Koopadvies 25/35KW

28 sep 2012
55
0
Den Haag
Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe 25/35KW motor.
In december mag ik op vol vermogen gaan rijden en ik zoek een motor waar ik dan gelijk mee kan verder rijden.


Hij moet wel aan enige voorkeuren voldoen;

- Momenteel op 25/35kw op kenteken
- Sport of Super Sport model (of een sportieve naked)
- Minimaal 600cc en boven het bouwjaar 2000
- Prijs tot ongeveer €4500,-

Mijn voorkeur gaat uit naar: R6, ZX6R, CBR600, GSXR600 e.d.

Ik heb het hele internet afgespeurd en motorzaken bezocht maar het is niet makkelijk om een geschikte motor te vinden. Vandaar dat ik het Forum raadpleeg.

Misschien heeft er iemand één te koop of heeft een goede tip!

Bij voorbaat dank,

Martijn
 
Waarom blijf je gewoon niet tot December op je huidige motor rijden?
 
Je wilt straks ''vol'' vermogen gaan rijden en daarom wil je nu een geknepen motor kopen,die je straks weer moet gaan omzetten?

uuuuhmmm....ik mis wat logica
 
mijn huidige motor is niet goed afgevoerd door de dealer.
daarvoor heb ik een erg hoge boete voor gekregen en wil daar dus geen risico meer mee nemen.

daarbij gebruik ik de motor voor woon/werk verkeer en heb ik dus wel een motor nodig.
ook door dit mooie weer wil ik gewoon rijden en dus zoek ik een begrensde motor die ik in december kan door rijden
 
Als de motor standaard meer dan 70kw is mag hij niet naar 35kw geknepen worden dus de motoren die jij noemt vallen volgens mij allemaal al af..
 
Maar bovenstaande op 25kw mag wel. Hij heeft het oude lichte rijbewijs. Dus alle voordelen van dat rijbewijs plus de voordelen van A2 rijbewijs.
 
De GSX-R600 was te krijgen op 25kW, zou alleen niet weten waarom je graag zo'n sportfiets met zo weinig vermogen zou willen rijden. Zou zelf gewoon een goedkope GS500 (of iets anders goedkoop wat begrensd is) kopen en je droomfiets pas in maart kopen als het weer beter word en er geen zout meer word gestrooid.

Een GS500 is misschien dan niet zo stoer maar het rijd vast leuker dan zo'n begrensde supersport. ;)
 
Even dat je het weet, er zijn motorzaken die bijvoorbeeld sport motoren aanbieden met een begrenzing van 35 KW. natuurlijk kan dat wel.... maar het mag niet en je verzekering gaat je opbellen na de aankoop, met de mededeling dat ze de motor niet kunnen verzekeren.

Mijn verzekering belde mij daarvoor ook op, maar ik wou hem toch op 25 kw begrenzen (rbw ook voor de nieuwe regeling gehaald) de verzekering dacht ook dat ze de 25kw begrenzing niet mochten accepteren vanwege de nieuwe 35kw regeling, ze dachten dat de regel: "niet meer dan het dubbele van de begrenzings- vermogen" ook voor 25kw regel gelde en de z750 van mij dus niet begrenst mocht worden op 25kw omdat hij meer dan 50KW standaard heeft. (die regel geld niet als je voor de 25kw regeling gaat)
Ze waren nogal in de war met wat nou de regels waren, dat moest ik het ze dus ook helemaal uitleggen hoe het nou zat.

Ik ben nu een maand eigenaar van een kawa Z750 2010 op 25 KW. de begrenzing koste mij 110 euro incl een nieuwe sleutel met chip (40 euro) en 25kw op kenteken. sommige motorzaken durfde 250 euro voor de begrenzing alleen te vragen. ik heb alle motorzaken in NoordHolland gemaild met de prijzen en de goedkoopste uitgekozen. dat raad ik je ook aan om te doen omdat te prijzen gigantisch verschillen.

Het kan soms een heel gedoe zijn met de nieuwe regelingen, ik ben met de vorige motor een supermoto ook een keer staande gehouden.
Toen mocht ik niet verder rijden omdat de motor 29 kw op het kenteken had en ik het 25kw rbw heb.
de agent wist me te vertellen dat de nieuwe regeling nog in moest gaan en dat ik dan alsnog niet op een motor van 35kw mag rijden.

Als je echt graag een 600cc sport wilt dan moet je op 25kw begrenzen.
 
Laatst bewerkt:
Ff doorsparen en een honda cbr 500 r kopen ik rij hier zelf ook op, prima fiets en lekker licht in de bochten en nog supersnel ook voor een 35 kw!
 
Terug
Bovenaan Onderaan