Kentekenkaart

Ton1954

Die hard MF'er
12 feb 2014
324
179
Spijkenisse
Voor de belangstellenden.

Het is nu mogelijk om via de site van de RDW, tegen betaling van € 9,70, het papieren kentekenbewijs om te ruilen voor de nieuwe kentekenkaart.

Het grote voordeel van de kaart is dat deze na een onverwachte regenbui nog leesbaar/bruikbaar is.
 
Ik weet niet, zal wel een dinosaurus zijn...maar ergens vind ik het verlies van nostalgie.
Zeg niet dat ik tegen alle vooruitgang ben, maar ergens heeft het wel wat om met papieren te zwaaien als je op een oude klassieker wordt aangehouden.
Zo'n plastic pasje bij m'n ouwe Lib of Awo vind ik maar...tsja..zozo.
 
Je kan die papieren wel bewaren en meenemen op je ritjes, maar dan heb je én papieren (ongeldig) én een kentekencard, dus nog meer rotzooi op zak. Het scheelt ruimte. Heb één motor met kentekencard en de ander zonder. Ik twijfel... maar dan moet ik de auto ook eigenlijk doen. Alleen die overschrijfcodes vind ik irritanter dan een kentekendeel.
 
Zouden ze hier in B is een voorbeeld aan moeten nemen ...

Maar nee, van het kleine roze inschrijvingsbewijs zijn ze nu overgegaan naar een leuk A4 blad :X

Je moet het in twee delen verknippen, eentje bewaar je thuis, het andere bij je voertuig, dat is dan weer wel positief, kan de "voertuighelft" gewoon onder mijn zadel blijven zitten, want bij diefstal heb je er niets aan zonder de andere helft
 
Tja, krijg je een hippe kentekenCARD, maar krijg je alsnog later een ouderwetse brief met een invulvak voor een code die op je bonnetje staat en die je beide ook weer moet bewaren.

Verbetering?
 
Tja, krijg je een hippe kentekenCARD, maar krijg je alsnog later een ouderwetse brief met een invulvak voor een code die op je bonnetje staat en die je beide ook weer moet bewaren.

Verbetering?

Dat mag je thuis opbergen, het gaat erom dat velen het prettig vinden het papieren bewijs niet meer mee te hoeven nemen. Het verzekeringsbewijs is nog wel van papier maar dat wordt dan ook ieder jaar vervangen.
 
Ik had gehoopt dat de chip op de kaart meteen een soort eigendomsbewijs / veiligheid zou zijn, maar nu is het een halve verbetering waarbij je nog steeds een stel "papiertjes" thuis moet opbergen.
 
Ik weet niet, zal wel een dinosaurus zijn...maar ergens vind ik het verlies van nostalgie.
Zeg niet dat ik tegen alle vooruitgang ben, maar ergens heeft het wel wat om met papieren te zwaaien als je op een oude klassieker wordt aangehouden.
Zo'n plastic pasje bij m'n ouwe Lib of Awo vind ik maar...tsja..zozo.

Fashion over function I guess....
 
Ik las kentekentaart -O-

Is het ook:

kentekencard-2014.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja, krijg je een hippe kentekenCARD, maar krijg je alsnog later een ouderwetse brief met een invulvak voor een code die op je bonnetje staat en die je beide ook weer moet bewaren.

Verbetering?

Die papieren hoef je toch niet bij je te houden? Is toch alleen om over te schrijven?
 
Uit nostalgie kun je het papieren kenteken gewoon bewaren.
Tip: deel 1 niet meebrengen bij overschrijven, dan gaat de medewerker er op krassen.

Oorspronkelijke papieren blijven bij het nieuwe overschrijvingsbewijs veilig thuis.
Pasje (kentekencard) gaat in de portemonnee, dan heb je het altijd bij je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan