Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap je opmerking, maar ik ben het wel met Beginner100 eens dat je niet opnieuw hoeft te laten zien dat je je AVD beheerst als je dat recent met een lichtere fiets hebt gehaald. AVD gaat in principe om verkeersinzicht. Dat je een langzame bocht linksom of rechtsom kan maken en een noodstop op een zware fiets kan maken heb je dan namelijk met je AVB al bewezen. Het geheel is gewoon al duur met alles wat erbij komt kijken, zo'n praktijkexamen kost je toch tussen de 200 en 300 euro. Voor iemand die begint met motorrijden is het 100% logisch, maar voor iemand die zwaarder gaat rijden vind ik het persoonlijk wel een overkill.

Het gaat om verkeersinzicht en verkeersdeelname op een veilige en verantwoorde manier.
Een motorfiets met meer vermogen rijdt veel makkelijker sneller en kan je in onverwachte situaties ook makkelijker verrassen. Je kunt jezelf er veel makkelijker mee in de problemen brengen door het "overschot aan snelheid en vermogen".
 
Dit zag ik direct al bij de plaatsing van dit topic. Dit heet autocorrectie en aanpassen van de titel kan niet.

Wed dat ik hoger gestudeerd heb dan jij :)

Maar als je niets nuttigs te zeggen hebt, ga dan aub weg, want niemand heeft zin in jouw negativiteit :)
Met jouw taalbeheersing kan ik me niet voorstellen dat jij een scriptie hebt geschreven.. kom op.. Je zet jezelf nogal voor schut hier. ;)
 
Ik ben namelijk nu bijna 1,5 jaar in het bezit van mijn a1 rijbewijs,

ik belde met een medewerker van de klantenservice met de vraag (gezien ik vorig jaar mijn a1 behaald heb, en nu dus voor a code 80 ga, waar er dus maar 1 jaar tussen zit) of ik een nieuwe gezondheidsverklaring moest aanvragen.
Je zegt nu 2 verschillende dingen...
Je hebt 1,5jaar je rijbewijs en vervolgens dat er maar 1jaar tussen je examen A1 zit en je examen A code 80...

Maar ik denk dat hij verlopen is en je moet dan inderdaad wederom een gezondheidsverklaring invullen.
Dat er vervolgens een keuringsarts aan te pas komt, zegt mij dat daar een reden voor is.

Maar wat meerdere al aangeven...je stelt hier een vraag en wil eigenlijk alleen positieve reacties.
Helaas werkt dat niet altijd zo en zitten hier mensen met ervaring op meerdere gebieden.

Ik snap dat het niet leuk is en nee...het cbr is geen handige instantie, maar om nou je kop in het zand te steken voor je eigen tekortkomingen en daar een ander de schuld van te willen geven...dan ga je het hier niet winnen!
 
maar ik ben het wel met Beginner100 eens dat je niet opnieuw hoeft te laten zien dat je je AVD beheerst als je dat recent met een lichtere fiets hebt gehaald.
Ik vind het ook belachelijk...ik rij al vanaf mijn derde op 2 wielen, maar ook ik moest examen doen voor AVD. 8)7

Misschien lijkt alles hetzelfde, maar zoals al eerder door anderen aangegeven is een zwaardere en dus snellere motor iets heel anders dan een 125cc.
Ik rij zelf voor het praktische ook een 125, maar heb volledig A.

Met een 125 kun je rustig volgas geven in een bocht...
Doe dat ook eens met bijvoorbeeld 50pk.

Dat verschil wil de examinator zien...dat je ook daarmee kunt rijden in het verkeer en dat je er indien nodig ook gebruik van kunt/durft te maken in dat verkeer!

Dus nee...wat mij betreft zeker geen onzin!
 
Jij denkt dat je het moeilijk hebt? jij kan tenminste nog voor code 80.. scheelt je toch nog een examen.

Ongeveer 8 jaar geleden ging ik voor mijn A getrapt (25kw) rijbewijs.. Op de dag van mijn examen werd het afgeblazen door sneeuw. Hierdoor viel ik in de A1 > A2 > A regeling. (Dus Extra 2x examen, 2x gezondheidsverklaring, 2x extra rijlessen, 2x nieuw rijbewijs aanvragen)

Heb wel een vergoeding gekregen van het CBR destijds.. maar dit was een lachertje als je het vergelijkt met 2 examens en rijlessen elke 2 jaar.
Maar het A1 examen rijden op een zelf gekochte YZF-R125 was ook wel grappig.. de examinator had geen idee wat hij met me aan moest met dat slome ding. Hij vond het niet veilig om mij de snelweg op te laten gaan met dat ding.. dus na ongeveer 15 minuten was ik alweer terug bij het CBR en was het afgerond, zelfs de examinator vond het belachelijk die nieuwe regeling.
 
Ik ben rijinstructeur en heb regelmatig met ze te maken...
De reden dat er niet meer instanties zijn, is dat anders de kwaliteit niet te handhaven is...
Maar jij hebt een keer pech en dat kost je tijd en geld en daarom is het ineens een kutinstantie.
Kwaliteit en CBR?
Hoe zat het ook alweer? Rode auto`s hebben voorrang en groene niet?
Zolang je bij "altijd geslaagd” je theorie kan kopen klopt er iets niet.
 
Hahahaha jullie zijn hilarisch…, mensen alleen afzeiken😂😂

Voor de onzekere mannetjes onder ons: ik ken je niet, ik heb je nog nooit gezien, ik weet niets van je bestaan af (tot nu), dus jouw reactie doet me niets:

Voor de rest wens ik jullie veel sterkte in jullie ongelukkige relatie(s), want die voel ik vanaf hier hahaha

Als jullie eens langs willen komen voor een therapiesessie, hoor ik het wel :).
 
Hahahaha jullie zijn hilarisch…, mensen alleen afzeiken😂😂

Voor de onzekere mannetjes onder ons: ik ken je niet, ik heb je nog nooit gezien, ik weet niets van je bestaan af (tot nu), dus jouw reactie doet me niets:

Voor de rest wens ik jullie veel sterkte in jullie ongelukkige relatie(s), want die voel ik vanaf hier hahaha

Als jullie eens langs willen komen voor een therapiesessie, hoor ik het wel :).
Laten voor voorop stellen dat jij de eerste was die uit de hoogte begon te doen. Daarnaast, onzekere mannetjes, meervoud, jouw reactie enkelvoud. Ook niet helemaal netjes.

Heb je de DSM5 gehad want volgens mij bespeur ik al enige narcistische trekjes
 
Johhhh laat die jongen in z'n waarde. Hij zit merkbaar in z'n emotie.
Hoe dan ook hebben de meeste hier hebben natuurlijk wel gelijk hè. Een A-fiets is wat anders dan een A1 of A2.

Verder zijn de regels zoals ze zijn. Als de regels ons niet zint moeten we daar wat aan doen, tot die tijd zal je het ermee moeten doen. Dat is hoe het werkt in Nederland.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan