Koffie zelf maken onderweg: hoe pakken jullie dat aan?

Fietsie

Die hard MF'er
14 aug 2003
446
121
Ergens in de buurt van Joure
Ik ben een groot fan van een kop koffie zo nu en dan, en (helaas voor mijn naasten) geen groot fan van horecagelegenheden.
Stoppen doe ik dan ook onderweg het liefst op plekken met een bankje waar niemand is, gewoon lekker rust aan m'n hoofd.
Meestal sleep ik wel een kannetje koffie mee, maar echt heet.. en echt lekker blijft het toch niet.
Al langer speel ik dus met de gedachte, ook voor gebruik met de auto, om te zoeken naar een oplossing.

Nu kan je een brandertje, een fles water, een doosje koffie en een percolator meeslepen, zoals velen dat doen. Maar ik denk dat er vast mensen al een slimmere (niet elektrische) oplossing hebben gemaakt voor dit probleem. Alleen ik kan het niet vinden.

Op RevZilla (youtube) zag ik een rood geanodiseerd alu apparaat passeren, maar te snel om merk en type te achterhalen, en mijn google skills zijn blijkbaar ook onvoldoende.

https://i.ibb.co/hCcNCD2/koffie.jpg

Dus: hoe doen jullie dat, verse koffie zelf maken onderweg?
 
Laatst bewerkt:
Als je het niet elektrisch en niet via een brandertje wil doen dan wordt het toch lastig om kokend water te maken.

Bij kamperen maakte ik m'n koffie via een percolator (een mokapot van Bialetti), maar de laatste tijd maak ik m'n koffie via een french press van Stanley (ook thuis). Dit geeft een wat minder sterke koffie en is simpel te maken. Deze heb ik. Een andere optie, die ik zelf ook nog eens wil proberen, is via de Aeropress, maar bij beide opties heb je heet (net niet kokend) water nodig. Je kunt natuurlijk ook een filterhouder, filter en filterkoffie meenemen en daar een simpele bak koffie mee zetten, ook lekker!
 
Wij gaan vaak toch voor de brander met percolator bialetti. Klein flesje MSR gas, MSR Pocket Rocket erop en de percolator vast gevuld met koffie.
Water erbij, brander aan en lekker bakkie zetten.

-edit-
Plaatje van vorig jaar onderweg:
img_1485-jpeg.1850245
 
Laatst bewerkt:
Ah heerlijk, reacties waar ik wat mee kan. Mag ik hieruit opmaken dat 'de markt' nog geen percolator met ingebouwde gasbrander heeft geproduceerd? Dan moet ik de uitvinder in mijn kennissenkring toch eens gaan motiveren iets te tekenen...
 
Als je op 12v koffiezetapparaat googeld krijg je genoeg resultaten van draagbare koffie oplossingen, zoals deze. Het is aan jou om dan even reviews te lezen om te checken of het eindproduct wel naar wens is
 
Ah heerlijk, reacties waar ik wat mee kan. Mag ik hieruit opmaken dat 'de markt' nog geen percolator met ingebouwde gasbrander heeft geproduceerd? Dan moet ik de uitvinder in mijn kennissenkring toch eens gaan motiveren iets te tekenen...
Als je gaat kamperen ben je nogal kritisch op wat er mee genomen moet worden.
Dan is een brander die vast zit aan het koffiezetapparaat minder handig dan een brander die overal voor ingezet kan worden.
 
Op een ander forum word ik afgebrand omdat ik beweer dat ik met wat alcohol op, beter rij. Nota bene door iemand die bij zijn eerste sportieve rit van een dijk afreed.
Misschien moeten we overstappen op steroïden, dat is tegenwoordig wel sociaal correct.
 
Zo kun je het ook bekijken. maar ik sta nog steeds verbluft te kijken van de kwalitatief uitstekende koffie die een tankstationbediende kan leveren.
Zondag rijden we weg, nu al zin in een lekkere cappuccino!
 
Er is ook een apart koffie topic en kampeer topic, mocht je je afvragen hoeveel bladzijden lang men kan discussiëren over ' zwart goud en Jura ' versus oploskoffie. Branders idem...
 
Terug
Bovenaan Onderaan