Kruiskop versus platte schroeven

Vinn

Die hard MF'er
9 mei 2015
477
0
Velserbroek
Waarom is hier überhaupt een keuze voor?

Ik heb vaak dat ik kruiskopschroeven snel doordraai en dus moet uitboren.
 
Tja, jij blijft ook elke keer terugkomen met de meest zinloze en vreemde vragen en stellingen zonder enige vorm van zelflerendvermogen.

Niet met me eens? Lees eens rustig, zonder adrenaline en zonder je op je pikkie gestampt te voelen, dit zelfde topic door.
Je wordt er meerdere keren op gewezen dat de "kruiskopschroeven" stuk gaan omdat het JIS schroeven zijn en jij zeer vermoedelijk een PH of PZ schroeverdraaier gebruikt. Maar dan nog komt het volgens jou door de weersomstandigheden _O- stond de wind verkeerd toen je bezig was? _O-

Nee hoor, is me nu duidelijk en ligt inderdaad aan mij (juiste gereedschap)

Werd me later pas goed uitgelegd vandaar.
 
Waarom als iedereen die platte zo kut is zie je ze nog?

Of is het zo dat de platte er eerder waren en later pas de kruiskoppen kwamen?

Op mn carburateur zaten kruiskop schroeven en die draaide heel erg makkelijk dol komt denk ook door de weersomstandigheden.


Als jij de boel dol draait gebruik je geen passend gereedschap.
 

Met deze informatie is TS wel even zoet.
Als hij goed kan lezen dan vindt hij hier óók antwoord op zijn vraag:

"Of is het zo dat de platte er eerder waren en later pas de kruiskoppen kwamen?"

The slot screw drive has a single slot in the fastener head and is driven by a "common blade" or flat-bladed screwdriver. It was the first type of screw drive to be developed, and for centuries it was the simplest and cheapest to make.
 
Nee ik denk meer dat het aan de kwaliteit van de schroeven ligt.

Door dit soort opmerkingen.... jij denkt.... raken mensen vanzelf verveeld om jou te helpen.

Zelfde met je opmerking over het wel of niet op een 600cc fiets gaan leren circuit rijden.

"Ja, ik rijd al 2.5 jaar op een R1. Kan ik wel op een 1000 leren."

Je hebt vaak geen idee waar je over praat (constateer ik uit je posts en topics die je aanmaakt), maar brengt het wel eigenwijs alsof je een ervaren rot (zoals Zot) bent.

Misschien moet je jouw realiseren dat je zo groen bent als wat. Op die manier presenteer je jezelf niet als een eigenwijze koter van 22 die denkt dat die Rossi is omdat die op een R1 op de snelweg hard rechtdoor ken of een technicus die het eigenlijk allemaal wel weet (of toch niet, want je komt steeds weer met van de beginnersvragen).

Beginnersvragen is niets mis mee. Eigenwijs gedoe wel. Vraag dan niets als je het zelf beter denkt te weten.

Gewoon een tip van mij! Neem het niet als een aanval maar als positieve kritiek waar je enkel jezelf mee ten goede kan komen. Helemaal gratis!
 
Laatst bewerkt:
Door dit soort opmerkingen.... jij denkt.... raken mensen vanzelf verveeld om jou te helpen.

Zelfde met je opmerking over het wel of niet op een 600cc fiets gaan leren circuit rijden.

"Ja, ik rijd al 2.5 jaar op een R1. Kan ik wel op een 1000 leren."

Je hebt vaak geen idee waar je over praat (constateer ik uit je posts en topics die je aanmaakt), maar brengt het wel eigenwijs alsof je een ervaren rot (zoals Zot) bent.

Misschien moet je jouw realiseren dat je zo groen bent als wat. Op die manier presenteer je jezelf niet als een eigenwijze koter van 22 die denkt dat die Rossi is omdat die op een R1 op de snelweg hard rechtdoor ken of een technicus die het eigenlijk allemaal wel weet (of toch niet, want je komt steeds weer met van de beginnersvragen).

Beginnersvragen is niets mis mee. Eigenwijs gedoe wel. Vraag dan niets als je het zelf beter denkt te weten.

Gewoon een tip van mij! Neem het niet als een aanval maar als positieve kritiek waar je enkel jezelf mee ten goede kan komen. Helemaal gratis!
jezus wat lief. Ik zou die tip anaal inbrengen
 
Het was misschien een domme vraag _O- maar ik heb wel wat geleerd.

Ik ram nl. ook overal gewoon 'een kruiskop' in ongeacht of het philips of JIS is. Zal voortaan beter opletten :+ |( :Y
 
Laatst bewerkt:
met een beetje inzicht voor techniek ziet/weet iedereen toch wel het verschil tussen philips & pozidrive.
Valt een beetje onder basiskennis toch?
Maar ik bemoei nie
 
Maar dan nog helpt een tikje op de schroevendraaier wel, omdat het metaal zo zacht is, dat de kop van de schroevendraaier dan meer grip krijgt en oxidatie in de schroefdraad schiet los, met als gevolg simpel los draaien.

Nog een tip voor degenen, die het meegeleverde boordgereedschap nog hebben, de schroevendraaiers, die door Honda als boordgereedschap worden geleverd hebben ook de juiste kop. Is geen topkwaliteit, maar past wel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan