Kawasaki er6 (N) & (F) Part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat klopt idd dat is Selim zijn motor ja.
Dat meen je niet man dat die motor van jou was. _O-

Dat is ook toevallig zeg.
We waren die Zaterdag naar Zeeland gereden en een fotoshoot gedaan.
Hij heeft er alleen een andere uitlaat onder gedaan.
[afbeelding]

Kan je ook mededelen dat Selim erg blij ermee is.

Wat was ook al weer de reden dat je m weg gedaan had?
Hij had t me wel verteld maar kom er even niet op waarom dat ook al weer was.
Het is een zeer mooie motor man.

Waarom ik hem weg deed? Ik begon me te storen aan het olieverbruik van 1/500. En na m'n crash bij diverse bedrijven geweest, maar niemand kreeg het frame meer recht.

Haha nee hoor. Het was niet echt "mijn ding" meer. En kwam er mee te kort op circuit. Wat ik nu heb is bijna 50 kg lichter en 23 pk meer :P
En na bijna 3,5 jaar wordt het tijd om eens te vernieuwen he.
Daarom :)
full
 
Hi allen,

Sinds een maand of 2 rij ik ook rond met een ER6-N, model 2011, wit.
Heb hem 2dehands op de kop kunnen tikken. Was toen 10 maand oud, 3700 km.
Ik kom uit Wetteren (nabij Gent) in BE.
Ben de motor nog gewoon aan het worden, is mijn eerste. Maar was liefde op het eerste gezicht.

Ik heb ondertussen alle 93 de pagina's doorgelezen en heb heel veel moois gezien :)

Echter mijn eerste vraagje : om de hoeveel km doen jullie onderhoud van de ketting?
Zowel reinigen als opnieuw insmeren? En met welk producten?

Thx

Ik smeer mijn ketting al jaren met Profi dry lube kettingspray en dat koop ik meestal bij Louis.de. Voordeel is dat je hele achterbrug en -wiel niet smerig worden en je ketting zelf blijft ook mooi schoon. Als het droog weer is, smeer ik na elke 300 km op een warme ketting en bij regen na elke rit. Omdat mijn ketting dus niet vies wordt, heb ik pas één keer de ketting helemaal gereinigd en dat was kort nadat ik de motor (nieuw in 2009) kreeg, omdat ze vanuit de dealer van die gore witte zooi erop hadden gespoten. Voordat ik deze motor kreeg, gebruikte ik de dry lube kettingspray ook al en deed lang met mijn ketting en tandwielen. Er is ook nog een ander merk in de handel dan Profi, maar daarvan vind ik de kwaliteit minder.
 
Waarom ik hem weg deed? Ik begon me te storen aan het olieverbruik van 1/500. En na m'n crash bij diverse bedrijven geweest, maar niemand kreeg het frame meer recht.

Haha nee hoor. Het was niet echt "mijn ding" meer. En kwam er mee te kort op circuit. Wat ik nu heb is bijna 50 kg lichter en 23 pk meer :P
En na bijna 3,5 jaar wordt het tijd om eens te vernieuwen he.
Daarom :)
[afbeelding]

Aaaaaaaah! Yamaha = topicvervuiling!! ;) flauw grapje....Ik moet zeggen dat Lorenzo het weer knap geflikt heeft op zijn 2-wieler :} t.o.v. de Honda's
 
@ ph- f4. Zo weer eens op het forum sorry hoor dat ik nog geen reactie heb gegeven maar sommige mensen werken wat harder en meer als anderen dus hebben niet de tijd om dagelijks op zo'n forum te lezen en te reageren maar ja. Kijk wilde wel de prijs geven maar met zulke idioote reactie's steek je die valblokken maar in je kanaal.
 
@ ph- f4. Zo weer eens op het forum sorry hoor dat ik nog geen reactie heb gegeven maar sommige mensen werken wat harder en meer als anderen dus hebben niet de tijd om dagelijks op zo'n forum te lezen en te reageren maar ja. Kijk wilde wel de prijs geven maar met zulke idioote reactie's steek je die valblokken maar in je kanaal.

Beetje een onnodig harde reactie :?
 
@ ph- f4. Zo weer eens op het forum sorry hoor dat ik nog geen reactie heb gegeven maar sommige mensen werken wat harder en meer als anderen dus hebben niet de tijd om dagelijks op zo'n forum te lezen en te reageren maar ja. Kijk wilde wel de prijs geven maar met zulke idioote reactie's steek je die valblokken maar in je kanaal.

Waar haal je deze reacties dan vandaan? Het is zeker niet de bedoeling geweest om iemand te beledigen of specifieke personen. Mijn excuses voor degene die zich beledigd voelen.

Ik vind jouw reactie nergens voor nodig en hoop voor jouw toekomst op dit forum dat dit in het vervolg niet meer voorkomt.

Ik zal de valblokken vanavond in het kanaal gooien op jouw aandringen :+

Of voor degene die ik er blij mee kan maken, die mag ze op komen halen. ;)
 
Hmmm,

Ik ben in twijfel tussen een hornet 600 of een er6n ...
Dit zou over mijn eerste motor gaan ...

Iemand enige tips ?
 
Hmmm,

Ik ben in twijfel tussen een hornet 600 of een er6n ...
Dit zou over mijn eerste motor gaan ...

Iemand enige tips ?

Hee Vigilia,

Ik heb precies dezelfde twijfels gehad, en daarbij ook nog een SV650. De doorslag gaf voor mij de prijs/kwaliteit, looks en testritten. Er-6 voelt heerlijk vertrouwd, zodra je er opstapt. Ik zou zeggen: proefritten, of een dagje/weekend huren. Mocht je voor de hornet kiezen (vanaf 2008) begrijp ik dat ook hoor! Die ook om te :9~

Succes,

Enige tip die ik dus kan geven is: testen! en laat je gevoel spreken qua looks. Allebei oer-degelijke (en gemakkelijk rijdbare) motoren. Hier heb je eigenlijk dus niets aan haha :? _O-
 
Waar haal je deze reacties dan vandaan? Het is zeker niet de bedoeling geweest om iemand te beledigen of specifieke personen. Mijn excuses voor degene die zich beledigd voelen.

Ik vind jouw reactie nergens voor nodig en hoop voor jouw toekomst op dit forum dat dit in het vervolg niet meer voorkomt.

Ik zal de valblokken vanavond in het kanaal gooien op jouw aandringen :+

Of voor degene die ik er blij mee kan maken, die mag ze op komen halen. ;)

Hee Dames,

Cat-fights en verkoop-onenigheid vechten we volgens ongeschreven forum-regels uit d.m.v. PM. Of niet topicvoorzitter(s) Devil / Sender. :9

Succes! :W
 
Haha toch bedankt ! :)

Wel om heel eerlijk te zijn de FZ6N zit ook nog in het spel ...
Dus twijfel tussen 3 prachtmotoren :)

De hornet & fz6n van 2004 en de er6n van 2006...

Ik heb nog geen enkele getest aangezien ik binnenkort begin aan mijn praktijklessen.
Zijn er verschillen qua handelbaarheeid, .... ?
 
Haha toch bedankt ! :)

Wel om heel eerlijk te zijn de FZ6N zit ook nog in het spel ...
Dus twijfel tussen 3 prachtmotoren :)

De hornet & fz6n van 2004 en de er6n van 2006...

Ik heb nog geen enkele getest aangezien ik binnenkort begin aan mijn praktijklessen.
Zijn er verschillen qua handelbaarheeid, .... ?

FZ6N en Hornet van 2004? Dan zeker voor de ER-6 gaan! Ik vind (zoals eerder gezegd) de handelbaarheid van de ER-6 fantastisch. Dit komt o.a. doordat volledig motorblok evenals uitlaat (grofweg) in het midden van de motor geplaatst is, en hierdoor dus een centraal zwaartepunt (onder de billen) ontstaat. Om het in simpel Nederlands uit te leggen (voor ik weer kritische opmerkingen krijg!)Ik ben sowieso geen Yamaha fan, vandaar de kritische noot aan het begin, en de hornet van voor 2008 vindt ik persoonlijk weinig onderscheidend en saai....sorry :/

Allergrootste voordeel vergeten: HET IS EEN 2-CILINDER! Lekker veel koppel onderin.... :}
 
Laatst bewerkt:
Oke mischien een harde reactie maar onzin verkopen dat mensen bieden maar geen geld zouden hebben vindt ik gewoon nergens opslaan. Ik ben gewoon een tijd afwezig geweest en heb dus gewoon simpelweg geen tijd gehad om te reageren. Dus lees vanmorgen het forum weer eens door en zie zulke reactie dat vondt ik dus niet gepast. Maar even goed mijn excuus voor de harde reactie aan @ ph-f4 maar wel succes met je verkoop.
 
Hmmm en nu een absolute beginnersvraag ...

Wat bedoel je juist met lekker veel koppel onderin? :)
Zowieso ga ik de hornet en de kawa testen ...
 
Hey een ER 6 topic!

Ik ben al langer lid,maar nooit echt actief geweest op het motor forum. Ik heb ook een Er, en rijd er heel vaak mee. Ieder weekend, alleen dan wel op een hele andere manier dan jullie:

(hoop dat de foto het doet)

IMG_8101.jpg
 
Bike is nog niet helemaal klaar.Ik heb hem net 2 weken. Komt nog een witte tank op, zijkapjes en onderkap. Rijd echt super!
 
Hey een ER 6 topic!

Ik ben al langer lid,maar nooit echt actief geweest op het motor forum. Ik heb ook een Er, en rijd er heel vaak mee. Ieder weekend, alleen dan wel op een hele andere manier dan jullie:

(hoop dat de foto het doet)

[afbeelding]

Welkom (terug) op het ER 6 Topic!
Wat een onwijs stoeren foto. Doe je goed!
Aardig costum gemaakt de er 6?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan