Kawasaki vulcan S 2021 & de rebel 1100 - Starter

Moepkid

MF'er
28 dec 2020
69
17
Hallo allen!

Druk in de weer met motoren uitzoeken. Vandaag ben ik mij gaan orienteren en heb flink wat modellen gezien, echter viel mijn oog op een kawasaki vulcan s.

Ik ga binnenkort even proefrijden, maar ik vroeg mij af of mensen ervaring met deze motor hebben als cruiser. Ik ben van plan om "in de avond spontaan te gaan rijden" en ik maak mij zorgen over hoe de motor is op de snelweg na een lange tijd gebruik.

Ik ben vrij lang (1,95) en daarom viel een rebel 500 al af (voelde als een kinderfiets qua formaat). Nu komt eind april de rebel 1100 uit en nu vroeg ik mij af of het het waard is om hierop te wachten. Beiden liggen binnen het budget, Ik heb alleen te weinig ervaring / kennis om een bijvoorbeeld een gevoel te krijgen hoeveel cc voldoende is om niet uitgekeken te raken na 2 jaar. Een intruder 800 zag er ook vet uit, alleen zoek ik iets meer het "spartaanse" van een rebel en vulcan zonder te veel poespas.
 
Ik rijd zelf een XVS 950. Pas ik met 1,85m goed op, ook langere mensen. De Vulcan kun je bij aankoop goed customizen aan je lichaam, maar dan heb je wel een 650cc. Vond ik leuk bij mijn Versus, maar van een cruiser verwacht ik een iets groter motor. Zou wel zeker die Rebel 1100 ook proberen.
 
Ik rijd zelf een XVS 950. Pas ik met 1,85m goed op, ook langere mensen. De Vulcan kun je bij aankoop goed customizen aan je lichaam, maar dan heb je wel een 650cc. Vond ik leuk bij mijn Versus, maar van een cruiser verwacht ik een iets groter motor. Zou wel zeker die Rebel 1100 ook proberen.
Thanks! Ik wil dus een motor voor de komende vier jaar minimaal. Is een XVS950 niet eentje waar ik snel zal uitgroeien?
 
Thanks! Ik wil dus een motor voor de komende vier jaar minimaal. Is een XVS950 niet eentje waar ik snel zal uitgroeien?