Kneedown FZR600 (verhoogd) mogelijk?

markhietbrink

MF veteraan
15 jun 2009
1.027
32
Borne
Facebook
Hallo mede-MF'ers,

Ik heb zojuist een Yamaha FZR600 gekocht die opgehoogt is d.m.v. tailrisers/dogbones.
Is hiermee nog enigzins een kneedown mogelijk? Aangezien me zwaartepunt hoger ligt.

Ik wil er dan ook niet als een aap moeten naast hangen als je begrijpt wat ik bedoel.

Gr Mark 8-)
 
Die paar cm zullen niet heel veel uitmaken... :)

Mijn R1100s staat ook hoger op zijn poten maar dat is om wat meer grondspeling te hebben en zo platter door de bochten te kunnen gaan

Weet niet hoe het met de grondspeling zit van een FZR maar het zal prima zijn om een KD mee te kunnen doen
 
Laatst bewerkt:
heel belangrijk item natuurlijk, als je een motor koopt :Y

zeker als het een motor is waarmee je begint te rijden :) hoppa, direct die knie aan de grond
 
Hallo mede-MF'ers,

Ik heb zojuist een Yamaha FZR600 gekocht die opgehoogt is d.m.v. tailrisers/dogbones.
Is hiermee nog enigzins een kneedown mogelijk? Aangezien me zwaartepunt hoger ligt.

Ik wil er dan ook niet als een aap moeten naast hangen als je begrijpt wat ik bedoel.

Gr Mark 8-)
Als je dat hier moet vragen zou ik er maar niet aan beginnen.
 
Ben er al aan begonnen, maar het is gewoon een kwestie van het verplaatsen op je zitje! Ik bedoel meer dat ik niet bijna met 2 sliders de grond raak (2 benen aan 1 kant?). Want mijn nieuw smiley sliders willen de grond zien op snelheid (geen schuurschijf of auto).
 
Ben er al aan begonnen, maar het is gewoon een kwestie van het verplaatsen op je zitje! Ik bedoel meer dat ik niet bijna met 2 sliders de grond raak (2 benen aan 1 kant?). Want mijn nieuw smiley sliders willen de grond zien op snelheid (geen schuurschijf of auto).
ja joh.. dan komt alles goed :')
 
Ben er al aan begonnen, maar het is gewoon een kwestie van het verplaatsen op je zitje! Ik bedoel meer dat ik niet bijna met 2 sliders de grond raak (2 benen aan 1 kant?). Want mijn nieuw smiley sliders willen de grond zien op snelheid (geen schuurschijf of auto).
?? Ik dacht dat ik veel bier heb gedronken, maar hier is de logica ver te zoeken??
 
Na teruglezen kan ik beter stoppen met bier drinken! Maar wou gewoon beetje zekerheid, niet dat ik eindelijk de grond raak ik er al naast lig.
 
Na teruglezen kan ik beter stoppen met bier drinken! Maar wou gewoon beetje zekerheid, niet dat ik eindelijk de grond raak ik er al naast lig.



Ach, troost je met de gedachte dat het vallen nooit zo erg kan zijn als het neerkomen.
 
Klopt ja, kwam je ook al tegen bij de FZR club! Jij ook bij hun voorjaarsmeeting neem ik aan?
 
no offence maar je hebt toch nog maar nèt je rijbewijs gehaald eind 2012 (25 kw als ik me niet vergis)? En nu al kneedowns willen maken? Zou je liever niet eerst leren motorrijden, een beetje ervaring opdoen?
 
Laatst bewerkt:
Nou en?Mij hebben ze dat op les geleerd dat het zeer belangrijk is om dat te kunnen :Y
Moest het eerst leren op een mountainbike :+
 
Laatst bewerkt:
Volgens die nieuwe regeling mag zelf 35kw als je al in de oude regeling zat, wie weet dat als het straxx weer mooi weer is een mooi bochtje aankomt en de verleiding niet te weerstaan is
 
Volgens die nieuwe regeling mag zelf 35kw als je al in de oude regeling zat, wie weet dat als het straxx weer mooi weer is een mooi bochtje aankomt en de verleiding niet te weerstaan is

weet je het zeker? Mss even goed je kentekenbewijs nakijken.

Volgens deze site is de originele FZR600 (net) boven de 70 kW, dus mag je hem niet terugtunen naar 35 kW volgens de nieuwe regeling. Het originele vermogen mag nl. niet meer dan het dubbele zijn van het teruggetunede vermogen.
In dat geval val je onder de oude regeling, t.w. 25 kW.

Maar afgezien daarvan; een kneedown is toch een middel, geen doel op zich?
 
Laatst bewerkt:
weet je het zeker? Mss even goed je kentekenbewijs nakijken.

Volgens deze site is de originele FZR600 (net) boven de 70 kW, dus mag je hem niet terugtunen naar 35 kW volgens de nieuwe regeling. Het originele vermogen mag nl. niet meer dan het dubbele zijn van het teruggetunede vermogen.
In dat geval val je onder de oude regeling, t.w. 25 kW.

Maar afgezien daarvan; een kneedown is toch een middel, geen doel op zich?
Je hebt gelijk hoor.. het is een middel om harder de bochten door te kunnen gaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan