Klein vraagje oliepeil

mrboaz

Rookie
25 apr 2020
29
5
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik even wat klein onderhoud gedaan om weer zomerklaar te zijn, waaronder de olie en oliefilter vervangen.
Nu had ik er net wat teveel in gegooid (dom) en er dus weer een klein beetje uit moeten laten lopen. Nu zit het peil precies rond het hoogste punt (ik doe normaal wat meer richting het midden) maar mijn, waarschijnlijk onnodige vraag, is dus nu of dit precies goed is of aan de hoge kant nog? (zie foto)
IMG-20230604-WA0004.jpg

Ivm lange motorvakantie ben ik liever safe than sorry en wil ik het even bevestigen dmv deze post ;)

Mvg, Boaz

-edit: foto is na een uur rijden.
 
Thanks allen! Was misschien inderdaad mierenneuken maar voor de zekerheid ;)
Precies goed, als de motor rechtop staat.

Idd.
Ik zou ook liever tegen de max, dan tegen de min aan willen zitten.

Direct na het rijden?

Net tegen bovenkant glaasje met een warm blok is ook niet heel erg.
Als de motor ook maar iets kantelt staat het niveau al goed.
En met rijden gaat het niveau omlaag.
Mierenneuken. :+
Was inderdaad direct na het rijden, motor op de paddockstand dus in de zin van de “roll angle” zijwaarts staat hij recht. Achterwiel een centimeter of 2/3 van de grond dus “pitch angle” is hooguit een paar graden van recht maar dat zou niet super veel verschil moeten maken.
 
Thanks allen! Was misschien inderdaad mierenneuken maar voor de zekerheid ;)





Was inderdaad direct na het rijden, motor op de paddockstand dus in de zin van de “roll angle” zijwaarts staat hij recht. Achterwiel een centimeter of 2/3 van de grond dus “pitch angle” is hooguit een paar graden van recht maar dat zou niet super veel verschil moeten maken.
Mag best geheel in het Nederlands.
 
Terug
Bovenaan Onderaan