ktm duke 620 opstart problemen

friendly ghost

Die hard MF'er
6 dec 2010
639
1
Diemen
heey,

ik heb een week geleden een ktm duke gekocht bij een dealer, maar ik heb er nu al problemen mee.

het gaat hier om een ktm duke 620 uit 1994 1st edition kickstart.


het kicken was een probleem van me zelf. het is toch wle ff een kunst met decompressie. ik rij ondertussen al een half jaar op de duke :) en hij start nu elke dag!


mvg casper *O*
 
Laatst bewerkt:
licht aan of uit maakt niets uit met starten.
als je de motor eerst schoontrapt door de decompresseur vast te houden en dan een paar keer zonder compressie te trappen en het gas vol open, dan start de motor wat makkelijker.
werkt bij zowel warme als koude motor en als hij verzopen is.
zolang je de decompresseur vast blijft houden, slaat motor niet aan en heb je ook geen terugslag bij de kickstarter.
 
Ik heb ook sinds kort een duke 620 (2e edition) met kickstart en heb me de eerste dagen ook suf getrapt. Als je het truckje door hebt gaat het een stuk makkelijker moet ik zeggen *O* *O* *O*

Ik doe hetzelfde wat bananeman zegt: eerst een paar keer trappen zonder compressie (ik geef daarbij trouwens geen gas), vervolgens trappen tot je klik hoort en zonder compressie klein tikje door het dode punt trappen. Vervolgens zonder gas te geven een flinke trap (let op dat je helemaal naar beneden doortrapt) en hij loopt...bij mij iig.

Wat bij mij ook hielp is met m'n rechter been te kicken....is sterker.

Wat de oorzaak van het probleem met je richtingaanwijzers is weet ik niet.....
 
haha lagge:D als ze rijden zijn het echt fantastiasche motoren! maar die truucjes heb ik inderdaad ook wel gebruikt en ik kick inderdaad altijd met me rechter been, en als ik hem kick hoor ik ook echt plop plop plop maar alsnog slaat ie gewoon niet aan!

ik weet wel dat ik eerst veelste ver door trapte met die decompressor

en gebruik je altijd choke? of niet als ie warm is en hoever duw je hem om?


tnx voor de snelle reacties trouwens:D

mvg