Kawasaki Z900RS

Hij ligt op de mat
 

Bijlagen

  • motoplus z900rsse.jpg
    motoplus z900rsse.jpg
    374,1 KB · Weergaven: 0
Gratis tip, komt blijkbaar vaker voor. Kost 1 min om even te controleren...

Zojuist eerste ritje gemaakt. Kreeg een oliedruk waarschuwing in neutraal en met koppeling in (oliepeil in orde).

Bleek de connectie van de oliedruk sensor helemaal verroest. De boel schoongemaakt, beetjes vaseline en storing weg!

Sensor is zo geplaatst dat er heel makkelijk water in de beschermkap kan lopen, maar kan daar vervolgens niet meer weg.

Denk dat ik daar nog een afwatering gaatje in ga maken. Maar voor nu kunnen we weer door! :]

20240317_155407.jpg
20240317_155432.jpg
20240317_160858.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb net bij mijn 2 maanden oud z900rs se gekeken. Heb de motor voor de 2de keer gewassen. Er had zich ook al water verzameld in het rubbertje. Is inderdaad een ontwerpfout. Heb een ty-rab om het rubbertje en het kabeltje gedaan, kijken of het help. Bedankt voor de tip
 
  • Leuk
Waarderingen: S.D
Roestpreventie is wel een ondergeschoven kindje bij deze fiets, heb ik het idee. Achter de schildjes onder de tank, blijft ook water staan. Heb hier op het forum ook al roest bij de bevestigingspunten van de achterschokbreker voorbij zien komen. -O-
 
  • Leuk
Waarderingen: S.D
Heb hier op het forum ook al roest bij de bevestigingspunten van de achterschokbreker voorbij zien komen. -O-
Ja... dat was ik volgens mij ook :')

Laatst bij de dealer bij de occasions gesnuffeld. Ook hier ben ik helaas niet alleen. Met een beetje TLC wel makkelijk bij te houden, net als de sensor... maar goed is anders.
 
Laatst bewerkt:
Mijne gecheckt, die is geheel droog en roestvrij :)

Goede tip om in de gaten te houden :Y
Gratis tip, komt blijkbaar vaker voor. Kost 1 min om even te controleren...

Zojuist eerste ritje gemaakt. Kreeg een oliedruk waarschuwing in neutraal en met koppeling in (oliepeil in orde).

Bleek de connectie van de oliedruk sensor helemaal verroest. De boel schoongemaakt, beetjes vaseline en storing weg!

Sensor is zo geplaatst dat er heel makkelijk water in de beschermkap kan lopen, maar kan daar vervolgens niet meer weg.

Denk dat ik daar nog een afwatering gaatje in ga maken. Maar voor nu kunnen we weer door! :]
 
  • Leuk
Waarderingen: S.D
Thx vd olie censor. Waar zit ie precies, iemand een foto van afstand. Heb voor het 1st m’n motor voorzichtig bij de wasserij gewassen. Goed gedroogd met doeken, -had bij Amazon een goedkope electrische blower besteld- alle water weggeblazen. Ziet er weer mooi uit met wd40 en siliconenspray.


Trouwens ik heb een soort aluminium sleutel hoesje van AE op mijn sleutel gemonteerd. Omdat de sleutel kop voor mij klein en onhandig is. Soms wil de motor niet starten en zie je de sleutel licht aan en uit op de meter. Blokkeert ie een signaal of zo. Met de reserve sleutel geen problemen. Iemand vergelijkbare ervaring
 
Net achter de "vaste" KVS leiding. Kom even niet op de juiste naam 8)7

IMG_1563.CR2.jpg
 
S.D Dank je wel… ik weet m wel te vinden…. Zal het morgen gelijk checken of er nattigheid is in de rubberen hoes 👊
 
  • Leuk
Waarderingen: S.D
Beste Kawa/Motor rijders; Heb deze sleutelhoes of sleutel kap om mijn sleutel heen gedaan. (Volgens mij v aluminium). Hiermee is het gebruik van de sleutel Gemakkelijker voor mijn vingers. Alleen ik krijg regelmatig startproblemen. Motor start 3 van de 4 x niet. Als ie eenmaal start geen problemen. De reserve sleutel zonder omhulsel start zonder problemen. Het heeft echt met dat ding te maken. Maar wat is de reden oorzaak. Iemand een idee.
 

Bijlagen

  • IMG_0921.jpeg
    IMG_0921.jpeg
    502,6 KB · Weergaven: 0
Hallo een vraagje ,heeft er al iemand de kleppen laten afstellen (42.000)km ?? Er zijn er vele die het nutteloos vinden ,maar ik wil toch zeker spelen.
 
Beste Kawa/Motor rijders; Heb deze sleutelhoes of sleutel kap om mijn sleutel heen gedaan. (Volgens mij v aluminium). Hiermee is het gebruik van de sleutel Gemakkelijker voor mijn vingers. Alleen ik krijg regelmatig startproblemen. Motor start 3 van de 4 x niet. Als ie eenmaal start geen problemen. De reserve sleutel zonder omhulsel start zonder problemen. Het heeft echt met dat ding te maken. Maar wat is de reden oorzaak. Iemand een idee.
In de sleutel is een transponder/chip neem ik aan die een verbinding maakt met de ontvanger rondom het kontaktslot, als je de sleutel voorziet van een aluminium afdekking (waarschijnlijk van Alibaba) kan het zijn dat de elektronische verbinding tussen sleutel en kontaktslot gestoord wordt en er dus geen signaal van de sleutel aan de ECU doorgeven wordt en deze de verbinding onderbreekt zodat je niet kan starten (diefstal preventie).
Heb je zulke grote vingers dat het met de originele sleutel niet functioneert dan?
Ik werk in een motorzaak in Oostenrijk en krijg vaak dit soort toestanden, altijd zijn die sleutel afdekkingen de schuld van deze producten.
 
Ik dacht al dat het daar aan lag. Ene x start ie wel, 3 x weer niet. Ik ga dan maar naar een ander alternatief kijken. Wat betreft mijn handen; ik ben 1.74 en rond de 70 kg. Geen reus dus, maar wat handen betreft heb ik grote brede handen xxl handschoenen. Ik loop altijd een beetje te klooien met die kleine sleutelkop.
 
Het zag er goed uit, niets zompigs gevoeld, heb de rubber niet afgehaald. Morgen ga ik een middenbok monteren, dan haal ik als het lukt de rubber beetje los en zie wat er is. Dan beetje vaseline smeren.

Trouwens als motorrijders onder elkaar; soms kan ik me voor de kop slaan. de fiets heb ik nu 2 maanden (2023 showroom model) heb bij aankoop Bridgestone T 32 er onder laten zetten. Ben zo dom geweest en de verkoper ook zo dom om me niet te attenderen, ik had gelijk haakse ventielen er op moeten laten monteren. De plek van de ventielen nu is om te huilen. Ik begrijp niet waarom Kawa daar geen rekening mee houdt. Eind april afspraak voor haakse ventielen montage. Hup extra onnodige kosten achteraf.

#S.D. Heb je drie fietsen?
 
  • Leuk
Waarderingen: S.D
Hahaha... nee was het maar zo'n feest. Dat zijn z'n voorgangers ;)

Het ventiel icm de velgen is inderdaad drama. Pomp ze altijd met de fietspomp, maar een extra drukmeter moeten kopen met een haakse kop om er fatsoenlijk tussen te komen. De meter van de fietspomp vertrouw ik niet O-)

Ps. De rubber hoes zit niet vast. Kun je er gemakkelijk vanaf schuiven.
 
Dacht al jij hebt een grote stal…. 😊

Ik pomp ook met de fietspomp, gebruik aparte drukmeter, inderdaad de drukmeter van de pomp is niet accuraat/betrouwbaar.
 
Beste Kawa z900rs rijders, ik wil de zijpanelen van de radiator eigenlijk in het zwart hebben. Bij sommige fietsen zie je wel dat ze in het zwart zijn.
Ik wilde de zijpanelen eerst reinigen/ontvetten, heel fijn met scotch bride schuren, met grijs grondlak spuiten, en na droging licht schuren en zwart spuiten.
Heeft iemand ervaring en of tips.
Kan natuurlijk eerst alleen experimenteren met de binnenkant van de zijpaneel, om te zien hoe het er uit ziet.
 

Bijlagen

  • IMG_0954.jpeg
    IMG_0954.jpeg
    38,9 KB · Weergaven: 0
Ik zou eerst eens kijken of je de zwarte kan bestellen via de dealer. Wellicht een snellere en mooiere oplossing. Kan me niet voorstellen dat die paneeltjes de wereld kosten.
 
Ja da zou kunnen. Gisteren geëxperimenteerd op de kleine aarde schep van m’n vrouw (😼)… aardig gelukt, nu heb ik de zijdeksel in de primer gezet…. Na 2 uur 1e laag zwart, bij de 2e laag zal het wel goed komen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    651,1 KB · Weergaven: 0
  • image.jpg
    image.jpg
    571 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan