Kawasaki versys 650 deel 4

Hoi Niels,

1. Lastig te zien hier vandaan. Scheelt allicht of je een bocht moet maken of rechtdoor gaat.

2. Afhankelijk van je rijstijl, normale rijstijl 1 op 20

3. Onderhoud: scroll ff naar boven in dit topic :) Gebreken zijn mij niet bekend.

4. Proefzitten en je weet het.

Succes met je rijbewijs
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer lekker rondje gereden
Nog steeds superblij met de versys

Binnenkort nieuwe banden er op en dan meteen haakse ventielen weer
Waarom de vorige eigenaar dat niet gedaan heeft blijft een vraag maar wat een crime als die er niet op zitten
 
Thnx ntv,

ik denk dan idd gewoon maar proberen dan haha. Even met een testrit naar huis rijden.
 
Hallo Allemaal,

Ik ben nu sinds een paar weken aan het lessen en wil na het behalen hiervan waarschijnlijk een versys 650 aanschaffen (nieuw model). Nu heb ik alvast wat korte vraagjes:

1. Lukt het bij jullie om door een normale deur heen te komen ermee? Ik moet onder ons huis heen, door een doorgang waarbij de muur net iets breder is dan de deurpost zelf.

2. Wat is het verbruik een beetje bij deze motor? Kan hier vrij weinig over vinden.

3. Ik ga ongeveer 1200 km per maand ermee rijden, woon-werkverkeer. Is dit een motor welke veel onderhoud nodig heeft of hier gevoelig voor is? Wat zijn een beetje de veelvoorkomende gebreken?

4. Ik ben zelf 1.93 ben ik niet te lang voor deze motor, wat zijn jullie ervaringen?

Dat was het even voor nu :P

1. Meten is weten... ;)

2. Je rechterhand is de bepalende factor hè... ik reed doorgaans 1:17 met de Versys, maar anderen weer 1:23. Het is ook afhankelijk van waar je hem voor gebruikt, denk dat jij met woon/werk zuiniger rijdt, dan ik met gooi en smijtwerk... ;)

3. Het schema zegt eens in de 6.000 km onderhoud, maar als je veel rijdt kan je daar van afwijken. De kleine beurt is vooral controle, die kan je best overslaan en eens in de 12.000 km de grote beurt laten uitvoeren. Een kleine kan je ook makkelijk zelf in principe...

4. Geen idee, ik ben maar 1:72... zijn hier genoeg lange mannen op de Versys, dat wel. Maar ook hier geldt, meten is weten. Dus proefrijden en zelf ondervinden :]
 
Hallo Allemaal,

Ik ben nu sinds een paar weken aan het lessen en wil na het behalen hiervan waarschijnlijk een versys 650 aanschaffen (nieuw model). Nu heb ik alvast wat korte vraagjes:

1. Lukt het bij jullie om door een normale deur heen te komen ermee? Ik moet onder ons huis heen, door een doorgang waarbij de muur net iets breder is dan de deurpost zelf.

2. Wat is het verbruik een beetje bij deze motor? Kan hier vrij weinig over vinden.

3. Ik ga ongeveer 1200 km per maand ermee rijden, woon-werkverkeer. Is dit een motor welke veel onderhoud nodig heeft of hier gevoelig voor is? Wat zijn een beetje de veelvoorkomende gebreken?

4. Ik ben zelf 1.93 ben ik niet te lang voor deze motor, wat zijn jullie ervaringen?

Dat was het even voor nu :P


1. Zie eerder in dit topic, zo rond juli 2016.
Ik krijg mijn motor (inclusief stuur met brede handkappen), elke keer mijn schuurdeurtje door gepropt.
En hij kan uiteraard door een normale deur. Hij heeft afgelopen winter door de voordeur, in de woonkamer gestaan.

2. Ik rijd 1 op 23. Volledig afh van rijstijl, bandenspanning, belading etc etc.

3. ...

4. Ik ben 1,63. Veel te klein voor de motor. Dus 1.93 zal makkelijk passen ;-)
 
Hallo Allemaal,

Ik ben nu sinds een paar weken aan het lessen en wil na het behalen hiervan waarschijnlijk een versys 650 aanschaffen (nieuw model). Nu heb ik alvast wat korte vraagjes:

1. Lukt het bij jullie om door een normale deur heen te komen ermee? Ik moet onder ons huis heen, door een doorgang waarbij de muur net iets breder is dan de deurpost zelf.
2. Wat is het verbruik een beetje bij deze motor? Kan hier vrij weinig over vinden.
3. Ik ga ongeveer 1200 km per maand ermee rijden, woon-werkverkeer. Is dit een motor welke veel onderhoud nodig heeft of hier gevoelig voor is? Wat zijn een beetje de veelvoorkomende gebreken?
4. Ik ben zelf 1.93 ben ik niet te lang voor deze motor, wat zijn jullie ervaringen?

Dat was het even voor nu :P

Welkom aan de nieuwelingen :W

1. Geen idee nooit hoeven te doen. Zoals eerder gezegd meten = weten
2. 1 persoon red ik wel 1 op 24km met 2 personen + koffers is ie wat minder zuinig ;-)
3. Motor heeft weinig onderhoud nodig, Tot nu toe in totaal 65.000km met dit type motorblok 0 problemen gehad buiten standaard onderhoud om.
4. 1,88m geen probleem voor mij. Gewoon gaan proef zitten en kijken hoe het voor jezelf voelt. We zijn allemaal anders. Er zijn altijd opties om bijvoorbeeld je voetsteunen lager te maken of een hoger zadel te nemen of beide.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het gaat passen en als het dat wel doet dan loop je wel een heel groot risico op beschadiging aan stuur gewichten.
 
https://drive.google.com/file/d/0B92SHnYOKUW5UkFySHU1cHZjTzg/view?usp=sharing

Om deze deuropening gaat het dus. Het breedste gedeelte is 89 cm maar bij de deur is het smalste gedeelte helaas 81 cm. Op de website van kawasaki staat dat de breedte 84 cm is van de versys 650. Hopelijk past dat met wat maneuvreren.

'Rekt 't niet, dan scheurt 't wel', gaat in dit geval niet helemaal op vrees ik....
Bij mijn schuurtje kom je al vanaf een bocht aan, dus dan staat je stuur niet recht. Dit is wel challenging...
Filmpjes graag hier posten!!
 
Ik ga het in ieder geval proberen om erdoor te komen met een proefrit. Anders moet ik hem op een ander adres neer zetten en dat is elke ochtend een stuk lopen vanaf mijn huis.
 
Desnoods zou ik een stuk van de deur kunnen afvijlen maar ik denk niet dat mijn huurbaas dat leuk gaat vinden :P
 
https://drive.google.com/file/d/0B92SHnYOKUW5UkFySHU1cHZjTzg/view?usp=sharing

Om deze deuropening gaat het dus. Het breedste gedeelte is 89 cm maar bij de deur is het smalste gedeelte helaas 81 cm. Op de website van kawasaki staat dat de breedte 84 cm is van de versys 650. Hopelijk past dat met wat maneuvreren.
Langs een kozijn manouvreren dat iets smaller is, lukt nog wel. Probleem hier is de deur. Die zit een kleine meter in de weg. Als hij nu naar buiten zou draaien.

Als het je al lukt, ga je geheid je muren en stuurgewrichten een keer kapot maken. En lopen naast de motor kan je ook vergeten. Dus je moet óp je motor zitten.

Ik zou het niet doen.
 
Bedankt voor het advies, ik ga het in ieder geval proberen mocht het bij het begin niet lukken dan doe ik het niet en moet ik helaas wat anders bedenken. Ik kan de motor ook ergens anders parkeren maar dat is dan wel elke ochtend 300 meter lopen naar die plek.
 
Dag mede-mfers,

Nu mijn er6n in de verkoop staat ben ik me al aan het oriënteren op m'n volgende motor. Aangezien ik dit jaar een motorvakantie wil houden ben ik van plan om geen naked maar een tour/allroad te nemen.

Mijn 1e keuzen is de Versys 650 maar de standaard versie is echt 2/3cm te hoog voor mij. (Ikzelf ben rond de 1.70m). Als ik bij een stoplicht stil sta en er is een kuiltje naast me dan ben ik de pineut haha. Ik wil graag proefzitten/rijden op een verlaagde 650 maar geen enkele dealer in omgeving Amsterdam heeft dat. Ze willen het ook niet inbouwen voor een proefrit (wat ik overigens absoluut begrijp).

Dus mijn vraag is: Heeft er iemand een verlaagde Versys 650? Of wat zijn je ervaringeren ermee. Ik begreep een verlaagde gelzadel en ook je vering aanpassen is mogelijk. En zou ik dan bij diegene mogen proefzitten/rijden?

Ik ga dit topic in de gaten houden!
 
Ik zal mezelf hier ook maar even herintroduceren :P

Ik ben Gijs , en sinds gisteren weer eigenaar van een Versys, een zwart/groene 650 uit 2015. Helemaal compleet met koffers, middenbok, verstralers, hogere ruit, handvatverwarming, handkappen en de hele heisa. Al een lekker stuk mee gereden en weer helemaal happy.
Het enige wat er nog op moet is een steun voor de navigatie. Die wil ik boven de tellers achter de ruit hebben. Zijn er hier al mensen met een mooie oplossing daarvoor?
Zal eerdaags even een foto posten, momenteel regent het hier pijpenstelen dus dat wordt wat later ;)

Gijs
 
Hoi Gijs, welkom en veel plezier met je nieuwe brommert, mooi compleet is'ie ook! Daar ga je geen spijt van krijgen!

De originele navigatiebeugel van Kawasaki heeft @NTV al laten zien. Ik heb dezelfde en die zit inderdaad mooi boven de tellers, goed in het zicht. Zo ziet'ie er gemonteerd uit (met Zumo 350 steun):
2nr09is.jpg
 
Wie heeft er ervaring met de mra x-creen touring spoiler, en kan mij vertellen wat het ruitje precies doet?

Ik had er een op mijn vorige motor. Ze zijn groter en hebben veel meer stelmogelijkheden dan de gewone flip up ruitjes. Mijn ervaring is dat je er dan ook veel meer aan hebt juist vanwege de ruime stelmogelijkheden.
Maar ja, ruitjes....
 
Even een hele andere vraag.
Wie heeft er een Osco kettingsmeer ding op de Versys, en zo ja, waar heb je die dan gemonteerd? Ik kan er niet echt een mooie plek voor vinden.
 
Na 9000 km je ketting versleten?? Ik rijd nu al 11.000km en heb hem net voor de tweede keer gesteld (en dat is niet omdat ik weinig onderhoud pleeg)

Ik smeer hem elke 500km en rijd ook door bergen, vakantiegebieden en het hele jaar door... Als ik na 9000km al zou moeten vervangen dan zou ik wel even een klacht indienen bij kawasaki, want dat is net 1 seizoen voor de meesten...

Leuk om steeds meer versysjes te zien rijden trouwens! Spot ze steeds meer in het wild
 
Hoi Gijs, je hebt toch een middenbok? Dan is smeren met kettingspray niet zoveel werk, vind ik. Vooral daarom heb ik een paar weken geleden een middenbok gekocht. Ik heb trouwens eerst ook nog een OSCO of Scottoiler overwogen. Maar omdat ik daar wisselende ervaringen over hoorde en dat ding ergens gemonteerd moet worden, uiteindelijk gekozen voor de middenbok en dan de ketting zelf maar inspuiten. Ik doe dat iedere ca. 500 km met S100 witte kettingspray en is nu een fluitje van een cent.
 
Even een hele andere vraag.
Wie heeft er een Osco kettingsmeer ding op de Versys, en zo ja, waar heb je die dan gemonteerd? Ik kan er niet echt een mooie plek voor vinden.
Een scott oiler was de eerste aankoop die ik deed bij deze motor. Juist vanwege het ontbreken van een middenbok. Ik zou niet meer zonder kunnen, eens per week even een blik op de reservoir en klaar weer.
Het was even modderen met het afstellen maar ook dat heb je binnen een uurtje voor elkaar. In de winter een kwart slag meer, zomer een kwart slag minder.

Ook het extra ruitje was redelijk snel aangeschaft. Haalt net even de druk van je borst maar levert geen extra turbulentie rond mijn helm op.

t1Vkifil.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan