KTM Duke 2: hoeveel kilometers?

vijay

MF'er
24 sep 2008
66
7
Beste mf gebruikers ik heb al een tijdje terug mijn motor rijbewijs gehaald :) en ja helaas 25kw rijbewijs B| maar los van dat heb ik nu genoeg gespaard om een motor te kopen en ik wil graag een ktm duke 2 halen maar mijn vraag is dus hoeveel kan zo een duke 2 nou aan kwa kilometer omdat ik een paar op het oog heb gezien maar die hebben dan wel tussen de 11.000 en 24.000 gereden en dus zouden jullie mij wat advies kunnen geven hoe dat nou zit alvast bedankt :W

vijay
 
Laatst bewerkt:
lijkt me handig om ook even in de topic titel te plaatsen dat het om een KTM duke gaat ;), en ik zie dat er geen apart duke topic is waar je deze vraag ook kan stellen.

Normaal is 11000 net ingereden, en 24000 ook bijna niks (mit goed onderhouden en warmgereden) Of dat ook voor de duke geldt.
 
Laatst bewerkt:
lijkt me handig om ook even in de topic titel te plaatsen dat het om een KTM duke gaat ;), en ik zie dat er geen apart duke topic is waar je deze vraag ook kan stellen.

Normaal is 11000 net ingereden, en 24000 ook bijna niks (mit goed onderhouden en warmgereden) Of dat ook voor de duke geldt.

bedankt voor jullie snelle reacties en ja ik wist niet precies waar ik dit moest posten
omdat ik er ook geen specifieke topic over zag maar ik heb wel naar de ktm dukes gekeken die goed onderhouden waren maar daarom vroeg ik van is dat veel als een ktm duke 2 deze kilometers hebben gereden
 
Laatst bewerkt:
Neuh, is op zich niet veel. Een moderne motor draait makkelijk ruim in de ton, eerder nog twee ton.

De vraag is alleen hoeveel je van plan bent om te rijden. Ga je veel kilometers draaien per jaar, dan is het mogelijk slimmer een nieuwe te kopen.
 
Neuh, is op zich niet veel. Een moderne motor draait makkelijk ruim in de ton, eerder nog twee ton.

De vraag is alleen hoeveel je van plan bent om te rijden. Ga je veel kilometers draaien per jaar, dan is het mogelijk slimmer een nieuwe te kopen.

ja ik zou de motor pakken als het gewoon goed droog weer is niet echt winter maar meer lente, zomer je zou zeggen mooiwee rijder en ik zou de motor voor woon werk verkeer gebruiken dus bijna geen snelweg gebruik. ik denk dat ik ongeveer 1500km in een jaar zou rijden of iets meer dit wordt dan mijn eerste motor dus ik kan nog niet zeggen hoeveel km precies.
 
ja ik zou de motor pakken als het gewoon goed droog weer is niet echt winter maar meer lente, zomer je zou zeggen mooiwee rijder en ik zou de motor voor woon werk verkeer gebruiken dus bijna geen snelweg gebruik. ik denk dat ik ongeveer 1500km in een jaar zou rijden of iets meer dit wordt dan mijn eerste motor dus ik kan nog niet zeggen hoeveel km precies.

Oef..... da's nie veul....... dan kun je makkelijk een fiets met 20.000 km of nog ruim meer op de teller kopen.
 
we hebben het wel over een 1 cilinder he die heeft wel wat aandacht nodig na een goede 10000 kilometer!

bedankt voor je reactie maar ik snap het nou niet de ene zegt dat het makkelijk moet kunnen als de ktm zulke kilometers heeft gereden. En dan is het dat die wel super goed moet onderhouden zijn geweest bij de 10.000 of meer km kunnen jullie mij een duidelijke reactie geven wat zo een ktm duke 2 nou kan hebben want ik wil er 1 kopen maar ik wil geen miskoop doen
 
bedankt voor je reactie maar ik snap het nou niet de ene zegt dat het makkelijk moet kunnen als de ktm zulke kilometers heeft gereden. En dan is het dat die wel super goed moet onderhouden zijn geweest bij de 10.000 of meer km kunnen jullie mij een duidelijke reactie geven wat zo een ktm duke 2 nou kan hebben want ik wil er 1 kopen maar ik wil geen miskoop doen
bestaat er niet zoiets als een "aankoop/technische keuring"??
ik werk in een garage en komen vaak mensen bij ons die dezelfde vragen hebben als jou!
wij geven dan advies van onze bevindingen wat niet geheel in orde is of wat aandacht nodig heeft :)
aan de hand daarvan heb je voor 80% een idee wat voor motor je koopt :)
succes!!
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet heb hem te kort gehad maar bij mij was de hydraulische koppeling steeds stuk ( lekte )
Best schrikken als je koppeling niet meer werkt als je met een gang van 120 gaat.

nee dat is zeker schrikken als je koppeling niet meer werkt.
maar de ktm duke is het een goede motor of is het van nee het is niks wat zijn
jullie ervaringen hiermee
 
nee dat is zeker schrikken als je koppeling niet meer werkt.
maar de ktm duke is het een goede motor of is het van nee het is niks wat zijn
jullie ervaringen hiermee


Leuke motor zeker veel power ook.
Tis wel een 1 cylinder maar wel een snelle 1 cylinder met dikke klappen.
Ik denk dat je bij de 50 . 000 een revisie aan de motor moet hebben.
 
als je het met een wat minder power achtige machine kan doen raad ik je een xt660x aan.
Superleuke motor rijd lekker geeft dikke klappen en is super stevig.
Je kan er geen wheelies mee maken zoals als een ktm dat doet maar het is echt een stevige motor.
Met koppeling ken je er leuk mee knallen op zn achtierwiel/
 
Laatst bewerkt:
Belangrijkste is dat de onderhoudshistorie er bij zit.
Als de fiets goed onderhouden is heb je al een hoop gewonnen. Maar uiteraard kan een slordige eigenaar (koud op het gas, dat soort dingen) nog een hoop naar z'n grootje helpen.

Er is hier vast wel wat te vinden waar je op moet letten bij aankoop van een 2e hands motor. Let in ieder geval op schade, reparatieplekken, verf gebladderd etc. Bij een motor met nog geen 20.000 km zul je ook nog nauwelijks versleten rubbers op de voetsteunen hebben. Zitten die er wel op, dan is dat vaak het teken van veel meer kilometers.
Pekelschade zegt ook wel wat.

Neem ook niet automatisch de motor met de laagste kilometerstand. Beter een motor die bv. 8000 km per jaar heeft gedraaid, dan is de kans groter dat ie z'n onderhoud op tijd heeft gehad en over langere afstanden netjes warm is gereden dan bij een motor die 1500 km per jaar draait......

Als voorbeeld: ik gebruik m'n motor elke dag. Dat ding moet het gewoon doen, dus let ik er op dat alles werkt zoals het hoort en het onderhoud op tijd wordt uitgevoerd. Ik rijd hem ook netjes warm, ik moet er nog langer mee doen.
Een maatje van me rijdt een paar honderd kilometer per jaar. Beurtjes worden overgeslagen omdat ie nu eenmaal weinig rijdt. Een rammeltje hoort ie niet, want "dat zal wel zo horen" en ga zo maar door......
 
Terug
Bovenaan Onderaan