Keuze voor een kniebrace

Proosst

MF veteraan
23 feb 2007
4.822
15
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten een setje knie braces aan te schaffen. Mijn knieen zijn geen nieuwe meer en hoewel ik nog nooit mijn banden gescheurd heb, heb ik na elke offroad rit toch behoorlijk last. Dit komt met name omdat de patella gekarteld is aan de binnenzijde en dit enkel met oefeningen wat te verminderen is. Maar het is te vaak 'net goed' gegaan om zonder rond te blijven rijden.

Ik ben nu op drie types uit gekomen:
EVS Axis sport

EVS Axis Pro

Mobius X8

Asterisk Ultra Cell 3.0

(toeval dat de allemaal op dezelfde website staan maar mij maakt het echt niet uit waar ik ze haal)

Heeft iemand ervaring met een van bovenstaande of kan me van advies voorzien welke te kiezen. Ik besef me wel dat het een godsvermogen kost maar aan de andere kant, als het met de knie een keer fout gaat kost het meer.
Het enige doel is vooral de kans op letsel als het mis gaat zo veel mogelijk verkleinen (en op de bank zitten is geen optie ;) )

Vooral naar de laatste van Asterisk was ik erg benieuwd naar maar kan zowel hier als op internet geen ervaringen van Nederlanders vinden van dit product.
 
Ik heb een aantal jaren geleden braces aangeschaft voor motocross. Kost inderdaad een vermogen, maar hoef je in ieder geval nooit geen spijt te hebben als je met je kapotte knie thuis zit.. Heb toen tal van testen gelezen en gekozen voor de Asterisk Cell braces omdat ze goed hebben nagedacht over het ontwerp. Denk bijvoorbeeld aan de scharnieren die een klein beetje zijdelings kunnen bewegen zodat ze met je knie mee bewegen bij buigen, of het frame dat je passend kan maken op je onder- en bovenbeen dmv een stelschroef. Nadeel is dat ze wel vrij dik waren, heb wel eens een crossbroek gehad waar ik er niet mee in kon. Geloof dat die nieuwere wat slanker zijn.
In het begin had ik wel wat moeite met de braces, was namelijk eenvoudige kunstof kniekappen gewend en ze zakte ook regelmatig wat naar beneden. Toch maar even doorgezet en de brace nog wat beter passend op mijn benen gekregen. Heb er daarna nog vele jaren zonder moeite mee gereden en kan zelfs niet meer zonder rijden. Ik zou wel adviseren om lange sokken te gebruiken, tot boven je knie, zodat het niet schuurt op je huid.
Afgelopen zomer heb ik trouwens toch mijn knie geblesseerd, met jetskieën welisaar (staander). Natuurlijk had ik toen mijn braces niet aan, want hoe kun je nou je knie blesseren op het water.. :X. Omdat de scharnieren van de Asterisken versleten waren heb ik nieuwe braces gezocht; heb nu CTI ots braces. Ook een aanrader, super degelijk en iets beter geschikt voor op het water. Maar als ik ze puur voor op de motor nodig zou hebben gehad, ging ik denk ik weer voor Asterisk. Succes!
 
Bedankt voor de waardevolle onderbouwing. Hier heb ik wat aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan