Even een vraag/probleem waar ik mee zit.
Vandaag heb ik mijn banden laten wisselen en tijdens het uitbalanceren was heel duidelijk te zien dat de schijven (voorzijde) krom waren. Ik had er vóór het wisselen van de band nog geen last van gehad, dus het voorwiel is er gewoon weer in gegaan. Toen blijk echter dat de remdruk telkens wegviel. Daar had ik vóór het banden wisselen ook geen last van. Als ik ga pompen komt de remdruk terug en als het wiel dan daarna zonder te remmen weer rondgedraaid heeft is de druk weer weg. Vermoedelijk omdat door de kromme schijven de remzuigers uit elkaar gedrukt worden. Er is toen gebeld met Groenewold motoren in Delft en die gaf direct aan dat het aan de kromme schijven ligt.
Ik heb vervolgens Nimag gebeld en ben bij Hans van Wijk langsgeweest. Die willen op voorhand, uiteraard, niets weten van een eventuele garantieclaim (er zit nog fabrieksgarantie op) en leggen meteen de schuld neer bij een eventueel vergeten schijfslot of andere -eigen schuld- oorzaak. Hans van Wijk geeft aan dat hij ze kan laten richten, maar alle kosten zijn voor mij zelf.
Daarna belde ik zelf nog even met Groenewold om te vragen of het een bij hen bekend probleem was, omdat hij direct met de kromme schijven als oorzaak kwam. Dat was het voor hem niet, maar hij was er vrijwel zeker van dat tijdens het wisselen van de band, de schijven zijn verbogen door het bandenwisselapparaat. Het is anders nooit mogelijk dat ik er vóór het wisselen geen last van had.
Voordat ik degene die de banden heeft gewisseld hierover benader, wil ik graag weten of iemand dit al eens heeft meegemaakt.
Vandaag heb ik mijn banden laten wisselen en tijdens het uitbalanceren was heel duidelijk te zien dat de schijven (voorzijde) krom waren. Ik had er vóór het wisselen van de band nog geen last van gehad, dus het voorwiel is er gewoon weer in gegaan. Toen blijk echter dat de remdruk telkens wegviel. Daar had ik vóór het banden wisselen ook geen last van. Als ik ga pompen komt de remdruk terug en als het wiel dan daarna zonder te remmen weer rondgedraaid heeft is de druk weer weg. Vermoedelijk omdat door de kromme schijven de remzuigers uit elkaar gedrukt worden. Er is toen gebeld met Groenewold motoren in Delft en die gaf direct aan dat het aan de kromme schijven ligt.
Ik heb vervolgens Nimag gebeld en ben bij Hans van Wijk langsgeweest. Die willen op voorhand, uiteraard, niets weten van een eventuele garantieclaim (er zit nog fabrieksgarantie op) en leggen meteen de schuld neer bij een eventueel vergeten schijfslot of andere -eigen schuld- oorzaak. Hans van Wijk geeft aan dat hij ze kan laten richten, maar alle kosten zijn voor mij zelf.
Daarna belde ik zelf nog even met Groenewold om te vragen of het een bij hen bekend probleem was, omdat hij direct met de kromme schijven als oorzaak kwam. Dat was het voor hem niet, maar hij was er vrijwel zeker van dat tijdens het wisselen van de band, de schijven zijn verbogen door het bandenwisselapparaat. Het is anders nooit mogelijk dat ik er vóór het wisselen geen last van had.
Voordat ik degene die de banden heeft gewisseld hierover benader, wil ik graag weten of iemand dit al eens heeft meegemaakt.