Kenteken vernietigen

Volgens mij mag je niet zo maar 1,2,3 je kenteken opheffen. Zelfs niet na een crash. Even bellen met de RDW en je weet genoeg :)
 
Want die 8,- per maand kun je niet meer betalen?
Of is je verzekering te duur?
 
Laatst bewerkt:
gevonden via Google ;)

Afmelden:
''U stuurt een brief naar de RDW. Hierin vermeldt u de reden waarom uw voertuig uit de kentekenregistratie gehaald moet worden. Samen met de brief stuurt u ook het complete originele kentekenbewijs mee. Dit bestaat uit drie delen; Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs. Verder hebben we ook een kopie van uw legitimatiebewijs nodig. Als het kenteken op naam van een rechtspersoon staat, moet u ook een kopie uittreksel van de Kamer van Koophandel meesturen.

Het adres is:
RDW
afd. VRD
Postbus 30.000
9640 RA Veendam

De RDW beoordeelt vervolgens of uw registratie beëindigd kan worden. De voertuigverplichtingen vervallen op het moment dat de RDW de registratie in het kentekenregister beëindigt. U ontvangt hiervan een bevestiging.''
 
Als dat al is ingevorderd, dat in je brief stellen en verder gewoon alles insturen met als reden dat je hem in eigen beheer hebt gedemonteerd
 
Ervaring mee: brief naar RDW gestuurd dat brommer gesloopt was met de kentekenpapieren erbij, ongeveer weekje daarna brief gekregen dat het OK was en voertuig verwijdert uit gegevens. Ga er vanuit dat het met motor zelfde gaat.
 
Mijn vorige motor zag er ongeveer ook zo uit, bergingsbedrijf moest hem ophalen, later met aanhanger en papieren naar de sloop gebracht. Motor vernietigd en kreeg er een bevestigingsbriefje van op de post.
 
Kenteken met begeleidende brief opsturen naar Veendam. Staat wel op de site van de RDW. Doe het wel aangetekend. Ik heb een keer een kenteken opgestuurd dat daar niet is aangekomen. Dat draaide bijna op een rechtszaak uit.
 
Die krom, hoe kom je er bij :+

Staan op MF nog wel wat motorzaken te koop die hem vast voor je willen verkopen onder het kopje "Enkel wat schuifschade" :X

Met dat geheel terzijde, met jou gaat hij weer goed?
 
Laatst bewerkt:
gevonden via Google ;)

Heb het ook zo gedaan.

Heb er bij geschreven dat ik de kentekenplaat in 4 stukken en het frame in twee stukken had geslepen en deze heb aangeboden bij een oudijzerhandel.

Kreeg later netjes een brief dat e.e.a. uitgeschreven was.
 
Als dat al is ingevorderd, dat in je brief stellen en verder gewoon alles insturen met als reden dat je hem in eigen beheer hebt gedemonteerd

Auto's mag je (in principe) alleen in eigen beheer demonteren als ze >15 jaar oud zijn. Weet niet hoe dat met motoren precies zit, maar ik zou niet zeggen dat je 'm al hebt gedemonteerd (is niet zo, en bovendien: als ze nee zeggen heb je een gekke situatie), maar gewoon uitleggen waarom deze de weg niet meer op komt. Dan krijg je als het goed is een briefje van ze dat ze 'm uit de registratie hebben gehaald en dan ben je klaar.

Grote voordeel van dit alles: je mag je kentekenplaat houden voor aan de muur :Y (dat wil zeggen "je dient er zelf zorg voor te dragen dat de kentekenplaat wordt vernietigd" - in de praktijk betekent dat dat je 'm ergens aan de muur hangt of bewaart :) )
 
Forse remactie en je ondertitel geven maar weer aan dat angst niet goed is?

Mooi dat je er zelf iig goed vanaf bent gekomen.

Zou er wel eerlijk over zijn bij RDW idd, staat kenteken niet ook op die ongeval foto's?
Waarom is kenteken trouwens ingevorderd?
 
Laatst bewerkt:
heb echt gezocht maar niks kunnen vinden
dus super bedankt
maar mijn deel 1A is ingevorderd zou dat wat uitmaken?
Beetje laat :$ (neem aan dat het al geregeld is).

Als het goed is heb je dan een ontvangstbriefje gekregen, dan kan je dat meesturen.
(al vaker gedaan met schadevoertuigen waarbij het kenteken deels is ingenomen)
IK maak zelf altijd een kopie van alle delen.
Mocht het bij de post fout gaan heb je nog wel de gegevens.

Als aanvulling van dit topic nog even de link naar het RDW met alle gegevens.

Kenteken opsturen naar het RDW
 
Laatst bewerkt:
Zoals al omschreven. papieren opsturen naar RDW, briefje erbij van vernietiging in eigen beheer..
De gouden tip!!!!

Verstuur je post AANGETEKEND!!!!!
En vraag om een retour handtekening..

Dan weetje altijd waar, wanneer en door wie je pakketje is aangenomen.
En zo hebje bewijs datje het verzonden heb...

(ok, wat is bewijs, wie zeg dat je de papieren er in heb gedaan;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan