Koppeling ratelt enorm ninja zx6r 1998

25 mrt 2024
13
4
Dit is voor een Kawasaki Ninja Zx6r uit 98. Met 80000 kilometer.
Er kwam altijd een ratelend geluid uit het gebied waar de koppeling draait, vooral bij 5-6k tpm. Het stopt vrijwel onmiddellijk als ik de koppeling intrek.
Maar toen ik op de snelweg reed, werd het geluid ineens heel erg en verloor ik behoorlijk wat vermogen. Hij doet het nog steeds maar nu klinkt het als een dieseltractor als ik hem start.

Video




het zijn niet de platen zelf, want die maken ook geluid als ze verwijderd zijn. Zouden het de dempingsveren of het lager kunnen zijn?
 
Het lampje is bij Kawa oliedruk, geen volume. Je hebt te weinig druk gehad en vermogensverlies, daar kunnen motorblokken niet lang tegen. Olie aftappen en bekijken wat daarin zit, filter eraf en openmaken, ook kijken wat je tegenkomt

Daarna evt koppelingskorf eraf en kijken of je de oliepomp daar achter ziet. Die zou wel eens gaar kunnen zijn.

Binnenste korf is waar de koppelingsplaten omheen zitten. die is ingeslagen door de tanden die aan de stalen tussenplaten zitten, dan komt je koppeling niet soepel vrij.
 
Die guts olie die op 5 seconden uit je ingaande as komt ziet er een tikje zilverachtig uit

1711396386576.png
 
Het lampje is bij Kawa oliedruk, geen volume. Je hebt te weinig druk gehad en vermogensverlies, daar kunnen motorblokken niet lang tegen. Olie aftappen en bekijken wat daarin zit, filter eraf en openmaken, ook kijken wat je tegenkomt

Daarna evt koppelingskorf eraf en kijken of je de oliepomp daar achter ziet. Die zou wel eens gaar kunnen zijn.

Binnenste korf is waar de koppelingsplaten omheen zitten. die is ingeslagen door de tanden die aan de stalen tussenplaten zitten, dan komt je koppeling niet soepel vrij.
Oke zal ik doen. Dat is wel goed om te weten van druk / volume ik dacht dat het volume was.
Die guts olie die op 5 seconden uit je ingaande as komt ziet er een tikje zilverachtig uit

Bekijk bijlage 1988248
 

Bijlagen

  • 3A0D6026-F57A-4D99-BF62-5D795D3B192B.jpeg
    3A0D6026-F57A-4D99-BF62-5D795D3B192B.jpeg
    228 KB · Weergaven: 0
  • ED5893CF-80D3-4DBC-A303-20988534DEF1.jpeg
    ED5893CF-80D3-4DBC-A303-20988534DEF1.jpeg
    788,7 KB · Weergaven: 0
Het lampje is bij Kawa oliedruk, geen volume. Je hebt te weinig druk gehad en vermogensverlies, daar kunnen motorblokken niet lang tegen. Olie aftappen en bekijken wat daarin zit, filter eraf en openmaken, ook kijken wat je tegenkomt

Daarna evt koppelingskorf eraf en kijken of je de oliepomp daar achter ziet. Die zou wel eens gaar kunnen zijn.

Binnenste korf is waar de koppelingsplaten omheen zitten. die is ingeslagen door de tanden die aan de stalen tussenplaten zitten, dan komt je koppeling niet soepel vrij.
Oke dat is wel goed om te weten ik dacht idd dat het om volume ging. Dus toen het geratel heel erg werd en het vermogen viel, verloor hij dus ook zijn olie druk. Dus dan ligt het wss niet aan de koppeling maar iets dieper in het blok? Ik zou een hele nieuwe carter kunnen kopen voor maar 80eu zou dat een goed idee zijn?
 
Losse carters zou ik niet kopen, dat lost je probleem niet op. Je eigen carters zijn wrs nog prima, het gaat om de draaiende delen en de lagering daarvan.

Hoe goed kun je sleutelen en hoe snel moet/wil je weer rijden?
 
Losse carters zou ik niet kopen, dat lost je probleem niet op. Je eigen carters zijn wrs nog prima, het gaat om de draaiende delen en de lagering daarvan.

Hoe goed kun je sleutelen en hoe snel moet/wil je weer rijden?
Ik wil heel graag zsm weer rijden maar het zijn geen losse carters alles zit er nog in

Kawasaki ZX 6 R 1998-1999 (NINJA ZX-6R ZX600G-H) Carterdelen | Baboon Motorcycle Parts

Ik ben oke in sleutelen ik heb aardig wat ervaring met scooter motorblokken. Maar nog niet zo zeer met motoren
 
Ik wil heel graag zsm weer rijden maar het zijn geen losse carters alles zit er nog in

Kawasaki ZX 6 R 1998-1999 (NINJA ZX-6R ZX600G-H) Carterdelen | Baboon Motorcycle Parts

Ik ben oke in sleutelen ik heb aardig wat ervaring met scooter motorblokken. Maar nog niet zo zeer met motoren
Zoek dan een compleet en goed blok. de nokkenassen draaien in het aluminium van de cilinderkop en gaan niet zo heel lekker zonder oliedruk. Zuigers en cilinders houden te weinig olie ook maar ff vol
 
Nouja, denk niet alleen je koppeling is, maar klinkt alsof je blok in de soep is gelopen…drijstanglagers en de ‘kleppentrein’…valt mij mee dat de startmotor de krukas rond krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan