Remond_FRL
MF veteraan
Bij deze biedt ik mijn kawasaki GPz400r aan.
Het is een prima motor, en ik heb er heerlijk op gereden. Maar ik wil volgend jaar graag beginnen met een wat zwaardere motor, breder en nieuwer.
Voordat ik die zou kunnen aanschaffen, moet eerst deze de deur uit.
Vandaar de verkoop.
Ik heb hem eind februari particulier overgekocht, en toen bij een garage het volgende laten doen:
* nieuwe ketting+tandwielenset (x-ring)
* nieuwe achterband (bt45)
* nieuwe olie en luchtfilters
* kleppen gesteld
* carburateurs schoongemaakt+synchroon gesteld
Zelf heb ik er nog een nieuwe accu ingezet, en vervolgens heerlijk mee gereden, totdat ik opstart problemen kreeg
(is ergens op MF nog een topic over te vinden)
Dit bleek een defecte CDI te zijn, deze is dan ook vervangen door een ander exemplaar
sindsdien geen problemen meer.
En op 1augustus j.l. zijn de voorvorkkeerringen vervangen.
wel, heb ik in korte tijd 2 kleine 'ongelukjes' gehad, wat nu geresulteerd heeft in een compleet ''nieuwe'' kappenset, alleen exclusief benzinetank
(zie foto's, hierboven en beneden)
nouja, geschiedenis is dus geen geheim, het is een 100%eerlijke motor
en 200% heerlijk, je kan er geweldig bochtjes mee pakken, en heerlijk uitaccelereren
tot een topsnelheid van +/-220km/u
(afgelezen a.d.h.v. toerenteller, kmteller gaat maar tot 180 )
motor staat bij mij altijd binnen, en wordt regelmatig gepoetst
ketting wordt om de 500km ingespoten, is ziet er dan ook nog dikke prima uit!
2oktober is ze naar motoport heerenveen geweest voor een najaarscheck, en alles was nog in orde
en ik quote: ''ziet er goed uit, voor zijn leeftijd''
vraagprijs voor deze bike: 800€
hier zal niet teveel vanaf te snoepen zijn, gezien het gepleegde onderhoud
alle facturen daarvan zijn aanwezig
dit betekend imho, dat je nog vele (duizenden) kilometers kan maken, zonder voorlopig onderhoud te hebben, altijd starten lopen bij mij!
meer foto's op aanvraag uiteraard
(en een kleine side-note, op de kappen staat inderdaad ''600r'', maar het betreft weldegelijk een 400r
kappenwerk (en veel onderdelen) is/zijn hetzelfde, en in NL en de UK zijn nergens kappen voor een 400r te vinden)
Het is een prima motor, en ik heb er heerlijk op gereden. Maar ik wil volgend jaar graag beginnen met een wat zwaardere motor, breder en nieuwer.
Voordat ik die zou kunnen aanschaffen, moet eerst deze de deur uit.
Vandaar de verkoop.
Ik heb hem eind februari particulier overgekocht, en toen bij een garage het volgende laten doen:
* nieuwe ketting+tandwielenset (x-ring)
* nieuwe achterband (bt45)
* nieuwe olie en luchtfilters
* kleppen gesteld
* carburateurs schoongemaakt+synchroon gesteld
Zelf heb ik er nog een nieuwe accu ingezet, en vervolgens heerlijk mee gereden, totdat ik opstart problemen kreeg
(is ergens op MF nog een topic over te vinden)
Dit bleek een defecte CDI te zijn, deze is dan ook vervangen door een ander exemplaar
sindsdien geen problemen meer.
En op 1augustus j.l. zijn de voorvorkkeerringen vervangen.
wel, heb ik in korte tijd 2 kleine 'ongelukjes' gehad, wat nu geresulteerd heeft in een compleet ''nieuwe'' kappenset, alleen exclusief benzinetank
(zie foto's, hierboven en beneden)
nouja, geschiedenis is dus geen geheim, het is een 100%eerlijke motor
en 200% heerlijk, je kan er geweldig bochtjes mee pakken, en heerlijk uitaccelereren
tot een topsnelheid van +/-220km/u
(afgelezen a.d.h.v. toerenteller, kmteller gaat maar tot 180 )
motor staat bij mij altijd binnen, en wordt regelmatig gepoetst
ketting wordt om de 500km ingespoten, is ziet er dan ook nog dikke prima uit!
2oktober is ze naar motoport heerenveen geweest voor een najaarscheck, en alles was nog in orde
en ik quote: ''ziet er goed uit, voor zijn leeftijd''
vraagprijs voor deze bike: 800€
hier zal niet teveel vanaf te snoepen zijn, gezien het gepleegde onderhoud
alle facturen daarvan zijn aanwezig
dit betekend imho, dat je nog vele (duizenden) kilometers kan maken, zonder voorlopig onderhoud te hebben, altijd starten lopen bij mij!
meer foto's op aanvraag uiteraard
(en een kleine side-note, op de kappen staat inderdaad ''600r'', maar het betreft weldegelijk een 400r
kappenwerk (en veel onderdelen) is/zijn hetzelfde, en in NL en de UK zijn nergens kappen voor een 400r te vinden)
Laatst bewerkt: