Krober Pitsch toerenteller

CB750F1Dennis

Die hard MF'er
10 jun 2009
259
0
Ik heb een Krober toerenteller liggen, mijn vraag is hoe ik kan zien om welk type het gaat?

Nu ben ik erachter gekomen dat er heel wat types zijn:

LA16, LA26, LZ13, LZ23, LZ051, LZ153, RN21, RN22, WU21.

Ik kan nergens een van deze type indicaties vinden op de teller..
Ik zie op sommige plaatjes op het internet dat er in het metalen vakje onder het merkje op de tellerplaat iets staat ingeslagen/ ge-etst alleen is dit vakje bij die van mij helemaal blank.

En wie weet of heeft er een handleiding van?

Wie helpt?
 
Laatst bewerkt:
bij mijn kroeber staat het op dat venstertje onder de merknaam.
er Zijn verschillende types , voor verschillende motorconfiguraties, dus dat wordt puzzelen als je er helemaal geen gegevens bij hebt wordt het wel puzzelen.

mijnheer pitsch is overigens nog steeds in business, dus je kunt het ook aan hem vragen
http://www.classic-motorrad.de/winni_2002/Kroeber/wolfgang_kroeber.htm

Dat dacht ik al, apart dat er niets op mijn tellerplaat staat.. Zijn er geen andere manieren om hier achter te komen?

Ik zal hem eens gaan mailen, bedankt voor je reactie!
 
Ik heb een Krober toerenteller liggen, mijn vraag is hoe ik kan zien om welk type het gaat?

Nu ben ik erachter gekomen dat er heel wat types zijn:

LA16, LA26, LZ13, LZ23, LZ051, LZ153, RN21, RN22, WU21.

Ik kan nergens een van deze type indicaties vinden op de teller..
Ik zie op sommige plaatjes op het internet dat er in het metalen vakje onder het merkje op de tellerplaat iets staat ingeslagen/ ge-etst alleen is dit vakje bij die van mij helemaal blank.

En wie weet of heeft er een handleiding van?

Wie helpt?

Het hoort in het "metalen" vakje te staan en heeft er ook gestaan.
Ik heb er ook waar het niet of slecht te lezen is, soms als je het glas er af schroeft en je dan van een bepaalde hoek/licht inval op het vakje kijkt kan je het toch nog lezen.



The Pitsch Krober fitment guide.

rev-counter LA 16 proper only:
- to the fittings of magneto ignition " Pitsch " (" Kröber ") type MC
- to the fittings " CDI " which produce a spark for every rotation of the crankshaft

rev-counter LA 26 proper for instance for:
- engine which produce two sparks for every rotation of the crankshaft
- the fittings " Hitachi "; the fittings for Yamaha RD and TZ PV; the engine with electronic ignition
- the engine Suzuki RGB.

rev-counter LZ 13 universal rev-counter. It is usable:
- on engine with fittings of battery lighting that they produce a spark every turn of the crankshaft, and that they work to 6 Volts and 12 Volts.
- on engine with magnetic lightings to 2 poles or to 4 poles, that go with the number of the turns of the crankshaft and the contact breaker of which it interrupts the circuit to every turn of the crankshaft.
- on competition engine with fittings of ignition BC of every type, if the plant produces a spark for every turn of the crankshaft.

rev-counter LZ 23 universal rev-counter. It is usable:
- on engine with fittings of battery ignition that they produce two sparks every turn of the crankshaft, and that they work to 6 Volts and 12 Volts.
- on engine with ignition Pitsch (Kröber) of any type, to battery or to magneto: it is enough that the system produces two sparks every turn of the crankshaft.

rev-counter LZ 051 universal rev-counter. It is usable:
- on engine with fittings of battery ignition that they produce a spark every two turns of the crankshaft, and that they work to 6 Volts and 12 Volts.
- on engine with magnetic ignition to 2 poles, that go with mean turn of the crankshaft and whose contact breaker interrupts the circuit one or twice for every turn of the crankshaft.
- on engine with fittings of battery ignition or to magneto, if the plant produces a spark for every two turns of the camshafts.

rev-counter LZ 153 universal rev-counter. It is usable:
on engine with fittings of battery ignition that they produce three sparks every turn of the crankshaft, and that they work to 6 Volts and 12 Volts.

rev-counter RN 21 proper only:
- to the fittings FEMSA ignition which produce a spark for every rotation of the crankshaft

rev-counter RN 22 proper only:
- to the fittings HPI ignition which produce a spark for every rotation of the crankshaft

rev-counter WU 21 proper only:
- to the fittings MOTOPLAT ignition which produce a spark for every rotation of the crankshaft
 
Staat rechtsonder , althans bij onze Pitsch LZ13

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de duidelijke foto. Ik heb het glas eraf geschroeft om te kijken of de typeaanduiding te vinden is, echt niks te bekennen.. bij mij gewoon een leeg blank rechthoekje..
full

Wat nu?
 
Ook nog wat informatie op:
Krober/Pitsch LZ13
Laatste aktie van mij
Carmo electronics er naar laten kijken,zij kwamen er ook niet uit
Ze konden hem niet goed testen omdat ze geen proef opstelling hadden met kontakt puntje's
Ze waren wel erg vriendelijk,en hebben me ook gematst met de onderzoek kosten
Ik ga dus echt niet terug naar kontakt puntjes.
De Dyna electronische ontstekijng werkt perfect
Dus nu wacht een ongebruikte Krober op een oplossing,
misschien kan me dit topic verder helpen?
full
 
Ook nog wat informatie op:
Krober/Pitsch LZ13
Laatste aktie van mij
Carmo electronics er naar laten kijken,zij kwamen er ook niet uit
Ze konden hem niet goed testen omdat ze geen proef opstelling hadden met kontakt puntje's
Ze waren wel erg vriendelijk,en hebben me ook gematst met de onderzoek kosten
Ik ga dus echt niet terug naar kontakt puntjes.
De Dyna electronische ontstekijng werkt perfect
Dus nu wacht een ongebruikte Krober op een oplossing,
misschien kan me dit topic verder helpen?
[afbeelding]


Hoi Jan,

Ik ken iemand die stuurt de kapotte toerentellers gewoon naar meneer Pitsch om te laten repareren.
Ik zal het adres opvragen.

gr.René
 
tenzij je een CDI hebt , is er geen verschil in werking tussen eeen toerenteller voor contactpunt gebruik, en een toerenteller voor electronische ontsteking

ik heb zelf een LA 16 op een enfield zitten ( die gewoon contactpunten heeft. )
kwestie van gewoon aansluiten en kijken wat hij doet
er zitten aan de achterkant een paar losse weerstanden , die bepalen het bereik.
een beetje electronica hobbyist kan daar andere in solderen.

anders gewoon opsturen naar pitsch,
nieuwe toerentellers zijn bij Pitsch overigens ook goedkoper als wat er op ebay voor tweede handse wordt betaald.
als je het vraagt zet hij er zelfs een krober wijzerplaat op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan