KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

Nicasil kan wel gehoond worden (diamanthoon). Als je geen olieverbruik had kun je een nieuwe zuiger monteren, als je dat wel had zou ik hem na (laten) meten op onrondheid.
 
Nicasil kan wel gehoond worden (diamanthoon). Als je geen olieverbruik had kun je een nieuwe zuiger monteren, als je dat wel had zou ik hem na (laten) meten op onrondheid.
Nee olieverbruik was minimaal. Enige reden dat ik de revisie doe is vanwege het afbreken van een stuk metaal van de autodecompressie en dat heeft zich in het blok verpulvert. Blok ziet er verder goed uit wonderbaarlijk. Heb de boel losgetrokken en nagemeten.

Enige wat niet meer goed is is de zuiger met groeven in de mantel + speling tussen bovenste zuigerveer en de zitting van de zuiger waar de zuigerveer in ligt. Moet kleiner zijn dan 0.08mm, maar is 0,48mm. Voor de rest voelen de meeste lagers in het blok goed aan. Ga ze wel sowieso vervangen uit voorzorg en dan gewoon weer nieuwe pakkingen erop, nieuwe oliefilters en olie, nieuwe zuiger en dan kunnen we weer knallen :D
 
iemand van hier al eens van die LED koplampen/unit gekocht via de chineese verkoopsites ??
Zie er veel verschillende keuzes in. Maar vooral voor de nieuwere modellen..
Iemand toevallig al van die led koplampen gezien voor bouwjaar 2009 ? Dus met die doorlopende V-groef in het voorspatbord.
Wil opzich dat wel eens proberen.. maar kom nu dus veelal enkel de nieuwere units tegen helaas.
 
iemand van hier al eens van die LED koplampen/unit gekocht via de chineese verkoopsites ??
Zie er veel verschillende keuzes in. Maar vooral voor de nieuwere modellen..
Iemand toevallig al van die led koplampen gezien voor bouwjaar 2009 ? Dus met die doorlopende V-groef in het voorspatbord.
Wil opzich dat wel eens proberen.. maar kom nu dus veelal enkel de nieuwere units tegen helaas.
https://powerzone.nl.aliexpress.com/store/1088102
in t offroad enduro topic kwam deze voorbij met goede ervaringen, misschien zit er iets tussen?
 
https://powerzone.nl.aliexpress.com/store/1088102
in t offroad enduro topic kwam deze voorbij met goede ervaringen, misschien zit er iets tussen?
Model 2017 2018 2019 2020 2021,2014 2015 2016

Dat is dus allemaal dat nieuwere model.. Dat past volgens mij dus niet..
Dat is dus eigenlijk precies het punt waar ik tegen aanloop.. Is allemaal van nieuwere modellen. Die staan dr erg veel op.
 
Ik ben op zoek naar een jonge en frisse 300, liefst een Erzberg of six days.

Mocht iemand zoiets hebben en interesse hebben in een ruil met een 2020 500 EXC-F Six days met 111 uur...let me know.
 
En wat zou de motovatie voor een dergelijke ruil zijn vanuit standpunt tegenpartij?
 
Model 2017 2018 2019 2020 2021,2014 2015 2016

Dat is dus allemaal dat nieuwere model.. Dat past volgens mij dus niet..
Dat is dus eigenlijk precies het punt waar ik tegen aanloop.. Is allemaal van nieuwere modellen. Die staan dr erg veel op.
Die heb ik. Bevalt wel okee
 

Bijlagen

  • 58098381-3C06-44B7-B9E5-C739AAD8CC05.jpeg
    58098381-3C06-44B7-B9E5-C739AAD8CC05.jpeg
    463,4 KB · Weergaven: 16
vraagje.. omtrend carburateur.. Weet iemand hoe dat precies zit bij die RFS blokken.. Passen die cabarateurs allemaal..?
dus of een carb. van bijv. een 525 van 03 ook op een 450 van 04 past..?

iemand evt. nog een carb liggen die goed is..? Bij mij is waarschijnlijk dat huis ietswat ingeslagen waardoor die niet mooi stationair loopt. motor is kwa toeren wat onrustig.. Als ik de gaskraan dichtdraai slaat hij af. Als ik stationairschroef dan omhoog zet dan staat hij meteen te hoog. Als je dan gas dus loslaat loopt hij alsnog wat door.. Mijn vaste monteur waar ik altijd onderhoud laat doen zei dus al dan dat dan het huis is ingeslagen en je daar verder niets aan kunt doen.. [ja andere carb..] Die krengen zijn nogal aan de prijs helaas.
 
@chillozz
Onderdeel nummer : 59031001200
CARBURETOR FCR-MX39 TPS 03.
Zit op de EXC 450 en 525 sinds 2003 tot minimaal 2006. Dus er moeten er zat zo links en rechts liggen . Alleen je sproeierbezetting e.d. overzetten.
Succes 👍
 
boys ff ander vraagje.. Ik heb een beetje een vaag geluidje als ik mn motor in de 2e versnelling heb en dan weg wil rijden... Dat hoor je een beetje een gekniers.. Iemand enig idee wat dit kan zijn.. In onderstaand filmpje 2 voorbeeldje.. in het eerste shot als ik net boven ben en naar links draai.. 2e shot als ikop het einde van die berg rijd en daar zie dat daar een afgrond zit en dus omdraai.. Als ik in de 1 weg rijd geen probleem. Hogere versnelling hoor ik dat geluidje. Maar ik kan niet plaatsen wat dit kan zijn vandaar deze vraag.. De koppeling is niet heel gek oud dus koppelingsplaten lijkt me zeer sterk.. Koppelingshuis zag er verder toen ook nog echt goed uit [zeker voor zn leeftijd]
Heb het net naar een maatje van me gestuurd die monteur is.. Hij zou het zo ook niet weten maar dacht aan evt. het lager wat achter het tandwiel zit..
 
Over de carburateurs: Er zitten wel verschillen in, die uitwisselbaarheid beperken. De eerste generatie had de kelk aan de aanzuigkant er aan vast zitten, later is die verwisselbaar. Net als op Japanse crossers uit die tijd. Volgens mij was dat ook wel weer uitwisselbaar te maken, met wat extra vervanging.
Ik heb zelf op mijn 2001/2002 meermaals problemen gehad met afgebroken gasschuif-plaatjes. Latere modellen hadden een ander plaatje (iets met een L of een M erin gestampt) en waren goed.
Je kunt eventueel parts lists vergelijken op onderdelen-sites. Al verwisselen de onderdeelnummers mogelijk al als er een andere naald of sproeier in zit.
 
Stil hier...ze roken toch nog steeds??

Vraagje; moet de dynamo van mn ktm laten repareren en zag dat er aan de hoofdstekker nog 2 andere stekkertjes zitten, die bij mij nergens aan zitten.
Zie ook niks waar ik ze in zou kunnen pluggen.
Waar zijn die voor?
 

Bijlagen

  • IMG_20240316_152747932.jpg
    IMG_20240316_152747932.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 0
vraagje mannen..
wij wouden vandaag een rondje gaan rijden, Dus ik rijd naar mn broer toe. niets aan het handje. motor 0 problemen.
Willen we vervolgens vanaf mn broer zn huis dus door gaan. Start dat ding van mij ineens niet.. Startmotor ging netjes rond blabla meerdere dingen gecheckt.
Uiteindelijk motor dan maar daar laten staan en die heb ik dus net maar ff met de auto op gehaald. Heb ik hier thuis nog ff snel snel een blik geworpen. Ik denk zal eens kijken of ik wel vonk heb. Benzine was namelijk wel te ruiken dat die dat kreeg.
Maar vonk helemaal niets dus.. Nieuwe bougie erin ook niets.

Nu heb ik daarna niet meer verder gekeken denk dat dat zaterdag word. Maar iemand zo al een idee waar ik dit het beste kan zoeken. Zal eerst ff de zekering nog ff nakijken of die nog in orde is. En daarna evt. ff checken of ik stroom van de bobine afkrijg. Na mijn weten heeft dat ding maar 1 zekering. Dat is de hoofdzekering in de luchtfilterboks.

Hopelijk snel en vooral makkelijk te fiksen. Ding heeft 33uur geleden revisie gehad. dus is [voor een 4takt. en dan een RFS blok] nog zgan
 
Zekering groen 40A.
Zal van je startrelais zijn.
Maar die draait zeg je.
Aarding bobine wel oke?
 
1 cm van de bougiekabel afknippen wil nog wel eens helpen. Toevallig deze week mijn rfs ook compleet dood (dus ook startmotor). Bleek gesprongen zekering (idd maar 1 zekering op rfs, 10A)
 
Zekering groen 40A.
Zal van je startrelais zijn.
Maar die draait zeg je.
Aarding bobine wel oke?
ja startmotor hoor je goed rondgaan. Buiten dat hebben de oude motoren dus nog wel een kickstarter En daarmee kreeg ik m dus ook niet aan.

en zoals biglee zei. RFS heeft na mijn weten idd maar 1 zekering de hoofd zekering /main fuse. Die is 10A.

Die ga ik straks als eerste ff checken. Als die oke is dan maar ff checken of de bobine nog wat doet.
 
ja startmotor hoor je goed rondgaan. Buiten dat hebben de oude motoren dus nog wel een kickstarter En daarmee kreeg ik m dus ook niet aan.

en zoals biglee zei. RFS heeft na mijn weten idd maar 1 zekering de hoofd zekering /main fuse. Die is 10A.

Die ga ik straks als eerste ff checken. Als die oke is dan maar ff checken of de bobine nog wat doet.
Die zekering is wel heel. Geloof nooit dat je startmotor het anders zou doen?
Maar checken kan geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan