Kawasaki ZX12 single sided swingarm project

Waar ik ook mee aan het worstelen ben is de bedrading wat normaal onder het kuippartij bevindt.

[afbeelding]

Ook het ramair systeem is heel belangrijk deze zo open mogelijk te houden.

Heb zo mijn idee.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo is het nu

[afbeelding]

Zoek ook een aansluitend Belly Pan vanaf de radiator.
Kan hier niet voor slagen. De Belly Pan wat te koop is van de ZX12r vind ik helemaal niks.


Zelf maken , een metalen puntbak maken , en daar een polyester van trekken...heb je hem helemaal naar de zin . :P
 
Laatst bewerkt:
Ik had een probleempje betreft achteras/achterwiel.

Omdat het achteras van een Triumph 955 is en het achterwiel van een Ducati SF moest ik het nodige aanpassen. Nu reste mij nog een aanpassing te doen en dat waren de aspinnen dat in het achterwiel verzinkt. De aspinnen dat van de Triumph zijn diameter 9.5mm, echter van de Duc 12mm.

Ik dacht laat ik deze bestellen en monteren. Helaas zijn deze pinnen niet te koop.
Dus laat ik deze zelf proberen te maken.

Genoeg RVS staaf gekocht van 15mm en maar proberen.
Originele pin van Triumph 9mm

15-5-2015%20005_zpsux8at43k.jpg


In de draaibank en klokken maar!!

15-5-2015%20006_zpsldu2jbrg.jpg


Het gedeelte wat in de excenter as verzinkt (9mm), waarna draad tappen.

15-5-2015%20010_zpsjognga85.jpg


4 stuks wat nu naar 12mm gedraaid dient te worden.

15-5-2015%20011_zpskb0ysfbm.jpg


Eind resultaat!!!

15-5-2015%20012_zpsaqetrfp1.jpg


15-5-2015%20013_zps424llg9e.jpg


19-3-2014010_zpsf1353bb8.jpg


Past als gegoten!!!!! *O*


Vervolgens moest ik nog de tellerunit aansluiten. Dus draden uitzoeken.
Wat moest ik kopen om alleen de stekker dat in het tellerunit past. De gehele dradenboom van een Z1000 2010.

15-5-2015%20018_zpsg9rxea8y.jpg


Duur geintje.

Lekker uitzoeken welke puls waar hoort en solderen maar.

15-5-2015%20014_zpsluno31rr.jpg


15-5-2015%20016_zpsssc5ggns.jpg


Netjes afgetaped.

15-5-2015%20017_zpsmo15pl2x.jpg


Originele tellerhuis met 13.157 echte kmstand. Motor heeft nu al 7 jaar niet meer gereden. Ben eerste eigenaar.

15-5-2015%20003_zpsujadjsdv.jpg


Nieuwe tellerunit met 9.258 kmstand en alles werkt :}

15-5-2015%20015_zpsnek0l3fk.jpg


Heb van de week voor het eerst ermee gereden. Loopt mooi soepel.
Moet nu nog de koplamp gaan afmaken. Zit te kijken voor 2e hands spulletje, echter nergens iets van te krijgen. Voel nu al de bui hangen dat ik dit nieuw moet bestellen.

Punten wat nog gedaan moeten worden:

Achterremleiding monteren.
Koelreservoir systeem maken (wil deze niet in het zicht hebben)
Afdekkappen voor bedrading en radiator
Belly Pan
Spiegels
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig ron! ziet er erg gaaf uit weer.

Ik had een vraag maar je PB staat uit dus ik post hem hier als je het niet erg vind.
Heb jij toevallig een versterkt koppelings korf voor de zx12r? of weet je een bedrijf die het originele kan versterken?

Ik weet dat er een muzzy korf te krijgen is maar die vind ik best aan de prijs.

Alvast bedankt!
 
Lekker bezig ron! ziet er erg gaaf uit weer.

Ik had een vraag maar je PB staat uit dus ik post hem hier als je het niet erg vind.
Heb jij toevallig een versterkt koppelings korf voor de zx12r? of weet je een bedrijf die het originele kan versterken?

Ik weet dat er een muzzy korf te krijgen is maar die vind ik best aan de prijs.

Alvast bedankt!

Heb wel eens gehoord dat deze kan breken, mijn is nog origineel. Motor heeft ook weinig km gelopen.
 
Ben zelf aan een ZX11 begonnen, kwam dit topic tegen.
Tja mooie dingen gedaan zeg
TOP

8-)
 
ECU zx12r A1 heb ik op pagina 10 wat over geschreven.

Je kan deze alleen maar met BDM uitlezen en programmeren.
Ga dit nog wel zelf doen, maar heb daar nog geen tijd voor genomen.
 
Is er een bedrijf in Nederland die dit doet?? Ben al tijden opzoek maar kom niet verder

Moet je hierin teleurstellen ;(

Nederland is met dit soort dingen te klein.
Ik ga zodra ik er tijd voor kan maken dit bij mijn ECU toepassen. Kom hier dan op terug en zal je dan een PM sturen.

Het is goed te doen, alleen om dit door een bedrijf te laten uitvoeren denk ik dat dit behoorlijk in de papieren gaat lopen. Je bent er wel ff zoet mee.

Mocht je nieuwsgierig zijn hier een link voor de hex editor van Hayabusa. Dit nagenoeg dezelfde ECU als de ZX12 Hele makkelijke en simpele Hex editor.

ecueditor.com for Hayabusa K2-K7, K8-, BKing and Gixxer K7-

Je hebt ook nog infinity hex editor.
 
Moet je hierin teleurstellen ;(

Nederland is met dit soort dingen te klein.
Ik ga zodra ik er tijd voor kan maken dit bij mijn ECU toepassen. Kom hier dan op terug en zal je dan een PM sturen.

Het is goed te doen, alleen om dit door een bedrijf te laten uitvoeren denk ik dat dit behoorlijk in de papieren gaat lopen. Je bent er wel ff zoet mee.

Mocht je nieuwsgierig zijn hier een link voor de hex editor van Hayabusa. Dit nagenoeg dezelfde ECU als de ZX12 Hele makkelijke en simpele Hex editor.

ecueditor.com for Hayabusa K2-K7, K8-, BKing and Gixxer K7-

Je hebt ook nog infinity hex editor.


Was er al bang voor! maar wacht met belangstelling je PM af zéér geïnteresseerd :}
 
Als dit onder aso valt, dan ben ik benieuwd wat die van mij gaat doen met dat korte open gat, als die ooit eens de weg op gaat _O-
 
BellyPan gekocht en aangepast op mijn fiets.

Is van het merk Ermax voor een Z1000 2004
Moest deze toch ingrijpend met de powervijl aanpassen en bevestigings beugels maken.

Ook de radiator covers heb ik aangeschaft. Deze ga ik nog verder aanpassen aansluitend aan de tank en ram-air systeem.

Heb met motorfiets op de weegbrug gestaan.
Resultaat met volle 19 ltr tank en vloeistoffen 220kg

Dus zonder vloeistoffen gaat het onder de 200kg :]
Vergelijkbaar met een S1000rr zonder vloeistoffen 205kg met abs

Wat er nog bijkomt is de koplamp unit met afdekkappen. Zal denk 5kg bijkomen :}

23-6-2015%20008_zpslgqsqs41.jpg


23-6-2015%20005_zps5zmmdda9.jpg


23-6-2015%20009_zpsoodjkhzh.jpg


23-6-2015%20010_zpspzmi6vx1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan