ktm duke 620 opstart problemen

friendly ghost

Die hard MF'er
6 dec 2010
639
1
Diemen
heey,

ik heb een week geleden een ktm duke gekocht bij een dealer, maar ik heb er nu al problemen mee.

het gaat hier om een ktm duke 620 uit 1994 1st edition kickstart.


het kicken was een probleem van me zelf. het is toch wle ff een kunst met decompressie. ik rij ondertussen al een half jaar op de duke :) en hij start nu elke dag!


mvg casper *O*
 
Laatst bewerkt:
licht aan of uit maakt niets uit met starten.
als je de motor eerst schoontrapt door de decompresseur vast te houden en dan een paar keer zonder compressie te trappen en het gas vol open, dan start de motor wat makkelijker.
werkt bij zowel warme als koude motor en als hij verzopen is.
zolang je de decompresseur vast blijft houden, slaat motor niet aan en heb je ook geen terugslag bij de kickstarter.
 
Ik heb ook sinds kort een duke 620 (2e edition) met kickstart en heb me de eerste dagen ook suf getrapt. Als je het truckje door hebt gaat het een stuk makkelijker moet ik zeggen *O* *O* *O*

Ik doe hetzelfde wat bananeman zegt: eerst een paar keer trappen zonder compressie (ik geef daarbij trouwens geen gas), vervolgens trappen tot je klik hoort en zonder compressie klein tikje door het dode punt trappen. Vervolgens zonder gas te geven een flinke trap (let op dat je helemaal naar beneden doortrapt) en hij loopt...bij mij iig.

Wat bij mij ook hielp is met m'n rechter been te kicken....is sterker.

Wat de oorzaak van het probleem met je richtingaanwijzers is weet ik niet.....
 
haha lagge:D als ze rijden zijn het echt fantastiasche motoren! maar die truucjes heb ik inderdaad ook wel gebruikt en ik kick inderdaad altijd met me rechter been, en als ik hem kick hoor ik ook echt plop plop plop maar alsnog slaat ie gewoon niet aan!

ik weet wel dat ik eerst veelste ver door trapte met die decompressor

en gebruik je altijd choke? of niet als ie warm is en hoever duw je hem om?


tnx voor de snelle reacties trouwens:D

mvg

casper
 
Rijden met deze apparaten is echt fun....heb hiervoor een falco sl1000 gehad (1000 cc twin, zelfde blok als een rvs 1000) maar moet zeggen dat ik hier tot echt meer lol op heb 8-)

Het weegt niks, je zit er goed recht op en hebt echt het gevoel 'total in control' te zijn.

Wat dan je probleem is weet ik helaas niet, misschien iets met je ontsteking. Is je bougie nog goed?

Ik gebruik de choke nooit. Als hij warm is en je krijgt hem niet aan zit er op de carb een soort van smoorknop die je uit kunt trekken. Ook deze nog niet nodig gehad.

De mijne heeft pas 10k op de klok en zo ziet het blok er ook uit (smetteloos) alleen zweet hij wel iets boven op de kop bij het tuimelaarhuis.....zweet die van jou ook?
 
Een beetje lullig voor diegene die het niet lukt om aan te kicken;ik heb een los blok gekocht en deze op een krukkie gezet,om te starten.Een beetje benzine opgegoten in de carburateur en eens aan het trappen geslagen.Na zo'n10 trappen liep dat ding,allez even toch.Kwestie van geen tank,alleen carb opgegoten.Hetgeen ik meestal goed bekijk is de aarde contacten,deze zijn vaak overgeslagen bij metingen;omdat velen aarde op een andere plaats even pakken om de + te meten.Deze blokken hebben geen "voeding" nodig,omdat de spoel gelijk de bobine voedt.Pas bij de latere blokken krijg je de cdi unit's.
Als hij zo nu en dan totaal niet start/vonkt moet je eens de aarde contacten nakijken.
Ik hoop hiermee te helpen,en hoef geen reaktie op mijn reactie;daar is de topic-vrager niet op zoek naar.
 
blijkt dus dat de aansluiting van de accu onder het zadel los was geschoten. en toen die wel vast zat had ik de motor op P van park gezet, is stuurslot + stadslichten!:D hij start nu echt veel beter:D
 
Check eens of de klemmen wel echt goed vast zitten op brandschone accu-polen; wel gummihandschoenen aan want ook aan de buitenkant zijn accu's besmet met zuur dat blaren geeft op huid en gaten in textiel.
 
ik heb er naar gekeken, de accupolen zitten 100% vast! maar de accu laad gewoon niet op:O de accu normaal 12 volt had nu 5.4 volt. ik zal hem morgen wel weer weg moeten brengen,, kunnen ze het chekken.
 
nog eeen probleeempje! hij ging weer is niet aan, verassing, maar nder het kicken was er een enorme knal an nu doet ie niks meer, als ik kick heeft hij nouwelijks compressie! en hoor ik alleen gluck gluck.
someone knows whats kaduuk?

back-fire!!:D kan gebeuren
 
Laatst bewerkt:
Dat ie geen compressie meer heeft snap ik niet, kan me voorstellen dat het rubberen verbindingsstuk naar de carb losgeschoten is maar dat kan toch geen compressieverlies geven (als je kleppen dicht staan).

Trouwens las in het lc4 topic dat je ook hebt gehad dat hij hoop stationair liep en niet reageerde op de stationairschroef en dat dit bij jou veroorzaakt werd door de hot-start. Ik heb dit nog niet kunnen checken omdat ik nog niet alles terug gemonteerd heb maar zal er zeker naar kijken. Wat ik wel vreemd vind is dat hij soms wel eerst 2 a 3 seconden laag stationair draait voordat de toeren oplopen....
 
Als de ontsteking weinig stroom krijgt dan kan je ook klappen krijgen waar ze niet horen. :+

P1013423.jpg


P1013424.jpg


En dat zou wel eens met het leegtrekken door je stadslicht kunnen komen.
Je accu is echt niet 1-2-3 met een ritje weer opgeladen.. hang die snel aan de druppellader. :X

Een nieuwe accu moet ook na het afvullen een uur staan en daarna volledig geladen worden. O-)
 
het is een 1.2 ampere, 12 volt accu, die zou wel voller moeten zijn dan 5.4 volt na een 100 km dag rijden!:P en hij is gloedje nieuw en net er in gezet door de dealer zelf:D

hij is vanmiddag opgehaald, en ik laat nog wel weten wat het was:P


tot dan rij ik nu op een leen ktm duke 125:D whaha wat eenn brommpeerrt!!
 
het is een 1.2 ampere, 12 volt accu, die zou wel voller moeten zijn dan 5.4 volt na een 100 km dag rijden!:P en hij is gloedje nieuw en net er in gezet door de dealer zelf:D

hij is vanmiddag opgehaald, en ik laat nog wel weten wat het was:P


tot dan rij ik nu op een leen ktm duke 125:D whaha wat eenn brommpeerrt!!
Ja en hoe snel is een accu stuk als je die helemaal leegtrekt. :?
En de meeste dealers nemen die preparatie dus helemaal niet serieus.
Maar dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet beoordelen. :P

Lachen die 125 Duke, nieuw model toch? ;)
 
jah helemaal nieuw! hij is maar 125 cc maar dat ding raast aardig door! je bent nogsteeds wel sneller dan de meeste audi's bij het stoplicht :D hij is wel veelste klein! voor iemand van 100kg en 201 cm lang!:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan