de Z650 niet zo mooi, maar de nieuwe met nieuwe koplamp en zijpanelen voor de radiateur ziet er heel wat beter uit.
Dit topic is inderdaad redelijk uitgestorven.. de ER6 is natuurlijk niet echt een populaire machine, rijschoolfiets. Blinkt nergens in uit, maar is een prima ding. Doet wat het moet doen, is alleen niet superspannend. Ik moet gewoon een betrouwbare motor hebben om van A naar B te komen en het ding moet gewoon goede remmen hebben en op de snelweg niet al te hoogtoerig 120-140km/u aankunnen. Meestal wissel ik elke 2 jaar of minder van motor, dus dat ik 'm nu al 4 jaar heb, zegt ook wel wat. Al maak ik volgens mij meer kilometers op andere motoren.
Zeker wat anders, en wat je beschrijft is inderdaad precies wat ik zoek; rustig op de snelweg en lekker betrouwbaar. Beproefde techniek maar wel een beetje karakter met de 2cilinder en lekker rijden! Afgelopen zaterdag was het heerlijk weer daarvoor, dus lekker gereden
Yes! Vanmiddag langs geweest in Tilburg. Motor zag er erg goed uit en na een proefrit die vlekkeloos verliep de motor gekocht! Alle slijtagedelen zijn gecontroleerd en geen gekke (bij) geluiden. De koppeling was wat zwaar, maar een nieuwe kabel krijg ik later thuis gestuurd. Die had hij nog niet binnen. Die vervang ik zelf.@DionJ90 prijs = verkocht. Heb je 'm gekocht?
Yes! Vanmiddag langs geweest in Tilburg. Motor zag er erg goed uit en na een proefrit die vlekkeloos verliep de motor gekocht! Alle slijtagedelen zijn gecontroleerd en geen gekke (bij) geluiden. De koppeling was wat zwaar, maar een nieuwe kabel krijg ik later thuis gestuurd. Die had hij nog niet binnen. Die vervang ik zelf.
Na een toch redelijk zwaar ongeluk na anderhalf jaar weer een motor, van een CBR 600RR naar een wat relaxter model... ER6N, 2016 model.
2 weken verder ruim 1000km ermee gereden, moet zeggen dat 't wel een fijn ding is. Vooral het het gemak waarmee je door de bochten gaat... Verder wel wat aan de tamme kant vooral bovenin mis ik wel wat vermogen. Maar al met al prima.
Gaat zeker lukken! Eerst nog even stallen en wachten tot ik mijn rijbewijs hebGefeliciteerd! Veel plezier er mee!