Kawasaki vulcan S 2021 & de rebel 1100 - Starter

Moepkid

MF'er
28 dec 2020
69
17
Hallo allen!

Druk in de weer met motoren uitzoeken. Vandaag ben ik mij gaan orienteren en heb flink wat modellen gezien, echter viel mijn oog op een kawasaki vulcan s.

Ik ga binnenkort even proefrijden, maar ik vroeg mij af of mensen ervaring met deze motor hebben als cruiser. Ik ben van plan om "in de avond spontaan te gaan rijden" en ik maak mij zorgen over hoe de motor is op de snelweg na een lange tijd gebruik.

Ik ben vrij lang (1,95) en daarom viel een rebel 500 al af (voelde als een kinderfiets qua formaat). Nu komt eind april de rebel 1100 uit en nu vroeg ik mij af of het het waard is om hierop te wachten. Beiden liggen binnen het budget, Ik heb alleen te weinig ervaring / kennis om een bijvoorbeeld een gevoel te krijgen hoeveel cc voldoende is om niet uitgekeken te raken na 2 jaar. Een intruder 800 zag er ook vet uit, alleen zoek ik iets meer het "spartaanse" van een rebel en vulcan zonder te veel poespas.
 
Ik rijd zelf een XVS 950. Pas ik met 1,85m goed op, ook langere mensen. De Vulcan kun je bij aankoop goed customizen aan je lichaam, maar dan heb je wel een 650cc. Vond ik leuk bij mijn Versus, maar van een cruiser verwacht ik een iets groter motor. Zou wel zeker die Rebel 1100 ook proberen.
 
Ik rijd zelf een XVS 950. Pas ik met 1,85m goed op, ook langere mensen. De Vulcan kun je bij aankoop goed customizen aan je lichaam, maar dan heb je wel een 650cc. Vond ik leuk bij mijn Versus, maar van een cruiser verwacht ik een iets groter motor. Zou wel zeker die Rebel 1100 ook proberen.
Thanks! Ik wil dus een motor voor de komende vier jaar minimaal. Is een XVS950 niet eentje waar ik snel zal uitgroeien?
 
Thanks! Ik wil dus een motor voor de komende vier jaar minimaal. Is een XVS950 niet eentje waar ik snel zal uitgroeien?
Voor mij is het de motor waar ik het de komende 5 - 8 mee wil gaan doen. Het blijft wel persoonlijk. Maar ik kan nu al zeggen dat die 950 CC injectiemotor ruim voldoende is voor de komende jaren. Maar goed, ik heb geen toeritten naar Italië of Zwitserland in de planning staan. Gewoon lekker cruisen in de kop van NH.
 
Voor mij is het de motor waar ik het de komende 5 - 8 mee wil gaan doen. Het blijft wel persoonlijk. Maar ik kan nu al zeggen dat die 950 CC injectiemotor ruim voldoende is voor de komende jaren. Maar goed, ik heb geen toeritten naar Italië of Zwitserland in de planning staan. Gewoon lekker cruisen in de kop van NH.
Dus ik kan er vanuit gaan dat een vulcan s 2021 niet goed / voldoende zal zijn voor een rit naar Duitsland? Ik ben een leek op gebied van techniek. Ik wil een motor waar ik komende jaren mini roadtrips kan doen en niet saai zal worden snel.
 
Dus ik kan er vanuit gaan dat een vulcan s 2021 niet goed / voldoende zal zijn voor een rit naar Duitsland? Ik ben een leek op gebied van techniek. Ik wil een motor waar ik komende jaren mini roadtrips kan doen en niet saai zal worden snel.
Ik zou erop gaan rijden als ik jou was. Snel is ie wel, en een 6de versnelling heeft hij ook. Maar een sfeervol geluid heeft hij minder. Wellicht vind je dan de Vulcan 900 een fijnere motor? Is vergelijkbaar met de Yammie, maar dan wel met benzinemeter op de Dash. Of neem eens een kijkje bij Indian. De scout is best leuk en die nieuwe chief is ook top. (Geen idee wat de prijzen zijn).
 
Ik zou erop gaan rijden als ik jou was. Snel is ie wel, en een 6de versnelling heeft hij ook. Maar een sfeervol geluid heeft hij minder. Wellicht vind je dan de Vulcan 900 een fijnere motor? Is vergelijkbaar met de Yammie, maar dan wel met benzinemeter op de Dash. Of neem eens een kijkje bij Indian. De scout is best leuk en die nieuwe chief is ook top. (Geen idee wat de prijzen zijn).
Thanks! Ik ga sowieso proefrijden op de vulcan S en er staat een geplanned op de rebel 1100 in april. Ik ben alleen bang dat die laatste te klein is voor mij als hij op de rebel 500 lijkt.

Mijn angst zit hem in dat ik na 4 jaar de vulcan s heb kapotgereden omdat ik vaker wat ritjes naar duitsland ga doen.
 
Denk dat dat reuze mee gaat vallen, afhankelijk van je rijstijl, maar als jij een Vulcan S in 4 jaar kapot rijd op langere ritten, ga je dat ook doen met andere fietsen en is het overwegen van een ander voertuigtype mss beter :) :)
 
Ik heb begrepen dat het een Rebel is geworden.
Yes! Sorry voor de late reactie

Ik heb proefgereden op een rebel 500, en die beviel enorm. Ook qua formaat, en dat was redelijk onverwachts gezien ik heel vaak zie dat een rebel voor lange mensen niet te doen is.

Na proefgereden te hebben op beiden en met het oog op de toekomst en het niet willen wisselen over twee jaar, heb ik besloten een rebel 1100 aan te schaffen.

Als laatste overweging tussen een nieuwe of tweedehands als eerste motor bedacht ik mij dat mocht ik hem laten vallen, het in beiden gevallen "zeer" doet. De rebel 1100 tikt alle boxen af bij mij.

Dank voor alle adviezen iedereen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan