Ben de laatste hand aan het leggen aan een Zephyr 750 uit 94 en ben aangekomen bij het brandstofsysteem. De vorige eigenaar was zo vriendelijk om een Dynojet kitje erbij te leveren wat ik dus ook gemonteerd heb met de bijgeleverde sproeiers (82).
Resultaat is een stotterende motor bij 5000 - 7000 rpm. Na een testje (seconde of 10 gas tot in het probleemgebied) zijn de bougies te licht van kleur, koffie met heel veel melk richting het grijze toe zelfs.
Grotere sproeiers dus! Een blik geworpen op de originele sproeiers en daar zat 2x een 88 in en 2x een 92....
En welke waar zat? Geen idee meer
Mijn logica vertelt mij dat de binnenste cilinders veel warmer worden dan de buitenste en dus meer koeling nodig hebben. Vandaar een maatje grotere sproeiers erin? Of is dit gepruts geweest van een Japanner in de Kawasaki-fabriek? (sproeiers hebben eenzelfde merkje erin staan en zien er allemaal even oud uit)
De andere sproeiers die ik heb liggen zijn 78, 104 en 108.
Resultaat is een stotterende motor bij 5000 - 7000 rpm. Na een testje (seconde of 10 gas tot in het probleemgebied) zijn de bougies te licht van kleur, koffie met heel veel melk richting het grijze toe zelfs.
Grotere sproeiers dus! Een blik geworpen op de originele sproeiers en daar zat 2x een 88 in en 2x een 92....
En welke waar zat? Geen idee meer
Mijn logica vertelt mij dat de binnenste cilinders veel warmer worden dan de buitenste en dus meer koeling nodig hebben. Vandaar een maatje grotere sproeiers erin? Of is dit gepruts geweest van een Japanner in de Kawasaki-fabriek? (sproeiers hebben eenzelfde merkje erin staan en zien er allemaal even oud uit)
De andere sproeiers die ik heb liggen zijn 78, 104 en 108.