Ik heb al een tijdje last van het feit dat mijn knippers te snel knipperen zodra de motor loopt, vooral als ik toeren maak. (Met de motor uit doen ze het goed.)
Ik heb er andere dan de originele knippers op zitten met een ander wattage, dus daar ligt het ongetwijfeld aan. Ik weet ook, met dank aan de zoek funktie, dat ik met weerstanden aan de slag moet. Ik ben echter geen held met formules en zo.
Nu rest mijn vraag: mijn knipperlichten voor zijn 12V, 23W(Ik wist niet eens dat die bestonden, maar de motor komt origineel uit duitsland en ik ben ook geen kenner.).
Mijn knipperlichten achter zijn 12V, 5W.
Hoe zit dat nu met die weerstand? Heeft die 23 watt voor effect op die 5 watt achter? Moet je de toe te voegen weerstand voor elk knipperlicht apart berekenen of gaat het per zijde van de motor en moet je die 2 verschillende wattages optellen of zo? Simpel gevraagd: Wat voor weerstand zet ik parallel aan die achterknipperlichtjes?
Achter zit zo'n lampje:
Weet iemand of die in meer dan 5 watt te verkrijgen zijn?
En nog een vraag: Als ik een regelbaar knipperrelais koop (Zo eentje die altijd de juiste knippersnelheid handhaaft), vervangt die dan de originele op de originele plaats? Want de originele zit in zo'n handig sleufje geplaats met 7 "stekker" ingangen, waar de originele dus mooi in past; De originele is een jiffy relais/knipperlicht relays/diode samen. Maar die los te kopen regelbare relais zijn natuurlijk alleen knipper relais, en die andere functies vallen dan weg, toch? Hoe los je zoiets op?
Ik rijd overigens een GSX-R 600 uit 98.
Sorry als de post een beetje knullig overkomt, maar ik ben helemaal geen techneut en heb dus geen kaas gegeten van jargon en juiste benamingen (En laat staan de materie zelf).
Alvast bedankt.
Ik heb er andere dan de originele knippers op zitten met een ander wattage, dus daar ligt het ongetwijfeld aan. Ik weet ook, met dank aan de zoek funktie, dat ik met weerstanden aan de slag moet. Ik ben echter geen held met formules en zo.
Nu rest mijn vraag: mijn knipperlichten voor zijn 12V, 23W(Ik wist niet eens dat die bestonden, maar de motor komt origineel uit duitsland en ik ben ook geen kenner.).
Mijn knipperlichten achter zijn 12V, 5W.
Hoe zit dat nu met die weerstand? Heeft die 23 watt voor effect op die 5 watt achter? Moet je de toe te voegen weerstand voor elk knipperlicht apart berekenen of gaat het per zijde van de motor en moet je die 2 verschillende wattages optellen of zo? Simpel gevraagd: Wat voor weerstand zet ik parallel aan die achterknipperlichtjes?
Achter zit zo'n lampje:
Weet iemand of die in meer dan 5 watt te verkrijgen zijn?
En nog een vraag: Als ik een regelbaar knipperrelais koop (Zo eentje die altijd de juiste knippersnelheid handhaaft), vervangt die dan de originele op de originele plaats? Want de originele zit in zo'n handig sleufje geplaats met 7 "stekker" ingangen, waar de originele dus mooi in past; De originele is een jiffy relais/knipperlicht relays/diode samen. Maar die los te kopen regelbare relais zijn natuurlijk alleen knipper relais, en die andere functies vallen dan weg, toch? Hoe los je zoiets op?
Ik rijd overigens een GSX-R 600 uit 98.
Sorry als de post een beetje knullig overkomt, maar ik ben helemaal geen techneut en heb dus geen kaas gegeten van jargon en juiste benamingen (En laat staan de materie zelf).
Alvast bedankt.