Koppeling shovelhead '82

Kas

MF'er
23 okt 2005
72
0
Hallo allemaal,
Recent ongezien een import FXWG shovelhead uit 1982 gekocht. Daar was de prijs ook naar. Op 1 punt na is hij keuringsklaar voor de RDW. Hij loopt geweldig, maar ik durf niet te schakelen omdat wanneer de motor uitstaat en ik hem in een versnelling zet hij niet te ontkoppelen valt. Hoort dit? Ontkoppeld hij wel als de motor draait? Het is een vierbak en ik heb de kabel zover al afgesteld dat hij niet verder kan.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Kas
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Gewoon starten- gas geven- koppeling inknijpen en in z`n 1 trappen!

Wel zorgen dat je de ruimte hebt natuurlijk,voor het geval hij nog wat naar voren hobbelt.

Koppeling niet afstellen met de kabel(tis geen Kreidler)maar met de middelste bout op de drukplaat van de koppeling.
Doe je het met de kabel komt de hevel schuin op het druklager te staan en gaat kapot.

grt 8-)
 
Habsu, bedankt voor je reactie.
Als ik hem in zijn 1 trap schiet hij, denk ik, onder mijn reet vandaan. Koppeling komt totaal niet vrij bij hendel inknijpen. Misschien heeft hij wel maanden stil gestaan. Gelezen op Google dat de koppelingsplaten vuil en krom kunnen zijn en ook inderdaad het afstellen via de middelste bout op de drukplaat. Kwam allerlei setjes tegen om de koppeling van de 4speed te upgraden. Ik ga eerst schoonmaken en afstellen.
Gr. Kas
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Gewoon starten- gas geven- koppeling inknijpen en in z`n 1 trappen!

Wel zorgen dat je de ruimte hebt natuurlijk,voor het geval hij nog wat naar voren hobbelt.

Koppeling niet afstellen met de kabel(tis geen Kreidler)maar met de middelste bout op de drukplaat van de koppeling.
Doe je het met de kabel komt de hevel schuin op het druklager te staan en gaat kapot.

grt 8-)


??
Middelste boutje is alleen om het druklager zijn speling te geven.
Afstellen via de kabel op het frame achter de solenoid.Zorgen dat de kopp.hendel voldoende slag maakt.Daarna druklager stellen via middelste bout.Zorgen dat henel aan stuur omgeveer 1,5 mm heeft.Aangrijpen stellen middels drie moeren op drukgroep.
 
Koppelingsplaten zaten aan elkaar vast geplakt door het lange stilstaan. Na losbikken en schoonmaken, werkt het weer perfect!
 
Terug
Bovenaan Onderaan