Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, want met een kapotte koppelingshendel (of gebroken koppelingskabel) zal je instant sterven...
Echt? Ik dacht alleen aan situaties zoals dat je op een aanstormende trein of vrachtwagen staat te wachten en m alvast in zn 1 trapt...
En als het een remhendel was, zou je het dan ook doen?Dan slaat 'ie gewoon af.
Het is heel gemakkelijk om altijd maar te roepen, veiligheid, veiligheid, etc.
Het terugbuigen van een koppelingshendel is echt niet super gevaarlijk.
Ik heb dat echt wel een keer of 6 gedaan in mijn jonge jaren. Niet heetstoken.Als ik de collegas moet geloven kan het gewoon hoor, dat terugbuigen
Vroeger had je een andere soort aluminium en veel meer hIk heb dat echt wel een keer of 6 gedaan in mijn jonge jaren. Niet heetstoken.
Het was gewoon alu gietwerk, maar er zullen best verschillen zijn. Ik heb de hendels van een Honda SLR 650 zelfs meerdere malen recht getikt met een kunststof hamer op een plank. Als je gaat buigen met een pijp ofzo breekt de boel inderdaad af. Zo is die algemene mening waarschijnlijk ook gevormd.Vroeger had je een andere soort aluminium en veel meer h
andels van ijzer
Ik heb niet het idee dat ik aan het smeden ben met die plastic hamer en houten plank. Er ontstonden ook geen afdrukken in het alu. Het is gewoon een door mij bedachte manier om de hendel heel te houden, door steeds op een ander plekje te slaan zodat de buiging mooi verdeeld wordt.Ik denk dat het metaal van het tikken met een hamer sterker word.
Dat doet een smid ook. De moleculen in elkaar slaan.
Kijk maar eens een filmpje van iemand die ouderwetse zwaarden of samurai smeed.
Verschillende lagen staal worden verhit en in elkaar gerost.
Het begint met veel materiaal en word steeds kleiner in elkaar genept spul.
Loeisterk, en bijna onverwoestbaar toen men over ging op legeringen.