Klein steeksleuteltje in motor lok laten vallen

Daman

Rookie
20 mrt 2024
15
32
Goede dag. Ik bezit 20 jaar een GSF600 , met kleppen stellen heb ik een klein steeksleuteltje in het blok laten vallen. Een zelf gemaakt sleuteltje om het vierkante nokje tegen te houden tijdens het aandraaien van het stelschroefje. Ik zag hem op de nokkenas ketting liggen maar het sleuteltje is niet magnetisch en kan hem niet pakken. Nu is die langs de ketting onderin geschoten. Betekend dit dat het motorblok open moet of kan dit door de carterpan te verwijderen. Dat zou nog al wat werk schelen.
Iemand een idee. Gr Marcel.
 
Welkom op MF.

Er zijn ook lange grijpers te koop, net als een magneet op een flexibele stang maar dan met een 3 poot grijper die door knijpen/ trekken aan het uiteinde bediend wordt.

Ja idd, probeer dat maar eens te googelen 🤔

Of minder of sneller typen 😉
Het is niet meer te zien het is langs de ketting gegleden dieper naar beneden.
 
Het is niet meer te zien het is langs de ketting gegleden dieper naar beneden.
Dus carterpan verwijderen en kijken of deze sleutel er in ligt en eventueel langs onderen kijken of je hem ziet liggen.

Succes er mee.

Ps een goeie monteur laat alles uit zijn klauwen vallen, is mijn ooit verteld. Nou ik hoor zelf bij de top zeg maar :+
 
Dus carterpan verwijderen en kijken of deze sleutel er in ligt en eventueel langs onderen kijken of je hem ziet liggen.

Succes er mee.

Ps een goeie monteur laat alles uit zijn klauwen vallen, is mijn ooit verteld. Nou ik hoor zelf bij de top zeg maar :+
Ga ik het eerste doen. Zo niet haal ik alles wel open. Hoop werk dat wel. Hanyes boek erbij en gewoon doen.
 
Ga ik het eerste doen. Zo niet haal ik alles wel open. Hoop werk dat wel. Hanyes boek erbij en gewoon doen.
Ik heb de carterpan los gehad en daar lag die. Gelukkig scheelt veel, heel veel werk
 

Bijlagen

  • E17ACBF2-7B10-497E-9343-F01A8605D9EE.jpeg
    E17ACBF2-7B10-497E-9343-F01A8605D9EE.jpeg
    458,1 KB · Weergaven: 0
Goed dat het gelukt is. Je zou er een touwtje aan kunnen bevestigen om herhaling te voorkomen.
Dit idd, ik heb zo een sleutelringetje met een klimmersgesp en een meter of wat touw, klein gaatje in het gereedschap geboord,sleutelringetje door het greedschap, gesp vast aan iets vlakbij vastmaak, mocht die toch vallen valt het niet met touwtje en al erin. :t
 
En je kunt nu meteen de carterpan lekker poetsen. Nieuwe olie en filter en je motor is blij. Zo'n verse olie heeft hij nog nooit gehad. En het is inderdaad een lief sleuteltje met emotionele waarde wat je nooit meer vergeet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan