Beste leden,
Vrijdag plaatste ik hier al een topic met een probleem met mijn motor (Suzuki GS500 uit '93) Inmiddels is het probleem achterhaald door een motor garage en heb ik een kostenindicatie ontvangen.
Ik zou graag van jullie willen weten of deze kosten een beetje reeel zijn en of ze ook absoluut nodig zijn.
Het probleem was dat er vocht in mijn benzinetank en carb zit. Daardoor liep de motor niet (meer). Er zat roestwater in de carb en in de tank. Voordat ik de motor kreeg heeft hij lange tijd buiten gestaan. Er is wel op gereden. Toen ik hem kreeg heeft hij eerst 4 maanden in een verwarmde garage stil gestaan. Daarnaast ontdekte de garage nog een aantal andere problemen die volgens hun vervangen/gerepareerd moeten worden.
De kosten zijn als volgt, incl materiaal/onderdelen:
- De carb volledig schoonmaken, en de brandstof tank volledig schoonmaken en 'coaten' van binnen om herhaling en roest te voorkomen €320
- Beide wielen zaten scheuren in het rubber, achter meer dan voor. Door droogte. Moest ook absoluut vervangen worden volgens hem kan hier niet mee gewacht worden €250
- Er zat wat roest in de vering in de voorvork. Dit omdat er vocht in was gelopen. Dit kwam weer omdat die rubberen ringen die dat deel beschermen en afsluiten van de buitenwereld redelijk verrot waren. Deze ringen moeten dus ook vervangen worden. €180
Ik heb zelf 0 verstand van motoren en ben beginnend rijder. Ik vraag me af of het uberhaupt de moeite waard is om de reparaties te laten uitvoeren. En of een beetje handig individueel misschien dit zelf wel kan uitvoeren?
Alvast bedankt voor de reacties.
Vrijdag plaatste ik hier al een topic met een probleem met mijn motor (Suzuki GS500 uit '93) Inmiddels is het probleem achterhaald door een motor garage en heb ik een kostenindicatie ontvangen.
Ik zou graag van jullie willen weten of deze kosten een beetje reeel zijn en of ze ook absoluut nodig zijn.
Het probleem was dat er vocht in mijn benzinetank en carb zit. Daardoor liep de motor niet (meer). Er zat roestwater in de carb en in de tank. Voordat ik de motor kreeg heeft hij lange tijd buiten gestaan. Er is wel op gereden. Toen ik hem kreeg heeft hij eerst 4 maanden in een verwarmde garage stil gestaan. Daarnaast ontdekte de garage nog een aantal andere problemen die volgens hun vervangen/gerepareerd moeten worden.
De kosten zijn als volgt, incl materiaal/onderdelen:
- De carb volledig schoonmaken, en de brandstof tank volledig schoonmaken en 'coaten' van binnen om herhaling en roest te voorkomen €320
- Beide wielen zaten scheuren in het rubber, achter meer dan voor. Door droogte. Moest ook absoluut vervangen worden volgens hem kan hier niet mee gewacht worden €250
- Er zat wat roest in de vering in de voorvork. Dit omdat er vocht in was gelopen. Dit kwam weer omdat die rubberen ringen die dat deel beschermen en afsluiten van de buitenwereld redelijk verrot waren. Deze ringen moeten dus ook vervangen worden. €180
Ik heb zelf 0 verstand van motoren en ben beginnend rijder. Ik vraag me af of het uberhaupt de moeite waard is om de reparaties te laten uitvoeren. En of een beetje handig individueel misschien dit zelf wel kan uitvoeren?
Alvast bedankt voor de reacties.