Specificaties
Motortype Single cylinder, 4-stroke
Cilinderinhoud 654 cc
Boring x slag 102 x 80 mm (4.01 x 3.15")
Vermogen (homologeerd) 48 kW @ 7500 rpm
Max. koppel 67 Nm @ 5500 rpm
Compressieverhouding 11.8:1
Starter E-Starter
Transmissie 6 gears, dog-clutch engagement
Bediening 4 V / OHC with roller rocker levers
Smering Pressure lubrication with 2 Eaton pumps
Motorsmering 10W60
Primaire transmissie 36:79
Secundaire transmissie 16:40
Koeling Liquid cooled
Koppeling APTC Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Motorbeheer Keihin EMS with EPT (Electr. Power Throttle)
Frame Chromium-molybdenum trellis frame, powder-coated
Subframe Aluminium 7020
Stuur Aluminium, Ø 28 /22 mm (1.10 / 0.87")
Voorvering WP USD Ø 48 mm (1.89")
Achtervering WP monoshock
Veerweg voor/achter 140 / 140 mm (5.51 / 5.51")
Voorrem Brembo 4-piston radially bolted caliper, brake disc Ø 320 mm (12.6")
Achterrem Brembo single-piston floating caliper, brake disc Ø 220 mm (8.66")
wielen, Voor/achter 3.5 x 17"; 5 x 17"
Banden, Voor/achter 120/70 R 17"; 160/60 R 17"
Ketting X-Ring 5/8 x 1/4"
Accu 12 V / 8.6 Ah
Einddemper Stainless steel underfloor silencer with integrated catalytic converter
Balhoofdshoek 63.5°
Naloop 115 mm (4.53")
Wielbasis 1472±10 mm (57.95±0.39")
Grondspeling (onbeladen) 155 mm (6.1")
Zithoogte 865 mm (34.06")
Tankinhoud approx. 13.5 liters / 2.5 liters reserve (3.56 / 0.66 gal)
Gewicht (zonder brandstof) approx 148.5 kg (327.4 lbs)
Motortype Single cylinder, 4-stroke
Cilinderinhoud 654 cc
Boring x slag 102 x 80 mm (4.01 x 3.15")
Vermogen (homologeerd) 48 kW @ 7500 rpm
Max. koppel 67 Nm @ 5500 rpm
Compressieverhouding 11.8:1
Starter E-Starter
Transmissie 6 gears, dog-clutch engagement
Bediening 4 V / OHC with roller rocker levers
Smering Pressure lubrication with 2 Eaton pumps
Motorsmering 10W60
Primaire transmissie 36:79
Secundaire transmissie 16:40
Koeling Liquid cooled
Koppeling APTC Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Motorbeheer Keihin EMS with EPT (Electr. Power Throttle)
Frame Chromium-molybdenum trellis frame, powder-coated
Subframe Aluminium 7020
Stuur Aluminium, Ø 28 /22 mm (1.10 / 0.87")
Voorvering WP USD Ø 48 mm (1.89")
Achtervering WP monoshock
Veerweg voor/achter 140 / 140 mm (5.51 / 5.51")
Voorrem Brembo 4-piston radially bolted caliper, brake disc Ø 320 mm (12.6")
Achterrem Brembo single-piston floating caliper, brake disc Ø 220 mm (8.66")
wielen, Voor/achter 3.5 x 17"; 5 x 17"
Banden, Voor/achter 120/70 R 17"; 160/60 R 17"
Ketting X-Ring 5/8 x 1/4"
Accu 12 V / 8.6 Ah
Einddemper Stainless steel underfloor silencer with integrated catalytic converter
Balhoofdshoek 63.5°
Naloop 115 mm (4.53")
Wielbasis 1472±10 mm (57.95±0.39")
Grondspeling (onbeladen) 155 mm (6.1")
Zithoogte 865 mm (34.06")
Tankinhoud approx. 13.5 liters / 2.5 liters reserve (3.56 / 0.66 gal)
Gewicht (zonder brandstof) approx 148.5 kg (327.4 lbs)
Met de Duke 690 heeft KTM een motor gemaakt die niet alleen Highway proof en City proof, maar ook nog eens Stunt proof is. Wat ons betreft kan het conceptmodel van KTM´s stuntfiets op de tekentafel blijven; wheelie-bar monteren en klaar is kees. Ben je op zoek naar een niet alledaagse fiets met hoge funfactor die ideaal is voor in de stad, waarmee je het leven van menig sportieve motorrijder op een bochtige weg zuur kunt maken, dan is deze Duke 690 iets voor jou.
Alle kleurstellingen van 2008 tot 2011 waarbij de R uitvoering erg zeldzaam is
Laatst bewerkt: