Kleine verbouwing CB-1

schuttingdeur

Die hard MF'er
3 jun 2008
301
0
wolvega
ey ik wil van mijn lelijke vierkante achterlicht af dus ik dacht ik post hier maar even want mischien hebben jullie nog leuke ideen.

dit is hem nu:

Foto-PKKX7NPX.jpg


Foto-YEZFTLSL.jpg


Foto-XWBFGBDL.jpg


Foto-XNQT6BNW.jpg


Foto-HH68FPJP.jpg


Foto-GGPTXFB7.jpg


niet echt mijn smaak dit achterlicht ik dacht zelf aan een plaatje kuntstof pas het maken in het gat en daar 2 ronde achterlichten in te maken ofzo maar ik heb eigenlijk geen goed idee hierover ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.

-wil het liefst iets met ledjes
-remlicht moet er bij in zitten
-ik wil niet zagen in de kappen
(wil het orginele spul zo weer terug kunnen zetten)
-ik heb met mijn eigenbouw kentekenplaathouder rekening
gehouden dat er nog een kenteken lampje boven kan(van rizoma)

de maten zijn 1350mm breed en 65mm hoog

greetz

patrick
 
Laatst bewerkt:
Stukkie Plastic(PE), daar gaatjes in boren voor de originele ophanging + nieuwe LED achterlichten.
Effe monteren en klaar is kees. De LED lichten kwamen van motozoom vandaan maar die heeft ze niet meer. Meestal zit de kentekenplaat verlichting er ook al in dus je hebt geen extra verlichting nodig!
Succes. *:)


Afb044.jpg
 
dscn2295us7.jpg


mijn CB-1'tje, achterlicht heb ik er niet zelf ingeprutst maar is gwoon ijzeren plaatje achter gemaakt en in de kleur gespoten, gwoon en remlicht zit erin.

misschien zit hier wat voor je tussen klikkerdelinkje

:W
 
ik vind het plaatje wel mooi strak gemaakt MJ_MiniMeijer maar het lampje niet echt mooi ik vind opzich die 2 ronde lampjes van die yamaha wel mooi maar bij mij loopt het beetje scheef bij het kontje dus dan schijnen die lampen op de grond maar alles ideeen zijn welkom
 
ik vind idd 2 ronde ook mooier, is meer cbr400rr style maja bij mij zat het er al op dat ga ik niet meer veranderen. jou lampjes komen dan niet scheef, haal je kontje er maar eens af (2boutjes en 2 rubberen dopjes aan de voorkant), licht framepje is recht. :Y

misschien kun je deze overkopen cbr400rr onderdelen is bij mijn weten zelfde kont frame dus kan je zo overschroeven maar dat zou ik zeker WEL nakijken dan. is alleen geen LED, bijzondere maten van je achterlicht

hee jij hebt bijna dezelfde verjaardag als mij :+
 
Laatst bewerkt:
op e-bay staan R1/R6 vervangingslichten: twee rondjes met transparant glas en LEDjes voor 20-30 euro, misschien is dat wat?
 
ik zal eens kijken op ebay dam11

die kont van een cbr400rr is anders kwa zadel enzo en die is lomp vierkant en wat bedoel je hiermee: hee jij hebt bijna dezelfde verjaardag als mij
 
ik snap nu wat je bedoelt met het achterlicht overschroeven maar volgensmij is die kont van een cbr400rr groter dus zal er hoogwaarschijnlijk een ook grotere lamp in zitten maar dat zoek ik nog even uit
 
netties

maar voor welke motor is deze?
tis wel een idee om een schade konte erbij te kopen voorzoiets maar die van mij was helemaal netjes orgineel toen ik hem kocht en op die manier brengt hij het meeste op bij verkoop dus daarom wil ik niet in dit kuipwerk zagen lassen plamuren ik heb nu dat 25 kw gebeuren met 1,5 jaar toch een zwaardere en die wil ik dan wel echt gaan fightere.
 
netties

maar voor welke motor is deze?
tis wel een idee om een schade konte erbij te kopen voorzoiets maar die van mij was helemaal netjes orgineel toen ik hem kocht en op die manier brengt hij het meeste op bij verkoop dus daarom wil ik niet in dit kuipwerk zagen lassen plamuren ik heb nu dat 25 kw gebeuren met 1,5 jaar toch een zwaardere en die wil ik dan wel echt gaan fightere.

zit op een blade :Y
 
Laatst bewerkt:
ik wacht eeerst ff reactie af met dat 400rr achterlicht als dat zo past is dat eerst wel goed kan ik altijd nog zeggen van het zomer ik ga aan het plamuren als het regend en niet kan rijden het is mij momenteel te koud int hok geen verwarming:(
 
jaja maar ik doe nu nog niet echte fighter bouwen meer de motor vervraaien zoals demper, kentekenplaathouder, knipperlichten, achterlicht enz.
dit is mijn 1e motor dus eerst gewoon rijden. maar het ombouwen begint weer te kriebelen deed het in de brommertijd ook met mijn brommer het ombouwen.
en als ik een fichter ga bouwen heeft een oom van me een mooie loods MET kachel heeft eigen bedrijf metaal sier en snijwerk dus ligt genoeg matriaal dan :P
 
Laatst bewerkt:
je moet ff de Hein Gericke catalogus bestellen (gratis zonder reclame rommel) staan ook 2 ronde Led aftermarket lichten in kun je waarschijnlijk pas maken door zo'n zelfde plaatje te maken als bij de mijne, cbr 400 kont is volgens mij hetzelfde, CB-1/CBR400rr/CB400f hebben een hoop spullen die gelijk/bijna gelijk zijn, blok is op een paar aanpassingen na ook hetzelfde. *O*
 
bedankt maar kun je ff een link sturen welkuh je precies bedoelt want er staan er zoveel en mijn duits is niet zo best
 
sorry man, er staan geen plaatjes van op internet, dan zou je echt die catalogus moeten bestellen is geen probleem ik had em ook binnen een week binnen en anders zou je even verder moeten kijken, ik zal het net nog wel een beetje afspeuren.
 
Hee, schuttingdeur, je zit hier in het streetfighter topic. Het is wel de bedoeling dat je zelf wat verbouwd.
Kant en klare oplossingen zijn er dus niet dus even creatief wezen. :+ :W
 
eigenlijk vind ik zelf wat knutselen ook mooier denk dat ik toch maar een kontje erbij zoek en die eens gaan verbouwen net als die blade wat luchtgaten erin zit er al sportiefer uit
 
die kont van een cbr400rr is anders kwa zadel enzo en die is lomp vierkant en wat bedoel je hiermee: hee jij hebt bijna dezelfde verjaardag als mij

ik bedoel dat het subframe zover ik kan zien nagenoeg gelijk is aan die van een cb1.
en met de zelfde verjaardag bedoel ik wat ik zeg, kijk maar es op mijn profiel ;)

hoe gaat het nu onderhand in de zoektocht naar een achterlicht?
ben benieuwd *O*
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan