korter draaien supersport

jonathan82

Rookie
12 apr 2015
20
0
menen
hallo iedereen ,

ik heb 2 weken geleden een aprilia sl1000 falco gekocht , dit is mijn eerste supersport, ik heb altijd met een yamaha virago gereden, dus een groot verschil van motor

de aprila is een 2-cilinder dus bikt redelijk veel in te hoge toeren of als ik traag wil rijden
ik ben altijd geneigd in bochten of ronde punten om te remmen of te weinig gas te geven of te kort met stuur te draaien

hebben jullie tips om perfect of toch zeer goed te draaien met deze motor?


alvast bedankt

grts
 
hallo iedereen,

aan degene die tips gegeven hebben bedankt !!

voor de andere wil ik iets verduidelijken na wat ik vandaag heb gehoord in de aprilia garage, ik heb dus nieuwe banden gaan leggen voor en achter.
maar .........

ik heb dus alles nagevraagd van de papieren en de technische dingen , ik heb dit nu gedaan na de verhalen ik hier heb gehoord .

1. die 156 pk kan niet kloppen, waarom ? hij kan max 143 pk hebben , ik heb dat dyno document meegenomen en het klopt dat de pieken tot 156 pk gaan maar dat kan je op de baan nooit behalen heeft de technieker gezegd .

2. bouwjaar , de aprilia is ingevoerd geweest vanuit italie in 2009 , daarom dat ik zei dat de motor uit 2009 is , het origineel gelijksvormigheids attest is nu opgevraagd en via chasisnummer heeft de garage alles kunnen terugvinden,
de motor is dus van 2005 en heeft 2 vorige eigenaren gehad.

dus is voor mij veel duidelijkheid gekomen,
 
er liggen nu volgende banden op , en ik voel zeker al beter grip ,
achterwiel : bridgestone R10 R evo type 2
vooraan : pirelli scorpion trail 2

dit waren de aanraders van de garage .
en nu maar veel oefenen zodat ik de motor beetje onder de knie krijg
hij is ook afgesteld nu , en de kleppen zijn bijgeregeld
 
hallo iedereen,

aan degene die tips gegeven hebben bedankt !!

voor de andere wil ik iets verduidelijken na wat ik vandaag heb gehoord in de aprilia garage, ik heb dus nieuwe banden gaan leggen voor en achter.
maar .........

ik heb dus alles nagevraagd van de papieren en de technische dingen , ik heb dit nu gedaan na de verhalen ik hier heb gehoord .

1. die 156 pk kan niet kloppen, waarom ? hij kan max 143 pk hebben , ik heb dat dyno document meegenomen en het klopt dat de pieken tot 156 pk gaan maar dat kan je op de baan nooit behalen heeft de technieker gezegd .

2. bouwjaar , de aprilia is ingevoerd geweest vanuit italie in 2009 , daarom dat ik zei dat de motor uit 2009 is , het origineel gelijksvormigheids attest is nu opgevraagd en via chasisnummer heeft de garage alles kunnen terugvinden,
de motor is dus van 2005 en heeft 2 vorige eigenaren gehad.

dus is voor mij veel duidelijkheid gekomen,

Deze motor is geleverd met een teruggetuned RSV Mille blok, die hebben standaard 130pk, de Falco heeft er 118 aan boord.
Of het blok is gigantisch bewerkt dat hij 143pk heeft, of de testbank is een beetje heel erg optimistisch geweest.

er liggen nu volgende banden op , en ik voel zeker al beter grip ,
achterwiel : bridgestone R10 R evo type 2
vooraan : pirelli scorpion trail 2

dit waren de aanraders van de garage .
en nu maar veel oefenen zodat ik de motor beetje onder de knie krijg
hij is ook afgesteld nu , en de kleppen zijn bijgeregeld

Tijd om de voorband ook maar te gaan vervangen dus, nu heb je een allroad band voorop, en achterop een dikke sportband _O-
'aangeraden door de garage', wat een grappenmakers.
 
er liggen nu volgende banden op , en ik voel zeker al beter grip ,
achterwiel : bridgestone R10 R evo type 2
vooraan : pirelli scorpion trail 2

dit waren de aanraders van de garage .

Is dit een grap?? Kan toch niet serieus zijn dat dat de aanranders zijn van de garage? En waarom de r10, die is toch meer circuit dan straat? S20 evo is toch veel beter geschikt?
 
:^

WTF... Rare "garage" die die combinatie aanraadt... :X
:^

De R10 is een street legal race band : BATTLAX RACING R10 | Products | Motorcycle Tires | Bridgestone Corporation. Niet ontwikkeld voor levensduur, grip bij koude banden en/of nat wegdek. Niet echt de eerste band waar je aan denkt bij een Falco of iemand met de ervaring en ambitie van TS. Ook niet de tweede trouwens. Of derde.....

De Scorpion Trail is een allroad band met prima toer-eigenschappen: SCORPION™ TRAIL | Motorcycle Tires | Pirelli Ook niet een band die je bovenaan het lijstje voor de Falco zet.

Voor een Falco denk je imho toch eerder aan een setje T30 of Angel GT.
 
Laatst bewerkt:
er liggen nu volgende banden op , en ik voel zeker al beter grip ,
achterwiel : bridgestone R10 R evo type 2
vooraan : pirelli scorpion trail 2

dit waren de aanraders van de garage .
en nu maar veel oefenen zodat ik de motor beetje onder de knie krijg
hij is ook afgesteld nu , en de kleppen zijn bijgeregeld

Ik ben geen expert, maar heb altijd begrepen dat het beter is om voor- en achter niet verschillende merken/typen van banden toe te passen.

Merk je trouwens wel verschil nu?
 
er liggen nu volgende banden op , en ik voel zeker al beter grip ,
achterwiel : bridgestone R10 R evo type 2

vooraan : pirelli scorpion trail 2

dit waren de aanraders van de garage .
en nu maar veel oefenen zodat ik de motor beetje onder de knie krijg
hij is ook afgesteld nu , en de kleppen zijn bijgeregeld

Tot je in een regenbui terecht komt :X
 
Ik ben geen expert, maar heb altijd begrepen dat het beter is om voor- en achter niet verschillende merken/typen van banden toe te passen.

Merk je trouwens wel verschil nu?

Ooit iets gelezen dat de compound en bolling van de band op elkaar afgestemd zou zijn.
Je wilt natuurlijk liever dat je achterband eerder gaat schuiven dan je voorband.
 
Beste Jonathan,

Blijkbaar straal je zoveel onkunde of naiviteit uit dat je genaaid word waar je bij staat.

Doe jezelf en je portemonee aarom een lol. Als je weer een motor, iets voor je motor gaat kopen of iets laat repareren aan je motor neem iemand mee die er echt verstand van heeft. Het zou niet nodig moeten zijn bij een goede motorzaak.

Die banden had de garage nog liggen zeker. Ik zou direct terug gaan en eisen dat er een ander setje ondergaat. Bijvoorbeeld een pilot road 2 set of een road smart 2 set. Dit zijn sportieve weg banden die in alle omstandigheden goed presteren.

Wellicht is het zelfs verstandig om je motor eerst door Erik van Lent te laten keuren voordat je er nog meer geld in stopt.
 
Beste Jonathan,

Blijkbaar straal je zoveel onkunde of naiviteit uit dat je genaaid word waar je bij staat.

Doe jezelf en je portemonee aarom een lol. Als je weer een motor, iets voor je motor gaat kopen of iets laat repareren aan je motor neem iemand mee die er echt verstand van heeft. Het zou niet nodig moeten zijn bij een goede motorzaak.

Die banden had de garage nog liggen zeker. Ik zou direct terug gaan en eisen dat er een ander setje ondergaat. Bijvoorbeeld een pilot road 2 set of een road smart 2 set. Dit zijn sportieve weg banden die in alle omstandigheden goed presteren.

Wellicht is het zelfs verstandig om je motor eerst door Erik van Lent te laten keuren voordat je er nog meer geld in stopt.

kwakzalver :+
 
Beste Jonathan,

Blijkbaar straal je zoveel onkunde of naiviteit uit dat je genaaid word waar je bij staat.

Doe jezelf en je portemonee aarom een lol. Als je weer een motor, iets voor je motor gaat kopen of iets laat repareren aan je motor neem iemand mee die er echt verstand van heeft. Het zou niet nodig moeten zijn bij een goede motorzaak.

Die banden had de garage nog liggen zeker. Ik zou direct terug gaan en eisen dat er een ander setje ondergaat. Bijvoorbeeld een pilot road 2 set of een road smart 2 set. Dit zijn sportieve weg banden die in alle omstandigheden goed presteren.

Wellicht is het zelfs verstandig om je motor eerst door Erik van Lent te laten keuren voordat je er nog meer geld in stopt.

hij had ze inderdaad liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan